بازاریابی

ترفندهای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ 

چگونه در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق باشیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بازاریابی است که از اشخاص مشهور در زمینه‌های مختلف برای تبلیغات و پیام رسانی به مشتریان استفاده می‌کند. در واقع می‌توان گفت شرکت‌های مختلف به اینفلوئنسرها مبلغی را پرداخت می‌کنند تا پیام های تبلیغی آن‌ها را به مردم انتقال دهند. معمولا پیام های تبلیغی نیز توسط خود برندها یا شرکت‌ها به اینفلوئنسرها داده می‌شود. نکاتی وجود دارد که اگر در ارتباط با اینفلوئنسر مارکتینگ رعایت کنیم باعث موفقیت بیشتری می‌شود.

۱- شفاف باشید

اول و مهمتر از همه، یکی از بزرگترین گرایشاتی که می توانید برای بازاریابی تاثیرگذار در سال ۲۰۱۸ انتظار داشته باشید، این است که برندها و اینفلوئنسرها در مورد مشارکت خود شفاف تر و واضح‌تر عمل کنند.

در گذشته، بسیاری از اینفلوئنسرها پست های Instagram، ویدیوهای YouTube و سایر محتواها را تبلیغ کردند، اما مبلغی که توافق شده بود به آن‌ها پرداخت نشد.

اگر می‌خواهید از افشاگری و انواع مشکلات جلوگیری کنید، مراقب باشید که با چه کسانی قرارداد می‌بندید و بابت چه کاری چه هزینه ای پرداخت می‌کنید.

۲- نتایج را به آرامی بررسی کنید

کار خود را ابتدا با یک اینفلوئنسر مرتبط با زمینه کاری خود شرع کنید و آنالیز کنید که بابت هر تبلیغ چه میزان به فالورها یا فروش شما اضافه می‌شود. نهایت سعی خود را بکنید که تبلیغات شما به واقعیت نزدیک باشد.

۳- از ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

همانطور که اینفلوئنسر مارکتینگ شما محبوبیت بیشتری پیدا کرد، بدنبال اینفلوئنسرهای بیشتری باشید و روابط خود را مدیریت کنید.

یک روند ساده از ترفندهای تاثیرگذار را به شما توضیح می‌دهیم:

  • بررسی اینستاگرام یا فیس بوک یا یوتیوب به دنبال افرادی که ممکن است برای کار شما مناسب باشد.
  • اگر می توانید آدرس ایمیل آن‌ها را پیدا کنید، به آن‌ها DM (پیام مستقیم) یا ایمیل ارسال کنید.
  • برای مدتی در حال مذاکره با شرایط مشارکت، به اشخاص دیگر رجوع و مبلغ درخواستی آنان را بررسی کنید.
  • پس از اتمام قرارداد، به اینفلوئنسر مورد نظر پرداخت کنید و منتظر بمانید تا تأثیرگذار باشد.
  • برای پیگیری مشارکت، با یک راه منقطع را پیش بروید.

این کار بسیار شبیه است به آنچه ما با بازاریابی رسانه های اجتماعی دیدیم. در مراحل اولیه، برند ها تلاش های اجتماعی خود را مستقیما از طریق سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و توییتر مدیریت می‌کردند. اما چون شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی شد، برای کمک به تسهیل روند، نیاز به ابزارهایی مانند Sprout Social کم کم احساس شد.

۴- نسبت درآمد به سرمایه‌گذاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را اندازه گیری کنید

آیا کمپین های بازاریابی تاثیرگذار شما واقعا سودآور هستند و به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید؟ در حالی که ممکن است به خوبی بیان  کنید که در حال کار با نفوذگران هستید، اما ممکن است واقعا نتوانید زیاد نتیجه بگیرید.

از پارامتر های UTM  – هدف گذاری در گوگل آنالیتیکس – استفاده کنید. چگونگی استفاده از پارامترهای UTM بحث مفصل تری است که در یک مقاله جداگانه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

گزینه دیگر برای تاثیرگذاری بیشتر برند شما، بسته به اهداف شما، این است که به مشتریان کدهای تبلیغاتی منحصر بفرد بدهید تا با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، هر بار که یک مشتری از کد خاص استفاده می کند، شما می توانید به طور مستقیم درآمد حاصل از آن را به تاثیرگذاری اختصاص دهید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن