BPM Course
بازاریابیفروشمدیریت ارتباط با مشتری

مشتریان خود را به بهترین فروشنده خود تبدیل کنید

مدیریت روابط خوب با مشتری، می‌تواند مشتریان راضی را به مبلغانی برای کسب و کار شیا یا فروشنده شما تبدیل کند، در مورد کسب و کار شما صحبت کنند، و افراد جدیدی را به سمت کسب وکار شما بیاورند.

زمانی که صحبت از ارائه خدمات به مشتری می‌شود، تنها تلاش برای جلب رضایت نکنید، هدفتان ایجاد لذت مطلق باشد. به گفته‌ی رابین دنیلز از Salesforce:

«با سرویس خوب به مشتریان، می‌توانید آنها را به فروشنده‌های موثری که دوستان، خانواده و همکاران را به استفاده از محصولات یا خدمات شما ترغیب می‌کنند، تبدیل کنید.»

خلق مشتریان مبلغ، اتفاق تصادفی نیست. این کار با ارائه خدمات خوب و تعهد به حفظ مشتری شروع می‌شود. دانیلز می‌گوید:

«حفظ مشتری بسیار مهم است. همه تحقیقات به ما می‌گویند که حفظ مشتری پنج برابر آسانتر از فروش به مشتریان فعلی است. شما به روشی در تجارت خود نیاز دارید که روی حفظ مشتری تمرکز کند.»

اما حفظ مشتری می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر شما یک شرکت کوچک با تعداد محدودی کارمند با ارزش داشته باشید و به آنها به درستی خدمات ندهید، شما در خطر از دست دادن آنها هستید. در مورد تامین‌کنندگان هم این موضوع صادق است. اگر شما مشتریان فعلی خود را تشویق نکنید، پس چه چیزی آنها را از رفتن به سمت کسب و کارهای دیگر متوقف می‌کند؟

فروشنده
فروشنده

مشتریان خود را راضی نگه دارید

صحبت کردن در مورد حفظ مشتری دشواری کمتری نسبت به تولید فروش‌های تکراری دارد. اگر این کار با ارائه خدمات خوب به مشتری آغاز شود، پس چه چیزی روی آن تاکید می‌کند؟

دنیلز به آن اینگونه جواب می‌دهد: «آگاهی». دنیلز می‌گوید:

«نزدیک شدن به مشتری خود اهمیت دارد. شما باید روی اقدامات مشتری خود تمرکز کنید. شما به اطلاعاتی مانند آخرین زمان خرید از شما، زمان تمدید خرید خود یا بالاترین هزینه‌کنندگان خود نیاز دارید.»

گاهی اوقات شما ایده کاملا خوبی در مورد نیازهای مشتریان و زمان‌های احتمالی خرید از شما دارید. اما وقتی شما مشتریان بیشتری دارید، پس نیاز به نگهداری اطلاعات بیشتری دارید.

نگهداری خوب رکوردها (با استفاده از اکسل، صفحات گسترده گوگل یا یک سیستم CRM اختصاصی) شما و تیم شما را قادر می‌کند تا مشتریان خود را پیگیری کنید.

یک سیستم CRM محبوب، سنگ بنای ایجاد یک کسب و کار موفق است. زمانی‌که شما روابط بسیار مختلفی با تامین‌کنندگان، کارمندان و مشتریان بالقوه دارید، به سادگی همه چیز را به یاد نمی‌آورید. شما نیاز به پیگیری تمام تماس‌ها، یادداشت‌های جلسه، ایمیل‌ها و تصمیم‌های خود دارید.

آنچه که یک CRM خوب به شما می‌دهد، بینهایت آشکار است. شما می‌توانید دقیقا تمام اتفاقات و آنچه را که همکاران شما به مردم گفته‌اند، ببینید. هم‌چنین، با کمک آن می‌توانید مشتریان خود را درجه‌بندی کنید و گزارش‌های مفید و بلادرنگی را در شناسایی فرصت‌ها تولید می‌کند.

بدانید که مشتریان، فروش را افزایش می‌دهند

سبقت از نیازهای مشتریان، می‌تواند نکته کلیدی در تمایز بین شما و رقیبان شما باشد. این کار، شهرت و درآمد شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا روی راهکارهای فروش خود تمرکز کنید. زیرا به احتمال زیاد، مشتریان راضی روی دیگران تاثیر می‌گذارند تا از شما خرید کنند. به عبارت دیگر، آنها در خط مقدم نیروهای فروش قرار دارند.

فروشنده‌ها خوب هستند اما هیچ عاملی برای وادار کردن آنها به توصیه از یک منبع مستقل وجود ندارد. وجود مشتریانی که برای شما کالا یا خدماتی را می‌فروشند و اعتبار بیشتری را نسبت به هر فروشنده دیگری به همراه دارند، مزیتی قدرتمند است.

منبع
Marketing Donut

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن