پادکستکارآفرینی

کارآفرینی اجتماعی چیست؟ چگونه یک کارآفرین اجتماعی باشیم؟

این مطلب دارای نسخه صوتی می‌باشد. کاربران ویژه به لینک نسخه صوتی دسترسی خواهند داشت. هم‌اکنون عضو شوید.
این مطلب نسخه صوتی دارد

کارآفرینان معمولا کسانی بودند که ایده ای داشتند، یک شرکت را راه اندازی می‌کردند و پول می‌گرفتند. آن‌ها یک طرح کسب و کار را می‌نوشتند و درواقع آن را می‌فروختند. اما در سال ۲۰۱۸ ما یک گروه از استارت آپ ها داریم. درواقع ما دنیایی از استارت آپ ها هستیم. کارآفرینان انگیزه های مختلفی برای شروع یک کسب و کار دارند همانطور که مصرف کنندگان انگیزه های مختلفی برای خرید دارند.

کارآفرینی اجتماعی چیست؟

کارآفرینی اجتماعی ترکیبی از تجارت و مسائل اجتماعی است. کارآفرینان اجتماعی تنها به دنبال سود نیستند. موفقیت برای آن ‌ها به این معناست که چگونه کسب و کار آن‌ها بر جهان تاثیر می‌گذارد و آن را بهبود می‌بخشد.

ایده های کارآفرینی اجتماعی

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید یک کارآفرین اجتماعی باشید اما مطمئن نیستید که این کار را چگونه شروع کنید؟ در اینجا چند دستور العمل برای یافتن ایده ای مناسب برای کارآفرینی اجتماعی برای شما آورده ایم:

۱- آنچه را که به آن اشتیاق دارید تعریف کنید.

مثلا آیا شما در آخر هفته برای پخش غذا داوطلب هستید؟ یا برای برخی از موسسات خیریه محلی فعالیت می‌کنید؟ آنچه را که به آن اشتیاق دارید را برای خود تعریف کنید سپس به مرحله دوم بروید.

۲- فاصله ها را تعیین کنید

هنگامی که شما فهمیدید به چه چیز اشتیاق دارید، وقت آن رسیده که ببینید چقدر با آن محصولات یا خدمات فاصله دارید و چگونه می‌توانید این فاصله را پر کنید. به عنوان مثال اگر صندوق غذای داوطلبانه ای که در اختیار دارید نمی‌تواند محصولات را تازه نگه دارد فکر کنید که چگونه می‌توانید خدماتی ارائه دهید که سریع تر و آسان تر محصولات را به دست افراد برساند تا تازه بماند.

۳- نقاط قوت و مهارت های خود را شناسایی کنید

آیا شما یک نویسنده عالی یا یک فروشنده عالی هستید؟ نقاط قوت و مهارت های خود را لیست کنید و تعیین کنید که چگونه این مهارت ها می‌تواند به شما در انجام مأموریت و کاری که می‌خواهید انجام دهید کمک کند. همچنین این فرصت بسیار مناسبی برای شماست تا به شناسایی نقاط ضعف خود نیز بپردازید.

۴- در مورد مدل کسب و کار خود تصمیم گیری کنید

یک کارآفرین اجتماعی بودن همانند شروع یک کار شخصی نیست. تعیین کنید که چگونه می‌توانید از ایده خود کسب درآمد کنید و یک مدل کسب و کار را انتخاب کنید. بسیار مهم است که ساختار کسب و کار خود را بدانید.

چرا کارآفرینی اجتماعی باعث محبوبیت می‌شود؟

در عصری که عصر رقابت های شدید است، مسئولیت های اجتماعی یک عامل متمایز است که باعث می‌شود بسیاری از شرکت ها باعث جلب  نظر جمعیت خاصی می‌شود.

اگر هنوز هم علاقه‌مند به تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی هستید بیشتر از این زمان را تلف نکنید. همین امروز برنامه ریزی کنید و جهان را تبدیل به جای بهتری کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن