BPM Course
مدیریت فرایندهای کسب و کار

فرایندهای داخلی مهم در هر کسب و کار

فرایندهای داخلی از بخش‌های مهم فرایندهای کسب و کار هر سازمان به حساب می‌آیند. اگر فرایندهای هر سازمان را به فرایندهای اصلی، مدیریتی و پشتیبان تقسیم کنیم، فرایندهای داخلی را برای ارتباط اثربخش این بخش‌های مختلف نیاز داریم.

پیش از این درباره «بهترین و مهم‌ترین فرایندهای کسب و کار» صحبت کرده بودیم. در این مطلب به فرایندهای داخلی مهم می‌پردازیم.

نگهداشت کارکنان

اولین موضوع اصلی که باید از عهده آن بر بیایید، نگهداشت و دائمی‌کردن کارمندان است. تحقیقات انجام شده روی اهمیت یک تجربه خوب دائمی‌کردن، حداقل متقاعده‌کننده است.

بر اساس تحقیقات جامعه مدیریت تحقیقات انسانی (SHRM):

  • ۶۹% کارمندان اگر تجربه موفقیت‌آمیزی در دائمی‌شدن خود داشته باشند، احتمالا سه سال در یک شرکت خواهند ماند.
  • ۵۸% کارمندان جدید اگر یک برنامه ساخت‌یافته دائمی شدن را گذرانده باشند، احتمالا در یک سازمان بیش از سه سال خواهند ماند.
  • سازمان‌هایی که یک فرایند استاندارد دائمی‌شدن دارند، استخدام‌های جدید به آنان بیش از ۵۰% بهره‌روی سود می‌رساند.

برنامه‌ریزی تبلیغات

یکی از نیروهای جلو برنده اصلی در بازاریابی، تبلیغ کردن محتواست.

این روزها، روشهای بسیاری وجود دارد که به شما در دستیابی به مشتریان بالقوه درسراسر جهان کمک می‌کند. اما چگونه شما مطمئن می‌شوید که استفاده موثری از هر کانال در دسترس کرده‌اید.

علاوه بر این، چه گام‌هایی شما برای بهینه‌سازی محتوای خود برای سئو و مستند بودن محتوا برمی‌دارید؟

تنظیم یک سند شفاف برای مدیریت فرایند تبلیغ محتوا و قرار دادن آن در یک چک لیست دیجیتال، به معنای آن است که شما هر تکه از محتوای ایجاد شده را می‌توانید تائید کنید و دقیقا محتوا برای آن موقعیت مورد نظر آماده و تبلیغ شود.

برای مثال، بسیاری از افراد به سمت طرح‌ریزی، نوشتن، بازبینی و انتشار پستهای وبلاگ می‌روند. در زمان انجام تمام این کارها، داشتن احساسی مانند به پایان رسیدن یک کار دشوار، طبیعی است.

اما همه چیز به آسانی که بیان می‌شود، نیست.

مهمترین کار در موفقیت بازاریابی، به محض فشردن دکمه انتشار شروع می‎شود. در شرایط فروش، به این موضوع فکر کنید. زمانی‌که مشتری قراردادی را امضا می‌کند، تعجب‌آوراست که شما یک معامله بزرگ را ماهها بعد از کوشش دشوار تمام کرده‌اید. اما اکنون، کار واقعی یعنی دائمی‌کردن مشتری و مهیا کردن حمایت مداوم برای حفظ آنان تا جای ممکن آغاز می‌شود.

به طور مشابه، موفقیت رفتن به سمت پستهای وبلاگ و دیگر شکلهای محتوا بستگی به معیار شما برای تبلیغ محتوا بعد از انتشار آن، دارد.

 

فرایندهای کسب و کار
فرایندهای کسب و کار

برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی مالی

جهان مالی، پیچیده است.

قوانین و مقررات بی‌شماری وجود دارد که باید تکمیل شوند و ماهیت سودآور آن، آن را به یک حرفه جذاب برای بسیاری از جوانان تبدیل می‌کند که اهمیت طرح‌ریزی و آماده‌سازی کامل برای کمبود تجربه را افزایش می‌دهد.

یک مدیر مالی موقتی، بدون شک فرایندی برای تکمیل کردن وظایف مختلف خواهد داشت؛ اما احتمالا این فرایندها مستندسازی نشده‌اند؛ پس هنوز فضایی برای بهبود آن وجود دارد. 

مدیریت حسابداری

مسئولیت بسیاری در مدیریت حساب‌های مالی یک شرکت و ایجاد گزارش‌های سازگار با قانون از بودجه‌ها تا چک‌های گردش مالی و تراز نامه‌ها گرفته، وجود دارد.

این نوع از وظایف باید به‌درستی، به‌موقع، بدون شکست انجام شوند و دقیقا برای فرایندهای رسمی، مناسب‌تر و با اهیمت‌تر هستند.

در حالی‌که خطای انسانی به طور کامل حذف نمی‌شود، آن را می‌توان با اجرای فرایندهای شفاف به حداقل رساند که بلادرنگ پیگیری می‌شوند تا از هر اشتباه به وجود آمده یا اطلاعات ناکامل جلوگیری کند. 

بهبود فرایند

فرایندهای تجاری ایجاد می‌شوند تا مداوم اصلاح شوند و باید با نحوه فعالیت شرکت شما هم سازگار شوند.

برخی از فرایندها در برابر تغییرات نسبت به دیگر فرایندها حساسیت کمتری دارند. برای مثال، فرایند دائمی کردن مشتریان و کارمندان، احتمالا نیاز به تنظیمات بیشتری نسبت به فرایند ایجاد یک گزارش مالی سالانه داشته باشد.

با این وجود، همه این‌ها را می‌توان برای تاثیرگذاری بیشتر تنظیم کرد. بنابراین، شما دیدی واقعی نسبت به چگونگی اجرای آن توسط اعضای تیم خود و رویارویی با تغییر نیازهای قانونی به دست می‌آورید.

از این رو، داشتن یک فرایند یکپارچه برای بهینه‌سازی فرایندها، فوق‌العاده ارزشمند است؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد که به‌درستی میزان کیفیت عملکرد آن را ارزیابی کنید و حوزه‌هایی را که می‌توان بدون اختلال در چرخه کار روزانه اصلاح کرد، شناسایی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن