BPM Course
بازاریابی

چگونه یک کمپین بازاریابی موفق داشته باشیم – قسمت دوم

در قسمت دوم این مطلب به بیان نکات مهم دیگری در خصوص استراتژی کمپین بازاریابی می‌پردازیم. قسمت اول این مطلب را می‌توانید در اینجا مطالعه نمایید.

۵) استراتژی های بازاریابی خود را برای برقراری ارتباط با مشتریان انتخاب کنید.

چه کانال های ارتباطی می خواهید استفاده کنید؟

پست الکترونیک؟ ایمیل مستقیم؟ پرداخت آنلاین برای کلیک روی تبلیغات آنلاین(pay-per-clicks)؟

توجه داشته باشید که برخی از کانال های ارتباطی بهتر از سایرین به بازار هدف شما مناسب خواهند بود. به عنوان مثال، قرار دادن تبلیغات رادیویی ممکن است هدر دادن کامل هزینه های شما باشد، اگر بازار هدف‌تان به طور منظم به رادیو گوش ندهد.

وقتی که شما کانال هایی را برای رسیدن به آنها انتخاب می کنید، در مورد حوادث و عادت های بازار هدف خود فکر کنید. آنها وقت خود را کجا ص رف می کنند؟ بیشتر به گزینه‌های دیداری یا شنیداری و یا مطبوعات مربوط به محصولات و / یا خدمات شما توجه دارند؟ کجا بیشتر مطالعه می‌کنند؟ در کتابخانه؟ روی نیمکت پمپ بنزین؟ در خانه با تلفن هوشمند خود؟

۶) یک خط زمانی / طرح عملیاتی ایجاد کنید.

بنویسید دقیقا چه کاری را در چه زمانی انجام می‌دهید.

لازم نیست دقیقا روی همان زمان ها پیش بروید، اما نوشتن آن به احتمال زیاد هنگامی که برای ارزیابی موفقیت کمپین بازاریابی خود، تلاش می‌کنید. سوابق را به شما می گوید و کمک زیادی به صحت ارزیابی شما می‌کند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال فروش صندلی های راحت طراحی شده برای دوچرخه در مقیاس تولیدی وسیع هستید. ممکن است یک کمپین بازاریابی مانند:

مسابقه دوچرخه سواری در ماه سپتامبر (۵ میلیون تومان برای حامی مالی در نظر بگیرید). شخصی که نفر اول مسابقه می‌شود جایزه ای دریافت می‌کند و میتوان با عکس و ویدیویی که از آن شخص گرفته میشود برای برند صندلی دوچرخه تبلیغ کرد.

یک سری آگهی ها را در روزنامه های محلی، یکی در ماه مهر، یک در ماه آبان، دو آگهی در ماه آذر و یک رویداد بعد از ماه آذر قرار دهید.

اطلاعات اسپانسر یا حامی مالی را در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام خود را ارسال کنید.

۷)نتایج خود را اندازه گیری کنید

زمانی که این کمپین تمام شد ، وقت آن است که ببینیم چقدر موفق بوده ایم. به هدف بازاریابی خود برسید، اندازه گیری آنچه انتخاب کردید را برای اندازه گیری موفقیت کمپین تعیین کنید و ببینید چگونه این کار انجام شده است.

فرض کنید هدف کمپین بازاریابی صندلی دوچرخه شما افزایش فروش صندلی‌های دوچرخه در طی چهار ماه است. پس از این واقعیت، این موضوع ساده خواهد بود برای مقایسه ارقام فروش ماه، مهر، آبان، آذر و دی و انجام محاسبات ریاضیاتی.

۸) انجام گردش و تکرار در صورت لزوم

هنگامی که نتایج کمپین بازاریابی خود را اندازه گیری می کنید، می توانید تصمیمات مربوط به استراتژی های بازاریابی مورد استفاده و کمپین های آتی را بیاموزید. فرض کنید که کمپین بازاریابی صندلی دوچرخه شما ۴۱٪ فروش صندلی دوچرخه را افزایش داد. شما تصمیم می گیرید آن را بازبینی کنید. سال آینده آیا نمی خواهید این کمپین را راه اندازی کنید؟

و فرض بر این میگذاریم که شما در حال پیگیری هستید تا بدانید که کدام استراتژی بازاریابی چه نتایجی را به دست می دهد، می توانید اقدامات خود را مطابق با آن انجام دهید. اگر اطلاعات نشان داد که تنها ۲ درصد از افزایش فروش از راهکارهای اینستاگرام و فیس بوک شما آمده است، ممکن است تصمیم بگیرید در سال آینده روی این قسمت از استراتژی بازاریابی خود سرمایه گذاری نکنید. یا ممکن است تصمیم بگیرید که عینا همین کمپین را برای سال آینده راه اندازی کنید.

در برخی مواقع نیز با بررسی اقدامات گذشته به این نتیجه می‌رسید که هزینه شما بالاتر از درآمد حاصل از این کمپین بوده است. در این مواقع یا باید طرح کلی خود را تغییر دهید یا اصلاحات جدی روی کمپین قبلی انجام دهید.

بهترین کمپین تبلیغاتی کدام است؟

هیچ کمپینی بهتر از کمپین دیگر نیست زیرا بسته به نوع تجارت شما و اهدافی که پیش رو دارید طرحی برای شما جوابگوست که صرفا برای کار شما طراحی شده باشد. بهترین کمپین آن است که شما را به قسمت اعظم اهدافتان برساند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن