مدیریت ارتباط با مشتری

راهکارهایی برای افزایش وفاداری مشتری

در دنیای بازاریابی و کسب و کار این روزها مفهوم رضایت مشتری و وفاداری مشتری یکسان تلقی می‌شود. درست است که رضایت مشتری ممکن است منجر به افزایش وفاداری مشتری شود، اما این دو مفهوم متفاوتی دارند.

باید به این نکته توجه کرد که یک مشتری راضی لزوما یک مشتری وفادار نیست. مشتری شما ممکن است از کیفیت خدمات و محصولات شما راضی باشد اما بخاطر عواملی مانند قیمت بهتر به سمت کسب و کار دیگری برود. برای ایجاد و افزایش وفاداری مشتری راه کارهایی وجود دارد که چند نمونه از آن‌ها را در این مقاله آورده ایم.

دادن امتیازات ویژه به مشتری

دادن امتیاز به مشتری همیشه برای شما یک برگ بنده و درواقع راه میانبری برای افزایش وفاداری مشتری است. این امتیازات می‌تواند جایزه و تخفیف باشد. مشتریان همیشه به این موارد علاقه دارند. دادن جایزه یا تخفیقات ویژه یکی از راه هایی است که می‌تواند راهی برای افزایش وفاداری مشتری باشد.

با مشتریان ارتباط نزدیک تری برقرار کنید

شما به عنوان یک کسب و کار و یک برند نباید تنها در رابطه با کار و محصولات با مشتریان خود در ارتباط باشید. اگر اینگونه باشد ممکن است شما هرگز به هدف خود که همان تبدیل مشتریانتان به مشتریان وفادار است نرسید. ارتباط نزدیک با مشتری می‌تواند ارسال یک پیامک تبریک تولد یا یک تماس تلفنی برای قدردانی و تشکر از مشتری باشد. این کارهای به ظاهر کوچک را انجام دهید تا متوجه تاثیر بی نظیر آن بر روی مشتریانتان باشید.

سرویس دهی به مشتریان را تا حد امکان بیشتر کنید

برآورده کردن نیاز و راضی نگه داشتن مشتری برای تبدیل او به یک مشتری وفادار همیشه با جایزه و تخفیف امکان پذیر نیست. سرویس دهی خوب نیز یکی از راه های افزایش وفاداری مشتری است. به عنوان مثال تحویل فوری، خدمات پس از فروش رایگان و بی نقص و سرویس دهی هایی نظیر این می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش وفاداری مشتری شما داشته باشد.

با مشتریان صادق باشید حتی اگر به ضرر شما باشد

همیشه تمام محصولات و خدمات شما به عنوان یک کسب و کار ممکن است مورد پسند و سلیقه مشتری نباشد. شما باید این را بپذیرید که هیچ چیز را نمی‌توانید به مشتری تحمیل کنید. پس بهترین راه این است که با مشتری خود صادق باشید و به او حق انتخاب بدهید و به هر قیمتی خواهان نگه داشتن مشتری نباشید. شاید برایتان عجیب باشد اما گاهی همین صداقت باعث افزایش وفاداری مشتری شما خواهد شد حتی اگر از محصولات و خدمات شما رضایت چندانی نداشته باشد.

به جزئیات و مسائل کوچک توجه کنید

اگر دقت کرده باشید شرکت هایی که مشتریان وفادار زیادی دارند در یک مورد مشترک هستند و آن توجه به جزئیات است. مثلا این دقت به جزئیات برای یک رستوران می‌تواند در نظر گرفتن جایی برای آویزان کردن لباس های مشتریان باشد. به همین سادگی با توجه به جزئیات و در نظر گرفتن نیازهای پیش پا افتاده و کوچک مشتریان می‌توانید آن‌ها را خشنود کنید و به آن‌ها حس ارشمند بودن دهید و در نتیجه افزایش وفاداری مشتری خود را به چشم ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن