BPM Course
مدیریت فرایندهای کسب و کار

RPA و اتوماسیون کسب و کار

RPA یا همان Robotic Process automation به معنای استفاده از سیستم های رباتیک به منظور اتوماسیون سازی یک شرکت یا کسب و کار است

RPA یا اتوماسیون فرایند رباتیک چیست؟

RPA یا همان اتوماسیون فرایند رباتیک درواقع یک اپلیکیشن از تکنولوژی است که توسط منطق کسب و کار و ورودی های ساختاری اداره می‌شود و هدف آن اتوماسیون فرایندهای کسب و کار است. با استفاده از RPA، یک کسب و کار می‌تواند برخی فرایندهای کسب و کار را خودکار کند و وقت خود را برای خدمت به مشتریان یا دیگر کارهای با ارزش بگذارد.

کسب و کارها می‌توانند با استفاده از ابزارهای RPA یک نرم افزار یا رباط را به منظور تفسیر برنامه ها برای پردازش معامله، دستکاری داده ها و برقراری ارتباط با دیگر سیستم های دیجیتال پیکربندی کنند.

مزایای RPA چیست؟

RPA سازمان ها و شرکت ها را قادر می‌سازد تا هزینه های نیروی انسانی و خطاهای انسانی را کاهش دهند. ربات ها به طور معمول آسان و کم هزینه پیاده سازی می‌شوند و به هیچ نرم افزار سفارشی یا یکپارچه سازی سیستم های عمیق نیازی ندارند. فرایند کسب و کار یک فرایند پیچیده است و معمولا باید برای آن وقت زیادی صرف کنید. RPA یا همان اتوماسیون فرایند رباتیک درواقع مراحل غیر ضروری در طی روند کسب و کار را از پیش رو بر می‌دارد.

همچنین RPA قوانین کسب و کاری که با شرایط فعلی سازگار نیستند و از قدیم وجود داشته اند را به طور سازگارتر و دقیق تر توصیف می‌کند. همچنین باعث آسان شدن مراحل و اطلاعات کسب وکار شما می‌شود و در بخش های مختلف برای شما کاهش هزینه هاو صرفه جویی در هزینه ها را در پی خواهد داشت.

RPA یک اتوماسیون است که با به چالش کشیدن کارکنان یک شرکت باعث افزایش بازدهی و کارایی کارکنان آن شرکت می‌شود و مشکلات فرایندهای کسب و کار را کاهش می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله “راهنمای جامع خودکارسازی رباتیک فرایند‌ها (RPA)” را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

1 سوال یا دیدگاه درباره “RPA و اتوماسیون کسب و کار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن