BPM Course
بازاریابی

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

تفاوت این دو نوع بازاریابی در چیست؟ با دانستن تفاوت این دونوع بازاریابی شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع بازاریابی برای شما بهتر عمل می‌کند.

بازاریابی برونگرا

برای قرن ها، حتی زمانی که اصطلاح بازاریابی وجود نداشت، بازاریابان تلاش کرده اند که مردم را به خرید محصولاتشان ترغیب کنند.

بازاریابی برونگرا درواقع یک بازاریابی ناخواسته است و به چشم اندازها توجه می‌کند. از روش های مختلفی برای توضیح محصول یا خدمات مورد نظر استفاده می‌کند. در اینجا برخی از رسانه های محبوب برای بازاریابی برونگرا را آورده ایم.

همچنین بخوانید: بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی پستی مستقیم یا چاپی: از زمان ظهور مطبوعات تا کنون عملا تبلیغات وجود دارد. اولین مجله در قرن هجدهم در آمریکا به چاپ رسید و از آن زمان تا کنون مجلات پر از تبلیغات شده است. سپس نامه یا ایمیل مستقیم به وجود آمد. به طوری که صندوق پستی روزانه پر از کاتالوگ ها و آگهی های تبلیغاتی ناخواسته بود که بعضا به طور مستقیم به سطل بازیافت می‌رفت.

تبلیغات رادیویی و تلوزیونی: هنگامی که رادیو در دهه ۱۹۲۰ محبوب شد، تبلیغ کنندگان شروع به حمایت از نمایش کردند. با به صحنه آمدن تلوزیون، نمایش رادیویی از بین رفت اما تبلیغات در آن همچنان ادامه داشت. پس از آن بازاریابان از محبوبیت تلوزیون مطلع شدند و تبلیغات خلاقانه و نوآورانه را برای جلب توجه و پول درآوردن از این طریق ایجاد کردند.

بازاریابی تلفنی: شما تازه مشغول به شام خوردن شده اید و قبل از اینکه اولین لقمه غذا را بخورید تلفن زنگ می‌زند. بله او یک بازاریاب تلفنی است که مزاحم غذا خوردن شما شده است. از اوایل دهه ۱۹۸۰، کسب و کارها میلیاردها دلار هزینه کردها ند تا میلیون ها تماس در ساعت های مختلف گرفته شود.

بیلبوردهای تبلیغاتی: بیلبوردها در اواخر قرن نوزدهم در آمریکای شمال ظاهر شدند و تا اوایل قرن بیست و یکم در همه جا گسترش یافتند.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا در سال ۱۹۹۰ بنیان گذاری شد. البته قبل از آن بذر بازاریابی درونگرا با ایده هایی مانند بازاریابی رابطه پاشیده شده بود.

در اینجا چند نمونه از تکنیک های کاربردی بازاریابی درونگرا را آورده ایم:

سئو (SEO): سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند تا صفحه ی خود را در جستجوهای اینترنتی بالا بیاورید. چندین موتور جستجو وجود دارد که توسط افراد در سراسر جهان استفاده می‌شود. گوگل به تنهایی ۴۰ هزار جستجو در ثانیه را انجام می‌دهد و مهم است که وب سایت شما جزو لیست اول نتایج جستجو باشد.

بازاریابی محتوا: کسب و کارها هر روز بیشتر و بیشتر مطلب در وبلاگ و وب سایت خود قرار می‌دهند و شما باید از بازاریابی محتوا به خاطر آن تشکر کنید. بازاریابی محتوا به کسب و کارها این فرصت را می‌دهد که بدون اینکه به مصرف کنندگان خود اطلاعات و آموزش بدهند.

شبکه های اجتماعی: اگر شما حداقل در یکی از پلت فرم های رسانه های اجتماعی حساب کاربری ندارید، یک فرصت طلایی برای ارتباط با مخاطبین خود را از دست می‌دهید. شما می‌توانید در توییتر یا فیس بوک با مشتریان واقعی ارتباط برقرا کنید و در طول زمان آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار خود کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن