BPM Course
بازاریابی

مشکلات رایج در بازاریابی درونگرا و راه‌حل آن‌ها

چیزی که در بین همه بازاریابان مشترک است، پیدا کردن روش هایی برای رسیدن به هدف است و در همین راستا بازاریابی درونگرا یا درونی یا داخلی را بیشتر می‌شنویم. به هرحال، این راه افزایش درآمد و گسترش کسب وکار شماست. اما چگونه باید به آن رسید؟برای رسیدن به این هدف نیاز به یک استراتژی موثر، قابل اندازه گیری و مقیاس پذیر دارید. تا به امروز هیچ چیز بهتر از بازاریابی داخلی (ورودی) با این معیارها مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید:‌ بازاریابی درونگرا چیست؟

این نوع بازاریابی روشی است متفاوت که شما را قادر می‌سازد چشم اندازهای مورد نیاز را با استفاده از محتوای پایه ای از طریق وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، ایمیل، اتوماسیون، رسانه های اجتماعی و دیگر ابزار به دست آورید.

در اینجا بیایید به بررسی رایج ترین مشکلاتی که کسب و کارها در بازاریابی ورودی با آن ها روبرو هستند و چگونگی حل این مشکلات بپردازیم:

۱- مشارکت ضعیف کاربر

مشارکت ضعیف کاربر مشکلی است که بسیاری از برندها آن را تجربه کرده اند. هنگامی که شما تجربه کاربر ضعیف را دارید، شاهد نشانه هایی مانند نرخ بازده پایین و همچنین میزان صرف زمان کمتری در پیج خود خواهید بود. در اینجا مواردی وجود دارد که خیلی راحت می‌توانید بفهمید که چرا مشارکت کاربران ضعیف است.

  • طراحی وب ضعیف: تقریبا ۴۰ درصد از بازدید کنندگان را از دست خواهید داد اگر محتوای قابل توجهی نداشته باشید یا تصاویر شما بارگذاری نشود.
  • بهینه سازی ضعیف تلفن همراه: گوگل می‌گوید ۶۱ درصد از کاربران دیگر به سایتی که دسترسی از طریق موبایل به آن ضعیف است باز نخواهند گشت.
  • تجربه ضعیف کاربر: حدود ۴۷درصد از بازدیدکنندگان سایت به طور مستقیم به صفحه محصولات یا خدمات می‌روند و ترجیح می‌دهند اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات را در صفحه اصلی ببینند.

راه حل: برای غلبه بر این سه مسئله راه کلیدی این است که مشکلات مربوط به استفاده در سایت خود را پیدا کرده و آن‌ها را رفع کنید. به عنوان مثال ببینید که آیا طراحی سایت شما حرفه ای و سازمان یافته است و قابلیت استفاده آسان را دارد؟ وقتی کاربران به سایت شما می‌روند اطلاعاتی که می‌خواهند را به سرعت می‌یابند؟ و مواردی مثل این.

۲- نبود منابع کافی برای پیاده سازی ورودی‌های موفقیت آمیز

شما اهمیت بازاریابی ورودی و ایجاد یک استراتژی جامع و موثر را درک می‌کنید. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر نیروی انسانی یا منابع مالی کافی برای آن نداشته باشید؟ اگر شما یک کسب و کار متوسط یا کوچک هستید، بنابراین به احتمال زیاد یک بخش بازاریابی بزرگ برای رسیدن به نیازهای محتوایی خود ندارید.

راه حل:

برای حل این مشکل مسائل مربوط به منابع، می‌توانید از فریلنسرها (آزاد نویسان)، و آژانس های مشارکت در بازاریابی ورودی کمک بگیرید.

این کار می‌تواند به شما در تقویت انتشار محتوای خود کمک کند و اطمینان  حاصل کنید که نام تجاری شما به طور پیوسته با مخاطبین شما ارتباط دارد. اگر شما تلاش کنید تا به تنهایی به موفقیت در کمپین بازاریابی ورودی دست پیدا کنید به موفقیت نخواهید رسید.

۳- عدم تقارن بین فروش و بازاریابی

همانطور که گفته شد بازاریابی ورودی نتایج بسیار چشمگیری دارد. مشکل رایجی که برای بسیاری از کسب وکارها پیش می‌آید این است که تیم بازاریابی نقطه نظری متفاوت از تیم فروش دارد. اگر تیمی که به سختی کار می‌کند و محتوا را برای جذب مخاطب هدایت می‌کند، روی هدف غلطی متمرکز شود، در نتیجه منجر به کاهش نرخ فروش می‌شود.

راه حل:

راه حل برای این مشکل این است که استراتژی فروش و بازاریابی را قبل از استفاده از بازاریابی ورودی به این صورت تنظیم کنیم:

  • چشم انداز ایده آل خریداران را که شامل چیزهایی که دوست دارند، چیزهایی که دوست ندارند، تعصبات و ترجیحات آنان است ایجاد کنیم.
  • مشکلاتی که باعث می‌شود آن‌ها راه حل آن را سرچ کنند و مشتاق به سرمایه گذاری در حل آن هستند را پیدا کنیم.
  • مطالب آموزشی که به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد را ارائه دهیم.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن