بازاریابیمدیریت ارتباط با مشتری

نیازسنجی و درک نیازهای مشتریان | چقدر مشتریان خود را می‌شناسید؟

خلق گروه مشتریان وفادار از طریق ارائه خدمات خوب، یک دستاورد عالی است. شما باید به نیازسنجی، کار کردن روی روابط خود با مشتریان و شناخت بهتر مشتریان بپردازید.

خلق رابطه شاد، هماهنگ و مداوم با مشتریان، یک دستاورد قابل تحسین برای هر کسب و کاری است. شما نیازهای آنان را بهتر از هرکسی می‌شناسید و آنها می‌دانند که با اعتماد به شما به خواسته‌های خود می‌رسند. اما نباید به خود اجازه دهید تا نسبت به روابط، از خود راضی شوید.

توجه به نیازهای مشتریان و پاسخگویی صحیح به آنان، کلید موفقیت است. هر چه بهتر به مشتریان موجود خدمت کنید، خوش‌آمد گویی بیشتری خواهید گفت.

نیازسنجی از طریق ایجاد رابطه با مشتریان

کسب و کارها اغلب همه توجه خود را متمرکز در جذب مشتریان جدید یا بازگشت مشتریان قدیمی و چشم‌پوشی از توسعه روابط با مشتری موجود می‌کنند. برای مثال، چقدر برای مشتریان آزاردهنده است که بفهمند شرکت ارائه دهنده تلفن همراه آنها، به مشتریان جدید خود پیشنهادات بهتری را ارائه می‌دهد؟ در اولین فرصت آن مشتریان به آنها نشان خواهند داد که رئیس هستند و در جستجوی پیشنهادات بهتر هستند.

این اتفاق بارها و بارها رخ می‌دهد و هیچ کس نمی‌تواند مشتری را سرزنش کند. کسب وکارها تنها به این دلیل شکست می‌خورند که به مشتریان فعلی خود، توجه در خور شایسته آنها را نداشته‌اند.

پس چگونه اطمینان دارید که همه افراد را شاد و راضی نگه داشته‌اید؟

در یک کلام، شما به داده‌هایی در مورد مشتریان خود و خواسته‌های آنان نیاز دارید. مدیریت موفق روابط با مشتری شما شامل کشف عادت‌های خرید آنان، نظرات و اولویت‌های آنان می‌شود. این داده‌ها را ذخیره کنید و پروفایلی برای هر مشتری ایجاد کنید. با وجود این اطلاعات ارزشمند، بازاریابی شما موثرتر خواهد بود و فروش افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید:  رقابت غیرمستقیم چیست؟

از مشتریان خود اطلاعات و بازخوردها را بخواهید تا بتوانید یک تصویر کاملی را ایجاد کنید. گاهی اوقات از مشتریان بیش از یکبار باید تقاضا شود، پس از سطوح چندگانه یا رسانه‌های مکمل استفاده کنید. رسیدگی به شکایات، به درستی چیزهای زیادی را به شما در مورد نقاط ضعف در کسب و کار خود می‌آموزد. هم‌چنین، نیاز است تا در مورد عملکرد خود دوباره فکر کنید و ارائه خدمات به مشتری و بازاریابی را بهبود ببخشید.

همه این موارد، درمورد افزایش تجربه مشتری است. در حالی‌که توسعه مشتری می‌تواند زمان و پول را مصرف کند، در واقع به شما کمک می‌کند تا در دراز مدت کسب و کار خود را تقویت کنید.

روابط با مشتریان
روابط با مشتریان

نیاز سنجی با کسب اطلاعات از مشتریان

در یک کلام: جمع‌آوری داده در حد ممکن ازمشتریان فعلی. این کار، سبب می‌شود تا مشتریان خود را بشناسید و عادت‌ها و رفتارهای خرید آنان را کشف کنید. همه اطلاعات را در یک پایگاه داده متمرکز جمع‌آوری کنید تا به آسانی قابل دسترسی و به‌روز رسانی باشند.

تحلیل رفتار مشتری – این کار سبب می‌شود تا درک عمیق‌تری از نیازهای مشتریان داشته باشید. ابزارهای داده بسیاری وجود دارد که به شما در مشخصه‌سازی مشتریان و توسعه استراتژی‌های فروش مناسب کمک می‌کند.

استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده – بسیاری ازکسب وکارها دریافتند که بیشتر سود آنها از درصد کوچکی از مشتریان آنها تولید شده است. این افراد را شناسایی کنید و آنها را با اعطای پاداش به عنوان وفادارترین مشتریان خود، هدف‌گذاری کنید.

منبع
Marketing Donut

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن