BPM Course
بازاریابی

چگونه می‌توانیم در یک بازار رقابتی مشتری پیدا کنیم؟

رقابت واقعیت زندگی و کسب و کار است.  اما هنگامی که شما یک کسب و کار را شروع می‌کنید، رقابت در یک بازار رقابتی می‌تواند تهدید آمیز باشد و هر جنبه ای از برنامه ریزی و استراتژی های شما برای کسب و  کارتان، از قیمت گذاری تا ارتقاء را تحت تاثیر قرار دهد.

فعالیت در یک بازار رقابتی  به شدت رقابتی، آن هم زمانی که محصول شما یک کالا است به طور کلی متفاوت از فروش و فعالیت در یک بازار کمتر رقابتی است. و این موضوعی است که ما در این مقاله درباره آن به بحث می‌پردازیم.

سئوال:

چگونه می‌توانم یک کسب و کار را ایجاد کنم و برای محصولات خود مشتری پیدا کنم زمانی که ۱۰ شرکت دیگر به فروش همان نوع محصول می‌پردازند؟ آیا در چنین بازار رقابتی شلوغ حتی ممکن است باقی بمانم؟

پاسخ:

همیشه زمانی که شما درحال راه اندازی یک کسب و کار هستید پیدا کردن مشتری بسیار مهم است. راه های متعددی برای انجام این کار وجود دارد. اما چیزی که باعث می‌شود این سوال متفاوت باشد این است که چگونه زمانی که در رقابت شدید با محصولات زیادی که مشابه شما هستند به طور خاص به حل مشکل بپردازیم؟

هنگامی که مشتریان هدف شما گزینه های بسیاری برای انتخاب دارند، چگونه آن‌ها را متقاعد کنید که شما را انتخاب کنند؟

۱- درباره رقیبان و محصولات آن‌ها تحقیق کنید

شما در مقابل طیف وسیعی از رقبای مستقل ویک بازار رقابتی بزرگ قرار دارید. تحقیق در مورد آن‌ها و محصولاتشان می‌تواند به شما در بهتر کردن کیفیت محصولاتتان و شناخت بازار هدفتان بسیار کمک کند. اگر شما از رقیبان خود و محصولات آنان شناخت کامل داشته باشید راحت تر می‌توانید با آن‌ها به رقابت بپردازید.

۲- یک مزیت رقابتی ایجاد کنید

استفاده از محصولات رقیب به شما کمک می‌کند تا نه تنها آنچه را که آن‌ها ارائه می‌دهند درک کنید، بلکه باعث می‌شود شکاف ها و نقص هایی را که در محصولات آن‌ها وجود دارد شناسایی کنید و تحقیق کنید که چگونه محصول شما می‌تواند این شکاف ها را پر کند.

۳- محصول خود را در دست مشتری قرار دهید

شما محصولی را تولید کردید و مطمعن هستید که شکاف بازار را پر می‌کند. اکنون وقت آن است که آن را دردستان مشتریان خود قرار دهید. حتی اگر مطمعن هستید که محصول شما بهتر از هر محصول دیگری است، زمانی که تازه کسب و کار خود را شروع کرده اید نمی‌توانید فقط به مردم بگویید که محصولات شما بهتر است، باید آن را نشان دهید.

شما باید به مشتریانتان اجازه تست محصول را بدهید و روی پیدا کردن فرصت برای کشیدن مشتریان به سمت محصولات خود تمرکز و سرمایه گذاری کنید. در این حالت می‌توانید با تکیه بر قدرت محصول خود برای برند خود مشتریان وفادار ایجاد کنید.

۴- از رقابت برای اطلاع رسانی و الهام بخشی استفاده کنید

هنگامی که اولین گام های خود را در یک بازار رقابتی بر می‌دارید، مشاهده تمام برندهای بزرگ و پر زرق و برق می‌تواند برای شما کمی تهدید آمیز و ترسناک باشد.

شما فقط باید به محصول خود اطمینان داشته باشید، نام تجاری خود را ایجاد کنید و یک محصول عالی ارائه دهید.

اگر درک درستی از محصولات رقابتی داشته باشید و زمان خود را صرف تصفیه و بهبود محصول خود برای پرکردن شکاف بازار کنید، در این صورت شما آماده فروش هستید و مشتری ها خواهند آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن