بازاریابی

۴ موضوع استراتژیک که قبل از ورود به بازار بین المللی باید بدانیم

قبل از اینکه کسب و کار خود را به بازار بین المللی انتقال دهید، باید برنامه ریزی کنید

وقتی که برای گسترش تولید، فعالیت های فروش و سایر فعالیت های تجاری در برخی بازارهای بین المللی برنامه ریزی می‌کنیم، چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت. اما نه تنها اطلاعات کم می تواند نااطمینانی ایجاد کند، بلکه اطلاعات بیش از حد  غیر قابل استفاده نیز می تواند اثر مشابهی داشته باشد. به همین دلیل است که قبل از اینکه کسب و کار خود را به بازار بین المللی انتقال دهید، باید برنامه ریزی کنید. در ادامه مطلب، ما بیشتر روی موانع فرهنگی که ممکن است در هنگام گسترش در خارج از کشور وجود داشته باشد تمرکز می کنیم.

اول از همه، بیایید در مورد انگیزه هایی که می توانید کسب و کار خود را در خارج از کشور برنامه ریزی کنید، فکر کنید. ما می توانیم این انگیزه ها را به دو دسته تقسیم کنیم: انگیزه های مدیریتی (پیشگیرانه) و انگیزه های واکنش پذیر. در انگیزه های پیشگیرانه می توان به موارد زیر اشاره کرد: ارزیابی فرصت های بازار خارجی، بررسی اهداف سودآوری، مزایای مالیاتی، انگیزه های مدیریتی و همچنین در انگیزه های واکنشی، ما می توانیم از نزدیکی به مشتریان بین المللی (همچنین کم کردن “فاصله روانی”) یا اشباع کردن تجارت در یک بازار داخلی اشاره کنیم.

۱) موانع تجاری

محافظت در مقابل برخی از محصولات، اغلب به علت تأثیر آنها بر توسعه اقتصاد است. موانع تجاری در برخی از کشورها هنوز هم وجود دارد. یک نمونه از کشورهایی که بیشتر از موانع تجاری تحت تاثیر قرار می گیرند، چین است و بخش‌های موردتاثیر آن شامل آهن، مواد شیمیایی، فولاد، لباس و منسوجات است.

۲) عادات اصلی بازار بین المللی

آیا عادت های آن کشور برای محصولات شما مناسب است؟ فاصله فرهنگی باید یکی دیگر از عواملی باشد که باید در نظر داشت. همانطور که جان هوکر گفت: “هیچ عرصه ای بهتر از کسب و کار برای مشاهده عملی فرهنگ کشورها وجود ندارد” شیوه های کسب و کار در سراسر جهان متفاوت است و توسط نگرش های فرهنگی نسبت به کار، ارتباطات، اعتماد، اطمینان، زمان و فضا شکل می گیرد. همانطور که کسب و کار یک فعالیت مشترک است، ارتباطات نیز نقش اساسی ایفا می کند. مفهوم مفیدی برای درک تفاوت های فرهنگی “بستر ارتباطی بالا و پایین”  است.

۳) واکنش کارمندان را بررسی کنید

شما باید واکنش کارکنان خود را برای صادرات به کشور دیگر بررسی کنید. کارکنان شما در مورد محصول خود اطلاعات زیادی کسب می کنند. به ویژه نیروی فروش شما؛ و آنها همان اشخاصی هستند که باید قبل از تصمیم گیری در مورد گسترش در هر بازار بین المللی مورد توجه قرار گیرند. بهترین کار این است که بازخورد ۳۶۰ درجه از کارکنان خود دریافت کنید. این به شما یک ایده می دهد که چه میزان از کارمندان شما فکر می‌کنند که شرکت می تواند گسترش پیدا کند. اگر پاسخ مثبتی داشته باشند، متوجه خواهید شد که پاسخ مشابهی از سوی کارمندان دیگر کشورها دریافت خواهید کرد. این بدان معنی است که نام تجاری شما در عصه بین المللی قوی است و شما توانایی گسترش آن را دارید. با این حال، اگر پاسخ کارکنان شما منفی باشد، ببینید که چرا فکر می کنند که نمی توانید شرکت را به بازارهای بین المللی گسترش دهید. این می تواند نقطه دیگری برای بهبود کسب و کار شما باشد.

۴) در مورد بازاریابی سفارشی فکر کنید

یک محصول خاص را به نیازهای خاص یک مشتری اختصاص دهید. بازاریابی سفارشی به طور کلی در شرکت‌هایی که محصولاتشان منحصر به فرد و یا بسیار گران هستند، استفاده می شود. این به عنوان آخرین فرم بازاریابی هدفمند در نظر گرفته می شود، زیرا این شرکت محصولات و برنامه های بازاریابی خود را با سطح بالایی از ویژگی های خود سازگار می کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن