BPM Course
استراتژی

چرا نوشتن طرح کسب و کار اهمیت زیادی دارد؟

طرح کسب و کار درواقع یک برنامه کار برای کسب و کار شما است. می‌توان گفت شروع یک کسب و کار بدون طرح کسب و کار حماقت است. اما واقعیت این است که یک طرح کسب و کار برای هر کسب و کار و با توسعه آن، در طول زمان تغییر خواهد کرد و هر کسب و کار خاص ممکن است به عنوان اهداف خود طرح های چندگانه کسب و کار را تغییر دهد.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که به شما نشان می‌دهد یک طرح کسب وکار در هنگام شروع یک کسب و کار چقدر اهمیت دارد.

۱- برای تست امکان پذیری ایده کسب و کار شما

نوشتن یک طرح و برنامه کسب و کار بهترین راه برای تست این است که آیا یک ایده برای شروع کسب وکار امکان پذیر است یا خیر. این بدان معنی است که طرح کسب و کار به منزله شبکه ایمنی شما است. به این ترتیب نوشتن یک طرح و برنامه کسب و کار به شما در صرف جویی در زمان و پول کمک می‌کند.

۲- بهترین فرصت ممکن برای کسب و کار جدید شما

نوشتن یک طرح کسب و کار شما را مطمئن می‌کند که شما به اهداف گسترده عملیاتی و مالی کسب و کار جدید خود و جزئیات آن مانند بودجه بندی و برنامه ریزی بازار توجه کرده اید.

وقت گذاشتن برای کار از طریق نوشتن طرح کسب و کار باعث جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات ناگهانی در کسب و کار خواهد شد.

۳- تأمین امنیت از طریق منابعی مثل وام های بانکی

شما برای شروع یک کسب و کار نیاز به سرمایه و منابع مالی دارید و بدون ایجاد یک طرح کسب و کار خوب و توسعه یافته، هیچ امیدی به گرفتن وام از موسسات مالی نخواهید داشت.

کسب و کارها در ابتدای کار خود اغلب برای انجام کارهایی مانند خرید تجهیزات و غیره به یا به علت رکود بازار به پول نیاز دارند. داشتن یک طرح کسب و کار مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا پولی را که برای ادامه فعالیت یا گسترش آن نیاز دارید به دست آورید.

۴- برای جذب سرمایه گذاران

برای جذب هر نوع سرمایه گذار برای کسب و کار خود شما نیاز به یک طرح جامع کسب و کار دارید. یک مذاکره خوب شاید بتواند سرمایه گذاران را برای شما جذب کند اما آن‌ها نیاز به یک سند خوب نوشته شده دارند تا بتوانند قبل از آماده شدن برای هرگونه تعهد سرمایه گذاری آن را مطالعه و بررسی کنند.

طرح کسب و کار خود را برای سرمایه گذارانی که می‌خواهند بررسی کنند آماده کنید و مطمئن باشید که آنچه در طرح کسب و کار شما نوشته شده است در تجزیه و تحلیل رقابتی آن‌ها تاثیر دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن