BPM Course
مدیریت فرایندهای کسب و کار

به این ۵ دلیل کسب و کار شما نیاز به مدیریت فرایندهای کسب و کار دارد

مدیریت فرایندهای کسب و کار یا BPM یک فرایند ضروری برای اکثر سازمان‌ها است، اگر چه می‌تواند برای افراد مختلف معانی متفاوت داشته باشد.

در این مقاله، ما ۵ دلیل اصلی را که به خاطر آن شرکت شما نیاز به BPM دارد و مزایای بالقوه ای که از طریق آن می‌تواند هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت به دست آورد را بررسی کرده ایم.

۱- مدیریت فرایندهای کسب و کارها باعث بهبود کارآیی می‌شود

یک چالش مشترک برای تمام سازمان ها این است که فرایندهای کسب و کار در آن‌ها اغلب ناکارآمد هستند که این ناکارآمدی باعث اطلاف زمان و پول زیادی می‌شود. به احتمال زیاد فرایندهای زیادی در شرکت شما وجود دارد که آنچنان که باید یکپارچه و کارآمد عمل نمی‌کنند. BPM یک راه عالی برای حل این مسئله است.

۲- BPM از انتقال دانش کسب و کار پشتیبانی می‌کند

هرکس باید در مرحله ای بازنشسته شود و مردم به دلایل مختلفی کار را ترک می‌کنند. چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دانش مهم در کسب و کار شما با خروج کارکنانتان از سازمان خارج نمی‌شود؟ BPM یک راه حل عالی برای این مشکل است. زیرا روش های دقیق برای ضبط و ذخیره اطلاعات مهم را فراهم می‌کند.

۳- BPM چهارچوبی برای پیشرفت مداوم را فراهم می‌کند

اگر شما علاقمند هستید که یک طرح مداوم و مستمر را برای پیشرفت سازمان خود داشته باشید، BPM یک چهارچوب عالی برای موفقیت شما در این باره فراهم می‌کند. بهبود مستمر و مداوم، یک رویکرد دراز مدت برای ایجاد پیشرفت های کوچک در طول زمان در مقایسه با تغییرات بزرگی که همگی در یک زمان رخ می‌دهند است.

در این مورد BPM به شما این امکان را خواهد داد که به طور دقیق به فرایند کسب و کارتان نگاه کنید و بر اساس شواهد داده محور، بهبودهای کوچک اما افزایشی و مداوم را بسازید.

۴- BPM از اجرای سایر سسیتم های فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کند

پیاده سازی یک سیستم بزرگ فناوری اطلاعات می‌تواند بین بخش فناوری اطلاعات و بقیه کسب و کار اصطکاک ایجاد کند، به خصوص اگر کمبود ارتباط با تاثیرات بالقوه یک سیستم جدید فناوری اطلاعات با بقیه سازمان وجود داشته باشد. BPM می‌تواند سیستم هایی مثل برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP را پشتیبانی کند، به طوری که به شما اجازه می‌دهد یک بررسی و مرور کامل بر هر کاری که کسب و کار شما انجام می‌دهد و همچنین چگونگی انجام آن کار داشته باشید.

۵- مدیریت فرایندهای کسب و کار یا BPM پیچیدگی ها را حذف می‌کند

سازمان ها می‌دانند که بخش های اصلی آن‌ها به طور مستقل از یکدیگر کار می‌کنند اما متوجه نمی‌شوند یا آگاه نیستند که دیگر بخش ها چطور کار می‌کنند که این می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند به ویژه زمانی که فرایندهای متعددی وجود دارد که با چندین بخش مختلف همپوشانی دارند.

رویکرد BPM به از بین بردن کارهای پیچیده و حذف آن‌ها کمک خواهد کرد به طوری که فرایندها برای تمام سازمان قابل مشاهده باشند. این رویکرد به هربخش کمک می‌کند تا ببینند که در کجای یک مجموعه بزرگ قرار دارند و تشویق به تجزیه تحلیل و بهبود روندها شوند.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن