بازاریابی

نکاتی در مورد انتخاب نام برای فروشگاه آنلاین

به عنوان یک کارآفرین که به فکر راه اندازی یک کسب و کار و انتخاب نام برای فروشگاه آنلاین هستید باید بدانید که داشتن یک نام تجاری خوب برای رسیدن شما به موفقیت بسیار مهم است. مارتی نویمیر یکی از کارشناسان بازاریابی و برندینگ در این باره می‌نویسید: «نام مناسب می‌تواند ارزشمندترین دارایی یک برند باشد و رضایت و پذیرش سریع را برای آن برند به همراه داشته باشد اما انتخاب یک نام تجاری اشتباه می‌تواند میلیون ها دلار هزینه در طول دوران عمر و فعالیت یک برند داشته باشد.»

بسیار مهم است که در انتخاب نام برای فروشگاه آنلاین خود بتوانید آن را از بقیه متمایز کنید و یک نام تجاری منحصر به فرد داشته باشید. در اینجا چند نکته برای چگونگی پیدا کردن یک نام خوب ذکر شده است:

نکاتی برای انتخاب یک نام جذاب برای کسب و کار و فروشگاه آنلاین

۱- ساده و کوتاه بودن

داشتن یک نام تجاری ساده و موثر برای یک فروشگاه آنلاین به چند دلیل عالی است: اینکه راحت تر به خاطر سپرده می‌شود، تلفظ آن آسان تر است و به راحتی در هدر اصلی فروشگاه آنلاین شما قرار می‌گیرد.

با این حال پیدا کردن یک نام تجاری خوب و انتخاب نام برای فروشگاه آنلاین کمی چالش بر انگیز است. هر روز برندهایی راه اندازه می‌شوند که نام هایی که برای شما جذاب است بدون شک برای آن‌ها نیز هستند. باید کمی در انتخاب نام تجاری خود خلاقیت به خرج دهید.

۲- متفاوت بودن

در بازار تحقیق کنید تا کشف کنید که کدام اسم ها توسط رقبای مستقیم شما گرفته شده اند و با توجه به آن سعی کنید که نامی کاملا متفاوت بیابید. چالش اینجاست که نامی که شما انتخاب می‌کنید باید نشان دهنده محصولات و کسب و کارتان نیز باشد. در اینجا باید بدون کپی از رقیبانتان نامی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را نیز داشته باشد.

۴- اصیل و منحصر به فرد بودن(کپی نبود)

اطمینان حاصل کنید که شما به طور قانونی مجاز به استفاده از نام تجاری که انتخاب کرده اید هستید. باید زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید بررسی کنید که این نام در دفترهای ثبت اختراع یا علامت تجاری ثبت نشده باشد.

همچنین سعی کنید فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که نام تجاری شما یک نام منحصر به فرد است و فروشگاه آنلاین دیگری آن نام را قبلا انتخاب نکرده است.

۵- الهام گرفتن در انتخاب نام تجاری

اگر با کمبود ایده در مورد نام تجاری خود مواجه هستید و ایده های زیادی برای انتخاب نام برای فروشگاه آنلاین خود ندارید، ممکن است بخواهید در مورد آن فکر کنید. شاید به دنبال نام تجاری باشید که نوستالژیک باشد یا داستانی را روایت کند. زبان های دیگر می‌توانند ایده خوبی به شما درباره نام تجاری خود ارائه دهند.

شما می‌توانید از هر جایی برای انتخاب نام فروشگاه آنلاین خود الهام بگیرید. گوش دادن به مکالمات اطراف خود، بررسی محوطه اطراف و حتی در نظر گرفتن عبارات و شیوه های معمول می‌توانند همگی الهام بخش انتخاب یک نام تجاری جذاب و منحصر به فرد باشند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن