منبع این مقاله
ارتباطاتمدیریت خود

۱۰ اشتباه زبان بدن که فروشندگان باید از آن اجتناب کنند (از پربازدیدهای HubSpot)

این مقاله دارای نسخه PDF انگلیسی است. جهت دسترسی به لینک دانلود نسخه انگلیسی هم‌اکنون عضو شوید.

درباره نویسنده

نویسنده
لزلی یی، سردبیر وبلاگ فروش هاب اسپات است و در زمینه بهبود نرم افزار فروش هاب اسپات کار می‌کند. او در این مقاله به اشتباهات رایج فروشندگان در زبان بدن می‌پردازد.

زبان بدن جزو مباحث پرطرفداری است که اغلب خوانندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند؛ اما بین مطالعه درباره زبان بدن و اجرای زبان بدن فاصله زیادی است. این مطلب به ۱۰ اشتباه زبان بدن می‌پردازد.

  1. وضعیت بدن

وضعیت بدن یکی از ویژگیهای صحبت کردن در زبان بدن است. اگر پشت خود را خم کرده، شانه های خود را پایین بیاورید و گردنتان را شل نگه دارید در این صورت یک پیام ضعیف ارسال می کنید که مخاطبانتان به حرفه بودن شما مشکوک شوند و برایشان دراین باره سوال پیش آید.

  1. ضرب زنی با انگشتان دست خود

شاید این یک تیک عصبی یا یک عادت قدیمی است، اما زدن انگشتان دست و پا  برروی میز باعث می شود که به نظر برسد که شما بی صبرانه منتظر پایان جلسه هستید

  1. برقرار نکردن ارتباط چشمی

تماشای ساعت، نگاه کردن به پاهای خود،و یا نگاه مدوام به صفحه نمایش و یا پاورپوینت خود رفتاری نادرست و غیر حرفه ای است. در عوض، با ایجاد یک نقطه تماس، برای چند ثانیه کوتاه، با هرکسی ارتباط چشمی برقرار کنید.

این ارتباط چشمی می تواند کوتاه، اما خیلی سریع نباشد- زمان ایجاد آن صمیمی باشید. به سرعت با سر خود اطمینان دهید  پیامی را به مخاطب خود می رسانید که شخص شما و مخاطبتان به آن علاقمند هستید.

ارتباط چشمی در زبان بدن
ارتباط چشمی در زبان بدن

 

  1. ارتباط چشمی زیاد

از طرف دیگر، شما نمی خواهید مشتری های احتمالی خود را از دست بدهید. و خیره شدن به آنها در طول جلسات، راهی مطمئن برای از دست دادنشان است!

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن