BPM Course
مدیریت ارتباط با مشتری

۱۰ راه برای قدردانی از مشتریان وفادار

پیشنهاد کالاهای رایگان، ارائه تخفیف و فرصت‌های خرید برای مشتریان دائمی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، ارزش داشتن آن‌ها را اثبات می‌کند و آن‌ها در فعالیت تجاری شما حضوری پایدار خواهند داشت. در ادامه، ده راه برای پاداش دادن به مشتریان وفادار بیان می‌شود.

تخفیف‌های گروهی روی کالاهای مشخصی ارائه دهید.

تخفیف‌ها را زمانی که مشتریان وفادار به خواسته‌های خود در خرید رسیدند، ارائه دهید. برای مثال، اگر ۱۰۰ یورو خرج کنند، در خرید بعدی ۱۰ درصد تخفیف می‌گیرند. تخفیف با زمان محدود، می‌تواند خریدهای فوری را تشویق کند اما باید روی طرح خود هم تبلیغ کنید.

طرح کارت وفاداری را ایجاد کنید.

اگر کالایی با ارزش پایین ولی حجم فروش بالا دارید، می‌توانید به مشتریان وفادار خود یک کارت بدهید تا در خریدهای بعدی با شما همراه باشند. وقتی آن‌ها به حجم مشخصی از خرید خود رسیدند، حال می‌توانید یک کالای رایگان هم به آن‌ها بدهید. اگر محدوده‌ای از کالاها را می‌فروشید، کارت پلاستیکی نقطه دار (نقطه‌ها نشان‌دهنده تخفیف هستند) می‌تواند ایده خوبی برای تخفیف‌های ارائه شده باشد.

کالاهای رایگان با خریدهای چندگانه ارائه دهید.

«یک بخر، یکی هم رایگان ببر.» یک روش امتحان شده است که افراد را به خریدهای تکراری کوتاه مدت تشویق می‌کند. از این تاکتیک زیاد استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است افراد در کیفیت کالا شک کنند.

با یک کسب و کار مرتبط دیگر تیمی را تشکیل دهید تا تخفیف‌های متقابل ارائه دهید.

مثال کلاسیک این موضوع، فروشگاه‎های لباس ورزشی است که تخفیف‎های عضویت در سالن ورزشی محلی را به ازای یک حجم خرید مشخص ارائه می‎دهند. بالعکس، سالن ورزشی هم کوپن‎های تخفیف اعضا برای فروشگاه ارائه می‎دهد تا دو کسب و کار همدیگر را ترویج و تبلیغ کنند.

مشتریان وفادار را رایگان به توسعه‌ی کالاها و خدمات آزمایشی خود دعوت کنید.

از مشتریان مورد اعتماد خود بخواهید که در مورد تخفیف جدید قبل از اجرای آن، نظر خود را بدهند. این کار به آن‌ها حس مالکیت در کالایی که قصد افزایش فروش آن را داریم، می‌دهد.

روز قبل از تخفیف برگزار کنید.

اگر می‌خواهید تخفیف جدیدی را ارائه دهید، از بهترین خریداران خود دعوت کنید تا اولین خرید خود را در روز قبل از تخفیف انجام دهند. این رویداد، به آن‌ها حس منحصر بودن را می‌دهد. این کار به شما نیرویی تازه می‌دهد و مشتریان شما برای شبکه‌سازی خود زمان کافی را دارند.

بهترین مشتریان خود را یک روز به بیرون ببرید.

بسیاری از کسب و کارها، مشتریان ارزشمند خود را در کریسمس به یک شام گران قیمت دعوت می‌کنند. برای مثال، اگر روزی را در سال به چند تن از مشتریان خود اختصاص بدهید و سفری برای انجام مسابقه داشته باشید، چه می‌شود؟ این کار، سرگرم‌کننده است و ثابت می‌کند که مشتریان نگاه رو به آینده خواهند داشت.

"<yoastmark

خدمات حرفه‌ای پیشنهاد دهید.

ممکن است تعداد کمی از مشتریان سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند، باید برای آنها سطحی از خدمات ویژه را پیشنهاد دهید. این خدمات می‌تواند شامل چشم‌پوشی کردن از تعداد سفارشات کم آنها تا ارائه خدمات خارج از وقت باشد.

خدمات و کالاهای مازاد را در هر تخفیف پیشنهاد دهید.

اگر محصولات و خدمات، مرتبط باشند مانند تجهیزات ایمنی ماشین‌آلات؛ این مدل تخفیف می‌تواند کارایی داشته باشد. اگر حجم سفارش بزرگ باشد، اعطای این کالاهای اضافی تاثیری در شکست یا موفقیت کسب و کار ندارد.

به معرفی و ارجاع کسی دیگر، پاداش دهید.

به مشتریانی که شما را به دوستان خود توصیه می‌کنند و برای هر مشتری جدیدی که به کسب و کار شما معرفی می‌کنند، تخفیف و هدیه‌های رایگان بدهید.

منبع
Marketing Donut

نوشته های مشابه

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن