BPM Course
بازاریابیفناوری

در خرید آنلاین، گوشی‌های هوشمند از کامپیوترها سبقت گرفته‌اند

برای اولین بار، گوشی‌های هوشمند از سهم فروش آنلاین کامپیوترها پیشی گرفته‌اند.

براساس آخرین شاخص فروش سه ماهه Capgemini IMRG eRetail که همراه با ترکیب و تحلیل داده‌های ۲۱۰ خرده‌فروش آنلاین انگلیس است، بیش از ۴۰% فروش آنلاین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹/۲۰۱۸ با استفاده از گوشیهای هوشمند انجام شده است.

گزارش، این یافته‌ها را به مانند یک «نقطه عطف اصلی» توصیف می‌کند که خریداران، تایم زیادی را در سایت‌های خرده‌فروشی انگلیسی، از طریق گوشی‌های هوشمند خود نسبت به دو دستگاه اصلی دیگر یعنی کامپیوتر و تبلت صرف کرده‌اند.

در سه ماهه چهارم ۱۹/۲۰۱۸ که فروش کریسمس که سه ماه نوامبر، دسامبر و ژانویه را پوشش می‌دهد؛ سهم درآمد فروش از طریق دستگاه‌های هوشمند ۴۰٫۴%، با کامپیوتر ۳۹٫۷% و با تبلت ۱۹٫۹% بود. نقطه عطف بعدی در دسامبر ۲۰۱۸ به دست آمد که برای اولین بار، گوشی‌های هوشمند بیش از ۷۰% فروش دستگاه‌های موبایلی را به خود اختصاص داده‌اند (۳۰% بقیه آن از طریق تبلتها به دست آمد).

خریداران انگلیسی از دستگاه‌های موبایلی برای دسترسی به سایتهای خرده‌فروشی استفاده می‌کنند. در سه ماهه چهارم، ۷۴% بازدید سایت‌های خرده‌فروشی از طریق دستگاه‌های موبایلی و تنها ۲۶% از آن از طریق کامپیوترها انجام می‌شدند. قبل از سال ۲۰۱۵، درصد بازدیدهای به وجود آمده از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت در برابر کامپیوترها، دو برابر بود.

اندی مولکاهی، مدیر استراتژی شرکت IMRG گفته: «غلبه دستگاه بر مدیریت بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، گام مهم دیگر در گوشی‌های هوشمند بود.»

برای مدت طولانی باور عمومی دیجیتال مارکترها این بود که مردم، تعداد زیادی از صفحات محصولات را از طریق گوشی‌های هوشمند بازدید می‌کنند، اما سرانجام خرید خود را در جایی دیگر تکمیل می‌کنند. اما در اواخر سال ۲۰۱۵، آیفون به عنوان یک دستگاه کاملا تراکنش محور برای خریدهای آنلاین، شروع به جذب افراد کرد.

با این حال، این پایان طلسم دیگر دستگاه‌های مورد استفاده در خریدهای خرده‌فروشی آنلاین نیست؛ مردم به استفاده از چندین دستگاه بسته به راحت‌تر بودن آنها تمایل دارند. بنابراین برای مثال در طی ساعات کاری استاندارد، بخش بیشتری از فروش از طریق کامپیوترها و درحالی‌که مردم در محل کار خود و پشت میزهای خود نشسته‌اند، حاصل می‌شود.

لوسی گیبس، مشاور ارشد آنالیز خرده‌فروشی در شرکت Capgemini Invent گفت: «گوشی‌های هوشمند نسبت به دیگر شکل‌های بازاریابی، بازاریابی omni-channel را نسبت به اینکه مشتریان شما کجا هستند و بنابراین، به طور مطلوب بر سفر مشتری خرده‌فروشی تاثیر می‌گذارند، آسان‌ترکرده است. تمام پیشرفت‌های چند سال اخیر در بانکداری تلفن‌های همراه در خریدهای اپلیکیشنی و تمرکز بیشتر روی بهینه‌سازی سایت‌های تجارت الکترونیک، منجر به تسهیل و افزایش اعتماد به‌نفس در خریدهای گوشی‌های هوشمند شده است.»

درباره بازاریابی Omni-Channel بخوانید: بازاریابی Omnichannel چیست؟ (+نمونه عملی)

گرچه، اکنون گوشی‌های هوشمند بیشترین سهم درآمد را به دست آورده‌اند؛ هنوز با کمترین نرخ تبدیل با استفاده از تبلتها و کامپیوترها مواجه هستند. با این حال، اهمیت استفاده از موبایل روی تاثیرگذاری بر تصمیم‌های خرید، حتی زمانیکه در جایی دیگر خریدهای خود را تکمیل می‌کنیم؛ نباید ناچیز پنداشته شود.

منبع
مارکتینگ دونات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن