BPM Course
مدیریت فرایندهای کسب و کار

۳ حوزه کلیدی که یک نرم‌افزار BPMS باید پوشش دهد

دلیلی که پشت مفهوم مدیریت عملکرد کسب و کار (BPM) خوابیده است، این است که عملکرد با تحلیل هایی دقیق از روش های فعلی کسب و کار بهبود پیدا کند. برای تعیین بهترین مسیر از میان گزینه های پیش رو، نیاز است که داده های مربوطه جمع آوری شوند تا موفقیت فعلی و آتی تضمین شود. شناسایی معیارهای منطقی برای ارزیابی  و سنجش عملکرد، برای به دستیابی به اهداف کوتاه و بلند مدت، بسیار مهمند، چرا که سنجش معیارهای عملکردی همیشه موجب بهبود فرآیند کسب و کاری می شود. داشتن چنین درکی،  موجب توسعه ی کاربردهای نرم افزار BPM با فرآیندهایی می شود که می توانند به سه حوزه عملکردی تقسیم بندی شوند.

اولین گزینه ی موجود در لیست، جمع آوری داده است. از آنجا که مدیریت عملکرد همیشه شامل جمع آوری داده های مرتبط است، پکیج های نرم افزاری BPM، سازمانی مناسب و هم چنین امکان ذخیره داده های سازمانی را با انبار داده می دهد. مخزن تمام اطلاعات ذخیره شده درون یک حافظه  شرکتی، به گونه ای سازمان دهی می شوند که داده ها به راحتی برای تحلیل و اهداف کوئری و یا همان جست و جویی در دسترس باشند.

دومین  گزینه تولید گزارش است. برای اینکه اطلاعات جمع آوری شده سودمند واقع شوند، باید تحلیل هایی به موقع و موثری انجام پذیرند. به همین دلیل است که  اپلیکیشن های نرم افزاری BPM به سادگی گزارش دهی می کنند تا تعیین کنند فرآیند قرار است در چه جهتی پیشرفت کند. این اغلب با استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد صورت می پذیرد (KPIها).

آخرین گزینه مربوط به تحلیل داده است. بعد از اینکه از فرآیند کسب و کاری معینی ارزیابی دقیقی صورت گرفت، پکیج های نرم افزاری BPM می توانند اطلاعات مرتبطی که دارندگان کسب و کار از آن برای تحریک عملکرد در راستای رسیدن به اهداف شرکت استفاده می کنند، فراهم آورند. استفاده مناسب از منابع در این صورت لازم است و بهره گیری از نرم افزار BPM موجب تولید پیش بینی های آتی عملکرد می شود، که این زمانی کافی را در اختیار دارندگان کسب و کار می گذارد تا استراتژی هایی را برای موفقیت به ارمغان بیاورند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن