BPM Course
بازاریابی

اشتباهات خطرناک در استراتژی سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو یک موضوع دائما در حال تحول است که حتی با تجربه ترین متخصصان بازاریابی دیجیتال نیز این مسئله را به طور کامل درک می‌کنند. همانطور که می‌دانیم اشتباهات در هر کاری اجتناب ناپذیر است. پس ضروری است که شما نه تنها بهترین شیوه های سئو بلکه بدترین شیوه های استراتژی سئو را نیز بدانید.

در اینجا ما به ۵ اشتباه خطرناک اشاره می‌کنیم که شما باید از آن آگاه باشید

بهینه سازی نکردن سایت خود برای موبایل

در سال ۲۰۱۸ هیچ کسب و کاری نمی‌تواند سایتی راه بیاندازد که برای موبایل بهینه سازی نشده باشد. طبق گزارشات اعلام شده در سال ۲۰۱۷ بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت مسئولیت رسیدگی به تلفن همراه را به عهده داشته است که این آمار بسیار عجیب بود.

درحالیکه نیمی از مردم از موبایلشان برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند، بسیار مهم است که سایت شما پس از بارگزاری به نیاز آن ها پاسخگو و کاربر پسند باشد.

تولید محتوای بی کیفیت

در بازاریابی دیجیتال ممکن است تا بحال عبارت «محتوا پادشاه است» (content is king) را شنیده باشید. با اینکه این عبارت گاهی می‌تواند اشتباه تفسیر شود، اما کاملا درست است.

برای استفاده از تمامی مزایای بازاریابی محتوا، شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای باکیفیتی را که مخاطبان می‌خواهند بخوانند ارائه می‌دهید.

تولید محتوای معتبر و آموزنده نه تنها باعث جلب اعتماد مخاطبانتان می‌شود بلکه گوگل زمینه بیشتری را برای خوانده شدن مطالب شما فراهم خواهد کرد و همین امر به شما کمک می‌کند تا در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل در سطوح بالاتر قرار بگیرید و در نتیجه ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

انتخاب کلمات کلیدی اشتباه

شما بدون داشتن لیستی از کلمات کلیدی مناسب، استراتژی سئوی کاملی نخواهید داشت. اما آیا مطمعن هستید که کلمات کلیدی درستی برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید؟ بهتر است قبل از اینکه لیست کلمات کلیدی انتخاب شده خود را اعمال کنید تحقیقات دقیقی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کلید واژه هایی را انتخاب کرده اید که نه تنها ترافیک بیشتری را در بر خواهد داشت، بلکه ترافیک مناسبی را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

اما چطور این کار را انجام می‌دهید؟ شما باید قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی را می‌خواهید رتبه بندی کنید ابتدا باید مخاطبان مورد نظر خود و نحوه استفاده از آن ها را در هنگام جستجو در اینترنت شناسایی کنید.

نادیده گرفتن تغییرات الگوریتم گوگل

گوگل به طور مداوم دستورالعمل های خود را برای ارائه کاربران خود به صفحات نتایج جستجو تغییر می‌دهد و به روز نگه داشتن این الگوریتم ها به شما این امکان را می‌دهد که جلوتر از منحنی پیش بروید و سایت خود را به بهترین روش ها به روز رسانی و بهینه سازی کنید.

عدم پشتیبانی از این بروز رسانی ها می‌تواند منجر به سقوط و شکست سایت شما شود و در رتبه بندی گوگل نتایج خوبی دریافت نکنید.

به طور مرتب رسیدگی نکردن و چک نکردن سایت

چیزی که بسیاری از مردم در مورد سئو متوجه نمی‌شوند این است که سئو یک معامله یکباره نیست. شما زمانی که برای اولین بار استراتژی سئو خود را پیاده سازی می‌کنید در ابتدای راه قرار دارید. اشتباهات فنی خاصی وجود دارد که به طور غیر منتظره به وجود می‌آید. اینجا جایی است که رسیدگی سایت وارد بازی می‌شود.

رسیدگی کردن و چک کردن سایت به طور مداوم به شما این امکان را می‌دهد که خطاهایی را که ممکن است در کوتاه مدت به مرور در سایت مشاهده شوند را شناسایی کنید.

با رسیدگی به سایت و تشخیص تغییراتی که باید انجام دهید، می‌توانید با استفاده از استراتژی سئو پیشرفت هایی به دست آورید که نه تنها رتبه بندی شما در گوگل را بهبود بخشد بلکه استفاده از سایت را برای کاربران راحت تر کند و آن ها را تشویق به ماندن در سایت و کلیک کردن کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن