BPM Course
بازاریابی

سریع‌ترین روش‌ها برای بهبود رتبه‌بندی سایت

چندسالی است که SEO به عنوان یکی از قوی ترین استراتژی ها در بازاریابی دیجیتال است و دغدغه هر کسب و کار آنلاین بهبود رتبه بندی سایت است. SEO با هربار تغییر الگوریتم های گوگل و به روزرسانی‌های موتورهای جستجو کامل تر می‌شود. اگر شما می‌خواهید ادعا کنید که یک استراتژی SEO قوی دارید و رتبه بندی سایت شما بالاست باید SEO شما این خصوصیات را داشته باشد:

  • باعث افزایش ترافیک وب سایت شود
  • باعث بالا رفتن آگاهی از برند (Brand Awareness) شما شود
  • نرخ تبدیل را در کسب و کار شما افزایش دهد

اگر چنین نیست، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهبود رتبه بندی سایت خود را با سرعت بیشتری انجام دهید:

۱- محتوای خود را به صورت منظم انتشار دهید

تولید محتوای با کیفیت در بالا بهبود رتبه بندی سایت بسیار اهمیت دارد اما برای اینکه بخواهید رتبه سایت خود را سریعتر بالا ببرید باید محتوای خود را به اندازه کافی و به طور منظم انتشار دهید.

در تولید محتوا هرگز کیفیت را فراموش نکنید. محتوایی که شما تولید می‌کنید باید مخاطب هدف و مخاطب ایده آل شما را جذب کند. مطمئن باشید که شما در صورت تهیه محتوای با کیفیت که نظر کاربران را جلب کند و باعث شود آن را به اشتراک بگذارند و همچنین انتشار منظم این محتوا، رتبه بندی سایت خود را در گوگل به سرعت بالا می‌برید.

۲- نقشه سایت خود را در  اختیار کنسول جستجوی گوگل قرار دهید

هرگز در رتبه بندی گوگل ارزش تهیه نقشه سایت را نادیده نگیرید. همانطور که گوگل قبلا گفته است، اگر شما یک سایت بزرگ داشته باشید که صفحات زیادی دارد و سایت شما دارای نقشه سایت باشد، ربات های جستجوگر گوگل خیلی راحت می‌توانند صفحات شما را یافته و اطلاعات مربوط به آن را پردازش کنند. اگر شما برای سایت خود یک نقشه سایت ایجاد نکنید، ربات های جستجو صفحاتی را که به سایت خود اضافه می‌کنید نخواهند یافت.

۳- بهینه سازی ساختار URL سایت خود را فراموش نکنید

سعی کنید مطمئن شوید که ساختار URL سایت خود را بهینه سازی کرده اید. اگر به فکر بهبود رتبه بندی سایت خود هستید، بهترین راه این است که رمزگشایی URL را برای گوگل و همچنین برای مخاطبانتان ساده سازی کنید.

از دیگر مزایای ساده سازی URL این است که در اینصورت راحت تر به خاطر سپرده می‌شوند و به یاد آورده می‌شوند. هرچه خواندن URL ها برای گوگل ساده تر شود احتمال اینکه رتبه بندی سایت شما افزایش یابد بیشتر می‌شود چرا که گوگل نیز همانند ما انسان ها دوست دارد که URL را راحت تر و ساده تر بخواند.

۴- چک کردن متادیتاها (فراداده‌ها)

صفحاتی که در وب سایت شما وجود دارند دارای اطلاعات مربوط به محتوای صفحه یا همان متادیتاها هستند. همانطور که می‌دانید زمانی که شما وب سایت خود را ایجاد می کنید برچسب های متا نقش مهمی در SEO سایت دارند. همچنین همانند گذشته، امروزه نیز متادیتاها در الگوریتم های گوگل بسیار مهم هستند و نقش موثری در رتبه بندی سایت دارند.

متادیتاها معمولا سه نوع هستند که یک نوع آن زمانی که یک صفحه را بارگزاری می‌کنید در پنجره مرورگر نمایش داده می‌شود، نوع دوم آن همان خلاصه متن سایت شما است و نوع سوم کلمات کلیدی هستند که قدرت بسیار زیادی در بهبود رتبه بندی سایت دارند.

شما می‌توانید با به‌کارگیری ۴ تکنیک بالا به سرعت شاهد بهبود رتبه سایت خود باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن