BPM Course
بازاریابی

مدیریت ارزش برند

برای قرار گرفتن در بین بهترین برند های جهان، برند باید به صورت واقعی جهانی باشد، دارای موفقیتی فراتر از محدوده جغرافیایی و موانع فرهنگی باشد. باید در میان مراکز اقتصادی جهان گسترش یافته باشد و به بازار های بزرگ آینده وارد شده باشد. اگر بخواهیم در قالب اصطلاحات قابل اندازه گیری بگوییم، برند باید:

  • حداقل ۳۰ % از سود باید از خارج از منطق استقرار برند باشد.
  • باید حضور قابل توجهی در آسیا، اروپا ، آمریکا ی شمالی و همچنین در بازارهای نو ظهور بزرگ داشته باشد.
  • باید اطلاعات کافی و به صورت عمومی در رابطه با وضعیت کارکرد مالی برند موجود باشد.
  • سود اقتصادی مورد انتظار برند، در دراز مدت باید مثبت باشد و سودی فراتر از هزینهٔ سرمایه برند ایجاد کند.

روش شناسی:

ابزار استراتژیک برای مدیریت مداوم برند ارزیابی بازار، برند، رقبا و اطلاعات مالی را در کنار هم می آورد تا در یک چارچوب کلی بازدهی برند را بتوان ارزیابی کرد، حوزه های قابل بهبود را شناسایی کرد و تاثیر مالی مالی سرمایه گذاری بروی برند اندازهگیری شود. پیشنیاز های ارزشیابی پولی برند). ) ISO برند اولین شرکتی بود که روشش مورد تائید پیشنیاز های ۱۰۶۶۸ Interدر همه ی ارزیابی ها ۳ جز کلیدی وجود دارد: آنالیز بازدهی مالی کالا یا خدمات دارای برند، آنالیز نقش برند در تصمیم گیری خرید و آنالیز قدرت رقابت برند.

تحلیل مالی:

این بخش میزان بازگشت سرمایه را به سرمایه گذاران سازمان یا منفعت اقتصادی را اندازه می گیرد. منفعت اقتصادی بعد از کم کردن مالیات سود برند، منهای هزینه های سرمایه که منجرب به سود برند و حاشیه آن شده است محاسبه می شود.

نقش برند

این (rbi) نقش برند، میزان تصمیم خریداران بر اساس برند محصول را در مقابل سایر عوامل می سنجد. شاخص نقش برند از یکی این سه روش استفاده می شود: تحقیقات اولیه، برسی RBI بخش را با درصد اندازه گیری می کند. برای اندازه گیری تاریخی نقش برند برای شرکت در آن صنعت، یا استفاده از پانل ارزیابی متخصصان.

قدرت برند

میزان توانایی برند برای خلق وفاداری و از آن رو تقاضای ثابت و سود برای آینده را اندازه گیری می کند. تحلیل قدرت برند تصور می کند باعث ساخت برند قوی می شود. بازدهی این عوامل بر اساس سایر برند ها Interbrand برپایه ۱۰ اصلی است که در آن صنعت و با سایر برند های جهانی قضاوت می شوند. تحلیل قدرت برند اطلات مفیدی در باره نقاط قوت و ضعف برند ایجاد می کند تا بر آن اساس نقشه راهی برای بالا بردن قدرت و ارزش برند در آینده درست شود.

منابع داده ها

برای ایجادا ارزیابی قوی نیازمند جم آوری اطلاعات گسترده و جامع هستیم، برای این کار علاوه بر نگرفت و استفاده از پانل های افراد خبره از منابع زیر هم استفاده می کنیم:

فرآیند ارزیابی:

قدم اول: محاسبه ارزش مالی

محاسبه مالی با برسی گزارش های سالانه شرکت ها، میزان تاثیر برند بر در آمد شرکت شروع می شود (و در صورت وجود چند

برند برای یک شرکت، میزان سهم هر برند به صورت جداگانه محاسبه می شود.

مرحله دوم: محاسبه سهم برند

در این مرحله به منظور رسیدن به هسته برند، باید لایه های دیگری که در ارزش کسب کار دارای برند مصر هستن حذف شوند. این کار به خاطر آن است که که بتوین به مفهومی که مصرف کننده از برند در ذهن خود دارد برسیم. منحصر به فرد بودن، توانایی جدا سازی از سایرین، ایجاد انگیزه و وفاداری از جمله عواملی هستند که  Brandz از آن به عنوانه سهم برند نام می برد.

مرحله سوم: محاسبه ارزش برند

بعد از محاسبه ارزش مالی و سهم برند، این دو را ضبدر هم می کنند تا درصد ارزش مالی به دست آید. به حاصل آن ارزش برند می گویند. ارزش برند مقدار دلاری است که در ارزش گذاری شرکت سهم دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن