منبع این مقاله
بازاریابی

استفاده از سیستم همکاری در فروش برای تبلیغات یک کسب و کار (Affiliate Marketing)

سیستم بازاریابی همکاری در فروش، ترافیک را به سایت افزایش می‌دهد و شما فقط به ازای بازدیدهای سایت که فروش را در پی دارند، هزینه پرداخت می‌کنید. در ادامه روش تنظیم یک برنامه همکاری در فروش را می‌خوانیم.

بازاریابی همکاری در فروش، فرایندی است که در آن شما با سایت های دیگر برای تبلیغ آنلاین محصولات و کالاهای خود، توافقی را ایجاد می‌کنید. در واقع شما در این بازاریابی، از طریق سایت های نسل سوم برای فروش خود استفاده می‌کنید. در این سیستم، فقط به ازای همکاری در فروش، هزینه پرداخت می‌کنید که به کمک ثبت نام در گروه خبری یا خرید واقعی این هدف محقق می‌شود.

در همین زمینه بخوانید: پنج گام برای موفقیت یک سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

دست‌یابی به مخاطبان جدید

یکی از مزایای سیستم همکاری در فروش، توسعه دست‌یابی به مشتریان است. در این سیستم، شما می‌توانید به به مشتری دسترسی مستقیم داشته باشید که این مزیت را در سیستم‌های دیگر نمی‌بینیم. برای مثال، هتل‌ها می‌توانند از همکاران در فروش مانند کسب وکارهای کرایه ماشین، شرکت‌های هواپیمایی یا شرکت‌های بیمه‌ی سفر که بازار هدف مشترکی دارند، استفاده کرد.

تنظیم چنین برنامه‌ای، می‌تواند ۱۰ تا ۳۰ درصد کل فروش را برای شما ایجاد کند. در چنین روشی، فقط به ازای خرید، هزینه پرداخت می‌کنید. در روش پخش تبلیغات، هم‌چنین مزیتی دیده نمی‌شود.

همکاری در فروش
همکاری در فروش

تنظیم برنامه همکاری در فروش

ارزان ترین روش برای انجام چنین سیستمی، این است که خودتان آن را انجام دهید. به سادگی میتوانید با کسب و کارهای مناسب با خود ارتباط برقرار کنید. در این روش، شما بر روی انتخاب همکاران خود کنترل دارید، اما روشی زمان‌بر است. همکاری با تعداد کم همکاران در فروش، امکان‌پذیر است، اما باید ساختار مناسبی برای فروش داشته باشید تا بتوانید فروش و کمیسیون‌های خود را پیگیری کنید.

هم‌چنین باید به مدیریت هر حساب همکار خود، ایجاد توافق‌های فردی، به‌روز کردن تبلیغات، استخدام همکاران جدید و اطمینان از ارائه مناسب آنلاین شما فکر کنید.

همان‌طور که همکاری در فروش، برای حجم زیادی از کسب و کارها مفید است، می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک آنلاین هم مفید باشد. حتی اگر پنج یا ده همکار فروش هم انتخاب کنید، باز هم فروش قابل توجهی را برای شما به وجود می‌آورد.

به هرحال، شما باید دقیقا بدانید که چه می‌خواهید و روی آن کار کنید. به یاد داشته باشید که کسب و کار شما باید برای همکاران فروش بالقوه شما جذاب باشد.

جمع‌بندی: برای حصول نتیجه، باید به طور کامل کسب و کار خود و بازاریابی آنلاین خود را بشناسید. از یک آژانس انتظار پاسخگویی به تمام سوالات خود را نداشته باشید. آنها فقط، شما را به یک بازار بزرگ‌تر وارد می‌کنند.

منبع
مارکتینگ دونات

نوشته های مشابه

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن