BPM Course
بازاریابی

چرا همه افراد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق نیستند؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از انواع شیوه های بازاریابی است که در همه جا هست و اکثر افراد فکر می‌کنند که می‌توانند بدون هیچ گونه تجربه بازاریابی قبلی، در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود حساب کاربری بسازند و به این نوع بازاریابی بپردازند.

برخی افراد در این مورد خوب عمل می‌کنند و برخی دیگر تنها سعی می‌کنند دستی بر آتش داشته باشند. اما چرا اینگونه است؟ چرا عده ای در این نوع بازاریابی موفق و عده دیگری ناموفق هستند؟

در اینجا دلایلی وجود دارد که بازاریابان رسانه های اجتماعی موفق نمی‌شوند. امیدوارم بتوانیم این دلایل را بیابیم و از آن‌ها استفاده کنیم تا ما را به موفقیت برساند.

برای آموزش و بالا بردن اطلاعات و پیشرفت وقت نمی‌گذارند

رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند (تنها کافی است فیس بوک و تغییرات آن را در سال اخیر به یاد بیاورید) و شما باید مدام به روز باشید و بازاریابی شبکه های اجتماعی را نیز به روز نگه دارید. اگر شما نام ها و برندهای بزرگ را در شبکه ها اجتماعی دنبال کنید خواهید دید که چگونه با روند تغییرات پیش می‌روند. ممکن است آن ها تیمی داشته باشند که این کار را برای آن ها انجام دهد.

آن‌ها هرگز نمی‌توانند تشخیص دهند که بازار هدفشان چیست و کجاست

این چیزی است که بسیار از صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. به همین دلیل شما باید یک استراتژی شبکه های اجتماعی داشته باشید و «چرا» و «چگونه» خود را تعریف کنید. تنها انجام این دو مورد ساده شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.

مهارت‌های ارتباط با مشتری در آن‌ها ضعیف است

مهارت های ارتباط با مشتری در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. بسیاری از مشتریان با یک بار کار کردن با یک شرکت از طریق شبکه های اجتماعی از ادامه منصرف می‌شوند و آن فقط به دلیل بر قراری ارتباط ضعیف بامشتری از طریق شبکه های اجتماعی است. برای جلوگیری از بروز مشکل دربرقرار ارتباط با مشتری، بهتر است در تماس مداوم با مشتریان خود باشید. از آن ها بپرسید که چطور می‌توانید بهتر عمل کنید. بازخورد مستمر از مشتریان نه تنها روابط شما را با آن ها تقویت می‌کند بلکه در زمینه خدمات مشتری نیز پیشرفت می‌کنید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن