BPM Course
بازاریابی

نکات بازاریابی و فروش برای استارتاپ‌ها

بازاریابی درست می‌تواند سود مطلوب برای کسب و کار شما را همراه داشته باشد. اما اشتباه انجام دادن و استفاده از شیوه‌های غلط بازاریابی و فروش می‌تواند درست برعکس عمل کند و منجر به شکست شود.

نکاتی که در زیر آورده ایم می‌تواند برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها در شروع کارشان بسیار کمک کننده باشد و به آن ها کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشند، مقدار کمتری هزینه کنند و جایگاه خود را در بازار پیدا کنند.

به مشتریان خود گوش دهید

اگر شما می‌خواهید سود بیشتری داشته باشید باید کالای بیشتری بفروشید و برای تولید کالای بیشتر نیازمندان مشتریان بیشتر هستید. ممکن است مشتری همیشه هم منطقی حرف نزد اما این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. پس به او گوش دهید تا بتوانید نیازهایش را فراهم کنید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

بازاریابی محصول خود را قبل از آماده شدن محصول انجام دهید

بعضی شرکت ها پیش از انجام هرگونه بازاریابی یا آگاهی، صبر می‌کنند تا محصولشان کامل شود و سپس شروع به بازاریابی می‌کنند. این کار یک اشتباه بزرگ است. بسیاری از شرکت ها انتظار دارند که محصول خود را بلافاصله پس از آماده شدن به فروش برسانند. اما زمانی که هیچ کس در مورد محصول شما نمی‌داند تا زمانی که شما یک کمپین بازاریابی برای شناساندن محصولات خود به مشتریان بالقوه راه اندازی نکنید هیچ تقاضایی نیز شروع نمی‌شود.

شما قبل از اینکه محصول وارد بازار شود می‌توانید مزایای آن را به فروش برسانید و درواقع مردم را از مزایای آن آگاه کنید. در اینصورت زمانی که محصول آماده شد مشتری نیز هست.

حتما بخوانید:  بازاریابی سبز

خلاقیت داشته باشید و متفاوت فکر کنید

از ۳۰ سال پیش تا کنون، بازاریابی و فروش تغییرات زیادی داشته است. در آن زمان موتورهای جستجو یا سیستم عامل های اجتماعی وجود نداشت و همانطور که می‌دانید حتی اینترنت هم نبود. در حال حاضر استارت آپ ها در شروع کار می‌توانند از تکینک های بازاریابی آنلاین، خلاق و موثر استفاده کنند. برای مثال می‌توانند از بازاریابی ویدئویی آنلاین، رسانه های اجتماعی، مسابقات، بازاریابی محتوا، وبلاگ، رهبری تفکر و مواردی مثل این‌ها استفاده کنند.

تبلیغات از زوایای مختلف داشته باشید

در مورد استفاده از شیوه‌ها و استراتژی های بازاریابی و فروش عملکرد خوب این است که چندین کانال بازاریابی و  ایده های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر است و در اغلب مواقع ترکیبی از چند شیوه مختلف بازاریابی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. هنگامی که مشتری شما نام تجاری شما را در رادیو می‌شنود، شما را در نتایج موتورهای جستجو می‌بیند و سپس وبلاگ شما را مطالعه می‌کند (بازاریابی محتوا)، ناخودآگاه شروع به پذیرفتن نام تجاری شما به عنوان یک موجودیت معتبر، قابل اعتماد و شناخته شده می‌کند. مشتری ممکن است بلافاصله به محصول شما احتیاج پیدا نکند، اما زمانی که احتیاج پیدا کند مطمعنن نام شما را به جای رقیب بر می‌گزیند.

فضایی به مشتری بدهید تا بتواند با شما و درباره شما صحبت کند، انتقاد کند یا پیشنهاد دهد.

خوب یا بد شما می‌خواهید بدانید مشتریانتان چه می‌گویند. اگر شما فضایی را برای مشتریان خود در نظر نگیرید تا آن‌ها بتوانند شکایت یا تشکر از شما را به گوش شما برسانند به این معناست که افکار و نظرات مشتریانتان برای شما اهمیت ندارد. به یاد داشته باشید، حتی اگر یک مشتری از شما شکایت می‌کند و خشمگین است یک فرصتد عالی برای شما است که به طور عمومی نشان دهید که مایل هستید اشتباه خود را جبران کنید و به مشتری ارزش دهید.این کار یک استراتژی مهم و قوی در بازاریابی و فروش است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن