BPM Course
بازاریابی

بازاریابی درونگرا چیست؟

کاربردهای بازاریابی درونگرا در گسترش تجارت شما

بازاریابی درونگرا یک استراتژی است که از اشکال زیادی از بازاریابی کششی مانند – بازاریابی محتوایی، وبلاگها، رویدادها، SEO، شبکه های اجتماعی و بیشتر استفاده میکند – تا آگاهی در مورد نام و نشان تجاری خود بدهند و مردم را به سمت تجارت جدید خود جذب کنند.

در مقایسه با بازاریابی برونگرا، که در آن بازاریابان تلاش می‌کنند تا مشتریان را پیدا کنند، بازاریابی درونگرا توجه مشتریان را جلب می‌کند و باعث می‌شود که یافتن شرکت یا محصولات و خدمات آنها آسانتر شود.

چرا بازاریابی درونگرا این روزها طرفداران زیادی دارد؟

ما در دنیای فراوانی اطلاعات و کمبود توجه زندگی میکنیم – و سرعت ایجاد اطلاعات شتاب بیشتری به خود گرفته است. طبق داده های دریافت شده از IBM در حال حاضر ما حدود ۹۰ درصد داده‌هادر جهان امروز را طی دو سال گذشته ایجاد کرده ایم.

امروزه خریداران در جهان قدرت خرید بیشتری دارند و وب سایت‌هابا لذت بیشتریث برای مخاطبانشان اطلاعات فوری تهیه میکنند. آنها با حرکت دادن چند انگشت دست خود روی کیبرد می‌توانند مشخصات دقیق محصولات، قیمت گذاری و بررسی کالاها و خدمات ۲۴ ساعته و ۷ روزه هفته را بدست آورند. در عین حال، رسانه های اجتماعی آنها را تشویق می‌کنند که اطلاعات را به اشتراک بگذارند و مقایسه کنند، در حالی که دستگاه های تلفن همراه هر جای و هر زمانی در هر ابعاد و جنبه ای تجربیات دیگران را در اختیار مخاطبان قرار میدهند.

بازاریابی درونگرا بسیار قدرتمند است زیرا توانایی دقیق پیگیری فرآیند جستجوی مشتریان یا مخاطبان را دارد و میتواند پاسخ دقیق نیازهای آنها را ارائه دهد. پس در نهایت اعتماد، شهرت و اعتبارش را در هر مکان جغرافیایی بدون محدودیت گسترش میدهد.

چرا برای نجات تجارت خود به بازاریابی درونگرا نیازمندید؟

بازاریابی درونگرا مزایای متعددی را ارائه می‌دهد. هنگامی‌که به طور موثر استفاده شود، می‌تواند:

  • شکل دادن به ترجیحات نام و نشان تجاری در ذهن مشتریان و تأثیرگذاری بر خرید های بعدی.
  • ایجاد اشتراک مطالب در رسانه های اجتماعی و افزایش لینک های ورودی.
  • قرار دادن مشتریان را در صندلی راننده و دادن حق انتخاب بیشتر به آنها.
  • کمک به موتورهای جستجو در بهینه سازی سایت شما در موتورهای جستجو و در نهایت بازدید بیشتر از سایت شما.
  • افزایش آگاهی از نام و نشان تجاری شما و فعالیتی که انجام میدهید.
  • مشتریان را قادر می‌سازند تا با نام تجاری خود در نقطه ای از نیاز خود، ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته ارتباط برقرار کنند.
  • تولید نیروی رهبری با کیفیت تر و صرفه جویی در هزینه‌ها(در مقایسه با بازاریابی سنتی).
  • برخلاف طرح های بازاریابی سنتی تلاش های بازاریابی درونگرا در طول زمان خود به خود تاثیرات خود را روی تجارت شما نشان خواهد داد.
  • با افزایش ترافیک ورودی سایت SEO سایت بهبود بیشتری پیدا کرده و در نهایت منجر به کسب درآمد بیشتر میشود.

بیشتر کمپین های موفقیت آمیز بازاریابی درونی شامل موارد زیر است:

SEO

بهینه سازی موتور جستجو بخش مهمی‌از بازاریابی مؤثر درونگرا است. با استفاده از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی موثر، طراحی وبسایت ساختار یافته بر اساس اصول سئو و سایر روشهای جستجوگر اینترنتی “بهترین شیوه” در نهایت این خروجی را دارد که سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما نمایش داده شود، که محتوای شما توسط مخاطبان مناسب دیده می‌شود که در نهایت منجر به هدایت و رهبری درست مخاطب می‌شود.

وبلاگ نویسی

به مرور شایع ترین نوع بازاریابی درونگرا، وبلاگ نویسی است که می‌تواند نقش مهمی‌در افزایش ترافیک بازدید وبسایت و بالا رفتن ارگانیک رنک سایت شما شود.

رسانه و شبکه‌های اجتماعی

بیش از ۶۷٪ از بزرگسالان آنلاین از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده میکنند، شما نمی‌توانید جامعه‌های آنلاین به طور گسترده محبوب مانند فیس بوک، توییتر و Pinterest را نادیده بگیرید.

رویدادهای زنده و وبینارها

بازاریابی درونگرا را با وبینارهای و رویدادهای زنده به سطح بسیار بالاتری انتقال می‌دهید. و منابع خیلی بیشتری بصورت آنلاین و آفلاین وجود دارد: فیلم‌ها، روزنامه ها، کتاب های الکترونیک یا ای‌بوک ها، مجلات الکترونیکی، سخنرانی‌های عمومی‌و … هر فرصتی برای به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند فرصتی است برای بازاریابی درونگرای اصولی و در نهایت ارتقای یک تجارت یا استارتاپ.

سخن آخر

هنگامی‌که به سمت استفاده از بازاریابی درونگرا می‌روید با این دید به آن نگاه کنید که برای ایجاد بازده بیشتر روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید. از قلب و مغز خود استفاده کنید تا آن اطلاعات و خدماتی را به مشتری ارائه دهید که از شما انتظار دارند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن