BPM Course
استراتژی

چگونه یک شراکت تجاری موفق داشته باشیم

هنگامی که شما کسب و کاری را در ابتدا شروع می‌کنید، همیشه با این دو گزینه مواجه هستید که یا کسب و کارتان را به تنهایی شروع کنید یا آن را همراه با یک شریک تجاری شروع کنید. گاهی اوقات داشتن یک شریک تجاری خوب است و گاهی نیز منجر به شکست یک کسب و کار خواهد شد. ویژگی‌های خاصی وجود دارد که باید در هنگام جستجوی یک شریک تجاری برای شروع کسب و کار و شراکت تجاری موفق به آن‌ها توجه کنید.

بسیاری از کسب و کارها هستند که با وجود شریک تجاری به موفقیت رسیده‌اند و بسیاری دیگر به تنهایی. اما داشتن یک شریک تجاری تصمیم مهمی است که تعیین‌کننده موفقیت یا شکست کسب و کار خواهد بود. یک شریک تجاری اشتباه می‌تواند یک فاجعه برای کسب و کار باشد در حالی که شریک تجاری مناسب می‌تواند یک کسب و کار را به اوج برساند.

انتخاب یک شریک تجاری مناسب دشوار است اما اگر شما روی آن کار کنید می‌توانید یک شرکت موفق داشته باشید. در اینجا چگونگی یک همکاری موفق را به شما خواهیم گفت.

آیا شریکان تجاری شما دوستانتان هستند؟

مشکل بسیاری از شراکت‌های تجاری این است که ابتدا به عنوان دوستی شروع می‌شوند. این می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد چرا که یک رابطه دوستی خوب همیشه یک شراکت خوب نبوده است. بعضی اوقات دوستان شما بدترین افراد برای شراکت در کار هستند.

دلیل اینکه شما نخواهید یک رابطه دوستانه را تبدیل به شراکت کاری کنید این است که رابطه دوستی یک رابطه ظریف است و سخت است که حد و مرز بین دوستی و شراکت را تعیین کنید. در این حالت بیان احساستان برای شما سخت است و این می‌تواند به نارضایتی و همکاری ناموفق ختم شود. این مشارکت ناموفق به دوستی شما نیز آسیب می‌رساند و بعد از آن رابطه دوستی شما نیز خاتمه پیدا خواهد کرد.

حتما بخوانید:  مدیریت محصول چیست؟

به دنبال چه می‌گردید

هنگامی که شما به دنبال انتخاب شریک تجاری هستید معمولا به دنبال کسی هستید که بتوانید با او رابطه دوستانه برقرار کنید. اما همانطور که در بالا گفتیم رابطه شراکت و دوستی متفاوت است.

شریک شما در کسب و کار باید کسی باشد که بتواند نقاط ضعف شما را تشویق کند و بهبود بخشد. آنچه شما در آن ضعیف هستید در او یک قدرت است و آنچه که شما در آن قوی هستید ممکن است شریک شما در آن ضعف داشته باشد. نیازی نیست هردو نفر شما در یک موضوع خوب باشید. یک نفر می‌تواند در بازاریابی تمرکز کند در حالی که شخص دیگر بر روی طراحی سایت تمرکز می‌کند.

حدو مرزها را تعیین کنید

آخرین راه برای داشتن یک شراکت تجاری موفق تعیین حد و مرزها است. شما به شریکی که دقیقا همان کارهایی که شما انجام می‌دهید را انجام دهد نیاز ندارید زیرا این نوعی اتلاف وقت است. بلکه باید فردی را پیدا کنید که توانایی‌هایی متفاوت از آنچه شما دارید داشته باشد. وقتی فردی را پیدا می‌کنید که توانایی‌هایی متفاوت دارد می‌توانید حد و مرزها را تنظیم کنید. با این کار هریک می‌توانید به درستی به انجام وظایف خود بپردازید.

در آخر شما می‌توانید تمام راه‌های پیدا کردن یک شریک تجاری مناسب را امتحان کنید. همچنین شما مجبور نیستید خود را به داشتن تنها یک شریک تجاری محدود کنید بلکه می‌توانید چندین شرکای متعددی داشته باشید. با کمی تحقیق و تفکر درباره انتخاب شریک یا شرکای تجاری خود در خواهید یافت که چگونه یک شراکت تجاری موفق داشته باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن