کارآفرینی

چگونه کسب و کار کوچک خود را به موفقیت برسانیم؟

آیا شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که احساس می‌کنید در کسب و کار خود پیشرفت نمی‌کنید یا دچار مشکلی در انتخاب هدف برای کسب و کار کوچک خود هستید؟ همه ما می‌خواهیم کسب و کار کوچکمان موفق و سودآور باشد. اما چگونه؟

برای اینکه بتوانید کسب و کار کوچک خود را سودآورتر از همیشه کنید ما در اینجا چند پیشنهاد برای چگونگی انجام آن برای شما آورده ایم که برای ایجاد یک کسب و کار موفقیت آمیز آن‌ها را به خاطر داشته باشید.

۱- روی خدمات مشتری تمرکز کنید

طبق نظر سنجی انجام شده توسط ۷۸ درصد از مصرف کنندگان به علت خدمات مشتری ضعیف یک کسب و کار را ترک کرده اند یا از خرید منصرف شده اند.

با توجه به اینکه مشتریان وفادار راحت تر از شما خرید می‌کنند، باید خدمات مشتریان خوب را اولویت بندی کنید، خدمات مشتری فعلی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم تغییراتی که لازم است را انجام دهید تا مطمئن شوید که کسب و کار کوچک شما نسبت به رقبای خود ارائه خدمات بهتری به مشتری دارد. بر روی آموزش کارکنانتان سرمایه گذاری کنید و سیاست های بازگشت مشتری مثل پاسخ سریع به ایمیل مشتریان را بهبود بخشید.

۲- تلاش های بازاریابی خود را گسترش دهید

کلید افزایش فروش شما بازاریابی موثر است، اما لازم نیست بودجه خیلی زیادی را صرف بازاریابی خود کنید. روش های مقرون به صرفه ای برای فروش محصولات و خدمات شما وجود دارد از جمله:

  • ایجاد و استفاده از یک کیت ارتقاء
  • ارسال تبلیغات از طریق فاکتورهای فروش
  • پیوستن به سازمان ها یا کسب و کارهای حرفه ای
  • تبلیغات در روزنامه، در مراسم های بزرگ و رویدادهای خیریه
  • ارائه کلاس ها یا کارگاه های رایگان درباره محصولاتتان
  • توسعه مشارکت های تجاری
  • تبلیغات تلفنی ( بله این روش هنوز هم کار می‌کند)
  • تبلیغات کسب و کار کوچک خود بر روی وسیله نقلیه تان یا یک وسیله نقلیه دیگر

۳- با ایجاد وب سایت و رسانه های اجتماعی، حضور آنلاین برای کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید

کسب و کار کوچک شما واقعا به یک وب سایت نیاز دارد. درست است، شاید شما زمان کافی برای حضور آنلاین یا حضور در رسانه های اجتماعی نداشته باشید، اما ایجاد یک وب سایت حرفه ای امروزه کار بسیار ساده ای است. نظر سنجی ها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد مشتریان تمایل به خرید آنلان دارند به جای حضور در فروشگاه.

۴- کارکنان درست انتخاب کنید و آن‌ها را نگه دارید

جذب و حفظ کارکنان مناسب یکی از مهمترین مواردی است که می‌توانید برای بهبود کسب و کار کوچک خود انجام دهید. موفق ترین کسب و کارها همیشه به استخدام کارکنان با مهارت و با کیفیت و حفظ آن‌ها در بلند مدت متکی هستند.

۵- طرح و برنامه کسب و کار خود را به روزرسانی کنید

آیا شما قبل از شروع کار برای کسب و کار کوچک خود برنامه کسب و کار درست کرده اید؟ یک طرح و برنامه کسب و کار به دلایل بسیار مهمی برای یک کسب و کار ضروری است، از جمله آزمایش درست و عملی بودن ایده کسب و کار و تأمین بدهی ها و سرمایه گذاری ها.

اگر می‌خواهید کسب و کار کوچک شما موفق تر باشد نیاز به یک طرح و برنامه برای چگونگی رسیدن به آن دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن