BPM Course
منبع این مقاله
مدیریت ارتباط با مشتری

۹ استراتژی برای دستیابی به فیدبک مشتریان

بسته به نوع کسب و کار شما، دریافت فیدبک (بازخورد) از مشتریان می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود

این مقاله دارای نسخه PDF انگلیسی است. جهت دسترسی به لینک دانلود نسخه انگلیسی هم‌اکنون عضو شوید.

درباره نویسنده

نویسنده
شین فارستر، مدیر بازاریابی Customer Alliance در برلین آلمان و از نویسندگان حوزه مارکتینگ در HubSpot است. مطلب زیر از آثار او در هاب اسپات انتخاب شده است.

در هر زمینه‌ای از بازاریابی، توجه به نیاز و خواسته مشتری همواره جزو کانون‌های اصلی بحث بوده است؛ اما کسب و کار شما چقدر از مشتریان فیدبک می‌گیرد؟

بسیار مهم است در هر کدام از روشهایی که استفاده میکنید، دریافت بازخورد به شیوه ای انجام گیرد که بتوان به راحتی تجزیه و تحلیل کرده و به بازخوردهای سازنده عمل کرد؛ در غیر اینصورت، شما دارای ریسک رویکرد انتخابی با بازخوردها هستید و ناخوداگاه فقط بازخوردی را می پذیرید که عملکرد فعلی شما را تقویت می کند

 یک هدف و یک برنامه عملی برای برخورد با بازخورد دریافتی از مشتریان خود داشته باشید (به عنوان مثال، پاسخ به مشتریان آسیب دیده،  بخش بندی مشتریان براساس نوع پاسخ، اطلاع رسانی در مورد محصولات و …)

در این مطلب به ۹ استراتژی برتر در خصوص دریافت نظرات و دیدگاه‌های مشتریان می‌پردازیم.

استراتژی دریافت فیدبک (بازخورد) از مشتریان

ایمیل

زمانی که سرویسی به مشتری ارائه شد یا محصولی که مشتری خریداری کرده است تحویل داده می شود، اغلب برای درخواست بازخورد مشتری از ارسال ایمیل استفاده می شود. اگر شما تا به حال به صورت آنلاین خرید کرده یا در هتلی اقامت داشته اید، بدون شک درخواستی برای ارزیابی تجربه خود دریافت کرده اید.

Service Providerهای مختلف به شرکت ها کمک می کنند تا این روند را خودکار سازی کنند و بسیاری نیز اطمینان می دهند که بررسی ها در میان مهمترین پورتال ها مانند فیس بوک، گوگل، مشاوره تبلیغاتی و Yelp منتشر می شوند. این که فیدبک‌های مثبت مشتریان شما در معرض دید بقیه هم قرار بگیرد، بسیار مهم است.

نظرسنجی‌های اس ام اسی

SMS ها هنوز هم یکی از قدرتمند ترین کانال ها برای درخواست بازخورد از مشتریان هستند. در عصری که مصرف کنندگان هرگز بیش از چند فوت با تلفن خود فاصله ندارند، SMS هنوز راه خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان شما است. با نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری نسبت به ایمیل، آنها یک جایگزین قوی برای استفاده هستند چرا که تنها به دانستن یک شماره تلفن نیاز است.

 شبکه‌های وای فای

کافه‌ها، هتل‌ها و حتی فروشگاه‌ها امروزه به منظور جذب مشتری بیشتر حاضر به ارائه رایگان وای فای هستند. این همچنین فرصت هایی را برای کسب بازخورد از مشتریان ارائه می دهد که نباید آن را از دست بدهیم. به ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای دسترسی به وای فای نیاز است، سپس به آدرس ایمیل گرفته شده درخواست بازخورد در مدت کوتاهی ارسال می شود، یا به سادگی از آنها در مورد تجربه آنها پرسیده می شود، استفاده رایگان مشتری از وای فای و درخواست بازخورد از مشتری می تواند تجارت  منصفانه برای هر دو طرف  (صاحب کسب و کار و مشتری ) باشد.

در ادامه به روش‌های جذاب‌تری در دریافت فیدبک مشتریان می‌رسیم.

نوشته های مشابه

4 سوال یا دیدگاه درباره “۹ استراتژی برای دستیابی به فیدبک مشتریان”

    1. با سلام و احترام
      بیکن در واقع ترجمه beacon است. beacon نوعی تکنولوژی است که اطلاعات مکان دستگاهی که مجهز به این فناوری است را به گیرنده آن ارسال می‌کند و در بدست آوردن اطلاعات مکانی مشتریان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

      1. ممنونم
        ای کاش در مقاله توضیحش نوشته بشه چون یه برداشت دیگه ای ازش میشه و به نظرم این نوع ارتباط در عصر حاضر منسوخ شده باشه درسته؟

        1. با تشکر از فیدبک شما، توضیحات مربوط به مقاله اضافه شد.
          خیر در بازاریابی هنوز این تکنولوژی محبوب و مورد استفاده است.
          در ادامه لینک‌هایی قرار داده شده تا در صورتی که تمایل دارید بیشتر در مورد این تکنولوژی بدانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:
          https://www.intellectsoft.net/blog/what-are-beacons-and-how-do-they-work/
          https://www.mooveagency.com/industry-news/beacons-new-digital-marketing-trend/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن