بازاریابی

بهترین سایت برای کسب و کار را چگونه بسازیم

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید حتما تا به حال یک سایت برای کسب و کار خود ساخته اید که همه فاکتورهای یک وب سایت خوب شامل طراحی چشمگیر، راحتی در استفاده، سرعت بارگذاری سریع و یکپارچه و غیره را دارا می‌باشد و خیالتان از بابت سایت راحت است و به جنبه‌های دیگر کسب و کار می‌پردازید.

درواقع وب سایت، به نوعی ویترین و معرف کسب و کار شماست. عامل اصلی و مهم برای داشتن یک وب سایت خوب این است که در کنار وب سایتتان بمانید، چرا که ممکن است هر لحظه اتفاقی بیفتد که شما سایتتان را از دست بدهید. وب سایتی که به حال خود رها شود، درست مانند فروشگاهی است که هیچ فروشنده‌ای برای پاسخگویی به مشتریانش ندارد و هرلحظه امکان وقوع حادثه‌ای هرچند کوچک و کم خطر را دارد، و البته در بهترین حالت ممکن مشتریان خود را از دست می‌دهد.

بنابراین حفظ و نگهداری یک وب سایت کار بسیار سختی است که نیاز به گذاشتن وقت و توجه کافی دارد. در اینجا برخی از مسائل کلیدی که در حفظ یک وب سایت موثر است را ذکر می‌کنیم:

به روزرسانی موضوعات

هنگامی که مشتری از وب سایت شما بازدید می‌کند انتظار دارد موضوعاتی کاملا به روز را ببیند. این کاملا غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسد که یک لیست ارتقاء نیافته یک سال در وب سایت شما باقی مانده باشد و هیچ اقدامی در مورد آن نکرده باشید. اگر در سایتتان وبلاگ داشته باشید و حدود یک ماه از آخرین پستی که در وبلاگ خود گذاشته‌اید، گذشته باشد باعث ضعیف نشان دادن سایت شما در نظر مشتریان می‌شود. یک سایت ضعیف برای مشتریان قابل قبول نیست.

باید راهی پیدا کنید که به نظر برسد وب سایت شما هر دقیقه در حال به روزرسانی است و معنی آن این است که شما باید دائم در حال ایجاد موارد جدید و به روز شده در سایتتان باشید. در اینجا باز به مثال فروشگاه اشاره می‌کنیم، وب سایتی که بروزرسانی نشده باشد مانند فروشگاهی است که نه تنها اجناس جدید و متنوعی ندارد بلکه بر روی اجناس داخل فروشگاه هم کلی خاک نشسته است. بهترین راه این است که اگر خودتان وقت رسیدگی به سایت را ندارید شخصی را به این کار اختصاص دهید.

یکی دیگر از مهمترین بخش‌های یک وب سایت خوب ارائه اطلاعات تماس است، وب سایتی که هیچ راه ارتباطی بین خود و مشتریانش درنظر نگرفته باشد از اعتبار کافی برخوردار نیست، زیرا زمانی که مشتری، برای ارتباط با پشتیبانی و صاحبان کسب و کار، به اطلاعات تماس دسترسی نداشته باشد دچار نوعی احساس بی اعتمادی و ناامیدی شده و بدون شک وب سایت شما را از لیست بازدیدهای خود حذف خواهد کرد، به همین سادگی!

بررسی بازخوردهای سایت

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد بررسی کردن مداوم نیاز مشتری است، به این فکر کنید که مخاطب با مراجعه به سایت شما چه می‌خواهد و چه نیازی دارد.
یکی از نشانه‌های وب سایت موثر در یک کسب و کار این است که فضایی را در وب سایتتان برای گفتگوی بین مشتری و صاحبان مشاغل در نظر بگیرید. مثل یک صفحه پیشنهاد یا لینکی که بتوانید از طریق وبلاگ بازخورد مخاطبین و مشتریان خود را رصد کنید.

برای این منظور شما نیاز دارید که به موقع به پرسش‌ها و تقاضاها و نظرات مشتریان خود در وب سایت پاسخ دهید. این کار باعث ایجاد مشتریان وفادار برای شما خواهد شد. در غیراینصورت اگر پاسخ مشتریان را ندهید یا به موقع ندهید آن‌ها فکر می‌کنند که شما به آن‌ها توجه نمی‌کنید. در نتیجه مشتریان خود را از دست خواهید داد. وب سایتی از دیدگاه مشتریان و مخاطبینش قابلیت دنبال کردن و بازدید را دارد که پشتیبانی قوی داشته و پاسخگوی نیازهای مشتریانش باشد.

موضوع دیگری که نباید از آن غافل شد بررسی وب سایت رقبایتان است، زیرا از این طریق دلایل شکست آن‌ها و همینطور راه‌های رسیدن به موفقیت رقبایتان را شناسایی می‌کنید.

وب سایت را مدام چک کنید و از عملکرد آن آگاهی یابید

اگر شما برای مدت زیادی وب سایت خود را چک نکنید و چیزی ناقص بماند یا مشکلی برای قسمتی از سایت به وجود بیاید، بدون شک این موضوع هر کسی را که از سایت شما بازدید کند، آزار خواهد داد. شما باید حداقل روزی یکبار سایت را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در سایت شما همه چیز درست کار می‌کند.

بنابراین وقتی وب سایت برای‌ کسب و کار خود می‌سازید آن را کنار نگذارید که به کارهای دیگر کسب و کارتان برسید. شما باید به سایت خود به عنوان یک موجود زنده فکر کنید، دقیقا مانند بخش‌های دیگر کسب و کارتان که برای رشد کردن نیازمند مراقبت و توجه شما است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن