BPM Course
منبع این مقاله
بازاریابی

جذب مشتری از طریق بازاریابی در موتور‌های جستجو | مطالعه موردی

وب‌سایت The Little Things in Life، انواع مختلفی از جواهرات و وسایل جانبی عروسی را می‌فروشد. استفاده از تاکتیک‌هایی مانند تبلیغات کلیکی و سئو، حضور این سایت را در بالای نتایج جستجوی گوگل تضمین می‌کند.

پیتر و آنجلا بیشاپ، کسب و کار آنلاین فروش جواهرات خود را (The Little Things in Life) در نیمه سال ۲۰۱۶ افتتاح کردند. آنها کار خود را با فروش جواهرات مد و لباس آغاز کردند؛ اما کار خود را در حوزه‌های تخصصی این زمینه که در آن‌ها هم بی‌نهایت موفق هستند، توسعه دادند.

پیتر می‌گوید: «هنوز هم جواهرات، بخش اصلی فروش ما می‌باشد، اما اکنون در سه زمینه مهم دیگر هم فعالیت می‌کنیم.» پیتر هم‌چنین ادامه می‌دهد: «اولین حوزه، جواهرات و لوازم‌جانبی جشن عروسی است، دومین زمینه، پایه‌ها و مانکن‌های جواهرات است و آخرین زمینه هم، تجهیزات جذاب هستند.»

حضور آنلاین

پیتر و آنجلا، در ابتدای راه خود دو چالش کلیدی مانند هر کسب و کار آنلاین دیگری داشتند. اولین چالش، جذب افراد به سمت سایت و خرید کردن آنهاست و دیگری فراهم کردن محصولات و خدمات است تا مشتریان خود را حفظ کنند و مشتریان دوباره از آن‌ها خرید کنند.

پیتر می‌گوید: «تمام بازاریابی ما آنلاین است. ما از تبلیغات گوگل ادورز در ابتدای راه‌اندازی سایت استفاده کردیم و هنوز هم از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنیم. هم‌چنین در سایت‌های دیگر مانند سایت‌های جشن عروسی و سایت‌های خرید هم تبلیغات انجام دادیم و در آن‌ها لینک هم داریم تا افراد را به سایت خودمان جذب کنیم.»

پیتر، فردی حرفه‌ای را برای انجام تبلیغات کلیکی و سئو استخدام کرد. پیتر می‌گوید: «ما از طریق جستجوهای مردم و ظاهر شدن در صفحه اول نتایج جستجو، توانستیم کسب و کار خود را رونق دهیم.»

بازاریابی جستجو
بازاریابی جستجو

نکات و ترفندهای بازاریابی جستجو

پیتر برای این که بفهمد که چه کلماتی بهترین نتیجه را می دهند و شما را در نتایج گوگل بالا می برند، سال های بسیاری را برای آن وقت گذاشت. پیتر می‌گوید: «باور کنید، این تمرین بزرگی ست. ما مبنای کار بهینه سازی را متوجه شدیم اما سال‌های بسیاری را از ما زمان گرفت تا واقعا همه کلمات بالقوه را بفهمیم. شما همیشه در حال یادگیری هستید. این با ارزش است، اما باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید.»

پیتر متوجه شد که بعضی عبارات، سایت را در نتایج طبیعی (رایگان) بالا می‌آورد، پس از این کلمات در تبلیغات گوگل خود استفاده کرد تا در نتایج بالا بیاید. او هم‌چنین متوجه شد که کلمات منفی هم مهم هستند. او می‌گوید: «متوجه شدیم که افراد، کلمات کلیدی منفی بسیاری را جستجو می‌کنند و ما در نتایج جستجوی آن‌ها ظاهر می‌شویم. برای مثال، ما جواهرات عروسی هندی نداریم، پس کلمه هندی را به عنوان یک کلمه منفی در ادورز قرار دادیم.»

اصول پایه‌ای را به درستی انجام دهید

قبل از همه‌ی این کارها، خدمات به مشتری در قلب سایت The Little Things in Life قرار دارد. پیتر می‌گوید: «بخش زیادی از موفقیت ما، در دادن خدمات به مشتری است. پست اجناس را در همان روز یا فردا انجام می‌دهیم و تمام قیمت‌های ما شامل هزینه ارسال هم می‌شود. ما می‌دانیم که مردم با دیدن بسته‌بندی و تمبر پستی به ذوق می‌آیند، پس بسته‌های خود را به این صورت ارسال می‌کنیم.»

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن