منبع این مقاله
بازاریابی

بهبود بازاریابی با تحلیل داده‌های کیفی

هیچ شکی در این نیست که هدف اصلی از ارتباطات بازاریابی شما این است که به مخاطبان هدف خود بپیوندید. برای پیوستن به مخاطبان، باید داده‌های کیفی را بدست آورد و روی آنها، تحلیل داده‌های کیفی انجام داد. روش بازاریابی شما باید با مشتریان در سطح خصوصی صحبت کند.

انتظاری بزرگ از یک تیم، فرد خلاق یا سازمان وجود دارد که انگیزه توده مردم را درک کنند و آن را به پیام‌های بازاریابی متقاعد کننده تبدیل کنند. به هرحال، خوشبختانه تعیین مشخصات مشتریان در بازار امروزه، فراگیرتر از اقدامات پنج سال پیش است. و به این فرایند، آنالیز داده می‌گویند.

با وجود اطلاعات بسیار، سازمان‌ها قادر خواهند بود شناخت بیشتری در مورد مخاطبان خود نسبت به قبل داشته باشند و خیلی سریع و با دقت می‌توانند عامل‌هایی را که در فروش، ارتباط تنگاتنگ و وفاداری شرکت دارند، تعیین کنند.

"<yoastmark

ارزش داده

در بازار به شدت رقابتی، تنها نتیجه درخور توجه، درآمد حاصل از تلاش‌های بازاریابی است. بهترین روش برای تضمین موفقیت یک تیم بازاریابی، بازاریابی بر اساس تحلیل داده‌های کیفی است. بله، تیم بازاریابی می‌تواند حدس‌های کلی بزند، اما بازاریابی با فرضیه بدون تحلیل داده‌های کیفی، دچار ریسک شکست قابل توجهی می‌شود.

در اینجاست که تحلیل داده‌های کیفی در برابر تحقیقات کمی وارد می‌شود و می‌تواند سازمان شما را در هر سطحی پشتیبانی و ارتقا بدهد.

در حال حاضر توسعه تحلیل داده‌های کیفی، بازاریابان را مجاز می‌کند تا دیدی را نسبت به پیچیدگی‌های مخاطب هدف به دست بیاورند تا اینکه بر فرضیه‌های کلی که گاهی اوقات، منسوخ شده، تکیه کنند. این، یک تعادل خوبی بین به‌کارگیری موثر و قابل سنجش داده و خلاقیت در بازاریابی است و تضمین می‌کند که بازاریابی، هدف خودش را می‌سازد و به نتایج موفقیت‌آمیزی می‌رسد.

ایجاد رابطه با مشتری

مزیت‌های بازاریابی مبتنی بر تحلیل داده‌های کیفی، فراوان است و شامل هدف‌گذاری دقیق برای دید های بلادرنگ می‌شود که بازاریابان را اجازه می‌دهد تا در برابر تغییرات خارجی در بازار، نظرات مشتری برند، محصولات یا خدمات مسئول باشند یا به‌سادگی به سمت داستان خبری جهش می‌کند که می‌تواند تراکنش‌های واقعی را برای برند به ارمغان بیاورد.

به‌علاوه تحلیل داده‌های کیفی، به همه تیم‌ها اجازه می‌دهد تا یک دید منفرد و هم‌راستا با تک تک مشتریان (نه گونه‌های مخاطبان) داشته باشد. این کار، استواری و شخصی‌سازی سفر مشتری از کشف تا خرید را تضمین می‌کند.

با برجسته کردن بیشتر وفاداری مشتری توسط کسب و کارها به عنوان یکی از اهداف اصلی بازاریابی، برقراری رابطه طولانی مدت با مشتریان، یک هدف کلیدی خواهد بود. این هدف، بدون کمک تحلیل داده کیفی فراگیر و موثر به‌سادگی ممکن نخواهد بود.

تقاضا از افراد متخصص

امروزه داده، موفقیت در تلاش‌های بازاریابی را حمل می‌کند و عدم دسترسی به داده‌های درست، یکی از دلایل بنیادینی است که چرا کسب و کارها در رسیدن به هدف‌های خود شکست می‌خورند.

حتی در جهان به شدت متصل امروزه، به هر حال هنوز هم بازاریابان با معضلات بزرگی مواجه می‌شوند. اگر کسب و کار، منابع را برای تحلیل مناسب داده‌های خود از دست بدهد یا از انجام این کار اطمینان کافی نداشته باشد؛ طرح‌ریزی بازاریابی آنها غیر قابل اعتماد و نامطمئن خواهد بود.

بنابراین، بازاریابان نیاز به دسترسی به ابزارها و منابع ارتباطی بازاریابی درست دارند تا استراتژی تحلیل داده کیفی خود که برند را به جلو ببرد، پیاده‌سازی کنند.

با کمک متخصصان تحلیل داده، کسب و کارهایی که می‌خواهند استراتژی بازاریابی خود را به سطح بالاتری ببرند، به‌آسانی می‌توانند آن را در کنار دیگر متخصصانی که روی پروژه‌های مشابه و با دیگر سازمان کار کرده‌اند، انجام دهند. تنها نکته قابل توجه، انتخاب آژانس همکار درست است تا به آینده کسب و کار آنها شکل دهد.

سازمان‌ها بر روی دانش فراوان بنا شده‌اند، اما ایده‌ای در مورد فعالیت با آن یا نحوه استخراج اطلاعات از آن را ندارند. آژانس‌های داده، نه تنها در خلاصه‌سازی داده توانا هستند، بلکه بینش بسیار عمیقی را مهیا می‌کنتد که بسیار جزئی، دقیق و عملی است.

منبع
Marketing Donut

نوشته های مشابه

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن