BPM Course
کارآفرینی

چرا شکست بخشی از فرایند کارآفرینی است؟

اگر شما حرفه ای را به عنوان یک کارآفرین انتخاب کرده اید و قصد کارآفرینی دارید ممکن است در طول مسیر خود برخی سختی ها و حتی برخی شکست ها را تجربه کرده باشید. البته این می‌تواند دلسرد کننده باشد، اما بدان معنا نیست که شما دیگر قادر به ادامه مسیر نخواهید بود. بسیاری از کارآفرینان قدرتمند قبل از به نتیجه رسیدن تلاش هایشان و قبل از حرفه ای شدن چندین بار شکست خورده اند. شکست جزئی از روند کارآفرینی است.

وقتی یک بار شکست می‌خورید به معنای شکست همیشگی نیست

عدم موفقیت، باعث می‌شود ذهن شما به روی روش های جدید و تفکر انتقادی در کارآفرینی باز شود. شما همیشه قادر به دیدن بخش های ضعیف خود نیستید مگر اینکه یک بار شکست بخورید تا بتوانید آن بخش ها را ببینید. زمانی که شکست می‌خورید می‌توانید بفهمید که در تلاش های قبلی خود کجای راه را اشتباه رفته اید و چه چیزی بوده که عمل نکرده است. شکست به شما یک فرصت منحصر به فرد برای عقب نشینی، ارزیابی و طراحی دوباره یک ایده را در بهترین حالت می‌دهد.

در کارآفرینی شکست به معنای قوی بودن شما است

شما می‌دانستید که می‌خواهید یک کارآفرین باشید و به دنبال رویاهای خود رفتید. شغل سنتی شما را راضی نمی‌کرد زیرا می‌دانستید که بهترین راه برای خوشحالی این است که مسیر خودتان را بسازید. بنابراین باید به خودتان فوق العاده افتخار کنید که این کار را انجام داده اید. زمانی که افراد دیگر از این کار می‌ترسیدند این شما بودید که موفق به دنبال کردن آرزوهای خود شدید.

اگر شما تشخیص دهید که چقدر برای ادامه مسیر قوی هستید می‌توانید آن را یک بار دیگر انجام دهید. یکی از دلایل مهمی که بسیاری از افراد نمی‌توانند کارآفرینی و خلاقیت های نوآورانه و کارهای جدید انجام دهند این است که آن‌ها جرأت نمی‌کنند قدم برای کاری که قبلا کسی امتحان نکرده است قدم پیش بگذارند. این کاری است که شما قبل از هر کس دیگری انجام داده اید، حتی اگر شکست خورده اید می‌توانید آن را دوباره انجام دهید و مطمئن باشید شما بازهم فرصت دارید.

ما هرگز بدون اشتیاق برای تلاش مجدد به جایی نخواهیم رسید

یک مسئله بزرگ و مهم درباره اختراع، نوآوری و کارآفرینی این است که این فرایند همیشه در حال تکامل است. امروزه ایده های زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم آن ها را بهبود بخشیم و بهتر از آنچه فکر می‌کنیم پیش ببریم.

بسیاری از اکتشافات و اختراعات تاریخی به دلیل تلاش افرادی بوده است که زمان زیادی را صرف شکست های خود کرده اند. گاهی اوقات ممکن است کسی واقعا ایده خوبی داشته باشد اما نمی‌داند آن را چطور اجرا کند و در اجرای آن ناکام می‌ماند. با این حال ممکن است شخص دیگری وجود داشته باشد که ایده آن نابغه را ببیند و بتواند آن را به تکامل برساند.

درباره شکست نگران نباشید. یک کارآفرین بودن معنایی فراتر از یک فرد با یک ایده جالب دارد. کارآفرینان ستون فقرات یک کشور هستند. آن‌ها کسانی هستند که مایل به ایجاد ایده ای هستند که می‌تواند جهان را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن