BPM Course
بازاریابی

یک فهرست ضروری از بازاریابی محتوا برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک

قطعا شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، تاکنون به قدرت رسانه های اجتماعی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی پی برده اید. بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بیشتر از اینکه هزینه بر باشند زمان بر هستند.

رسانه های اجتماعی به تنهایی و بدون دیگر تاکتیک های بازاریابی چندان موثر نیستند. در بازاریابی محتوا اگر مقدار مناسبی از محتوای مرتبط، منحصر به فرد، جالب و مفید برای اشتراک در حساب کاربری شبکه های اجتماعی خود نداشته باشید مطمئنن نمی‌توانید دنبال کنندگان خود را نگه دارید و از بازاریابی محتوا بهره ببرید.

برای یک بازاریابی محتوای موثر بهتر است به عنوان یک صاحب کسب و کار فهرست زیر را در نظر داشته باشید:

۱- بازاریابی محتوا چیست؟

تعریف بازاریابی محتوا به معنای یک رویکرد بازاریابی استراتژیک متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ یک مخاطب و در نهایت هدایت مشتری به خرید و سودآوری برای یک شرکت است.

دو عنصر کلیدی در بازاریابی محتوا وجود دارد که بازاریابی محتوا را تبدیل به یک بازاریابی موثر کرده است و آن محتوای منحصر به فرد و استراتژی که شما برای ایجاد محتوای خود برای مخاطبان در نظر می‌گیرید، ایچاد می‌کنید و توسعه می‌دهید است.

۲- اهداف بازاریابی محتوای خود را دقیقا مشخص کنید

بخشی از بازاریابی محتوا دانستن آنچه که مخاطبان شما می‌خواهند است، پس محتوایی که می‌خواهید به آن‌ها ارائه دهید را بخوانید. این‌ها اهداف بازاریابی محتوای شما هستند که باید قبل از شروع به ایجاد محتوا آن‌ها را شناسایی کنید. اما چرا؟ زیرا بدون استفاده از یک ایده جامع از اینکه چرا شما می‌خواهید از محتوا استفاده کنید و نتایجی که می خواهید در پایان ببینید، درواقع تنها وقت خود را هدر داده اید.

۳- SEO را فراموش نکنید

هنگام تهیه محتوای موفق برای مخاطبان خود، بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO نقش مهمی دارد. در ساده ترین شکل، SEO فرآیند استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شما است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند هنگامی که مخاطبان آن را جستجو می‌کنند پیدا کند. هرقطعه از محتوایی که ایجاد می‌کنید باید یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار دهد.

۴- کانال های اجتماعی مناسب را برای توزیع انتخاب کنید

هنگامی که موضوع اشتراک گذاری محتوای شما مطرح می‌شود، رسانه های اجتماعی باید در اولویت قرار گیرند. با این حال این بدان معنی نیست که شما باید در تمام شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. شما باید پلت فرم هایی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار و محتوای شما باشد. به عنوان مثال اگر محتوای شما بیشتر عکس یا اینفوگرافیک است، اینستاگرام برای کسب و کار شما پلت فرم مناسبی است.

۵- اثر بخشی محتوای خود را اندازه بگیرید

هنگامی که شما محتوای خود را تولید و اشتراک گذاری می‌کنید یک نکته بسیار مهم فراموش می‌شود و آن ارزیابی محتوا و اثر بخشی بازاریابی محتوا است. این بدان معنی است که شما باید معیارهای مختلف از منابع مختلف را جمع آوری کنید تا بتوانید بدانید که چه تعداد از افراد محتوای شما را مشاهده کرده اند، محتوای شما را به اشتراک گذاشته اند و در نهایت از شما خرید کرده اند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن