BPM Course
مدیریت ارتباط با مشتری

چگونه نحوه پرداخت را کنترل کنیم؟

نحوه پرداخت، بخش حیاتی یک کسب و کار است و سبب افزایش درآمدتان می‌شود. اگر شما یک خرده‌فروش، فریلنسر یا صاحب یک سایت تجاری هستید، نکات بیان شده می‌تواند به شما در نحوه پرداخت‌ها کمک کند.

پرداخت کردن، اسم یک بازی برای هر کسب و کار کوچک یا فروشندگان است. گرچه شما به مشتری خود صورت‌حساب بدهید، پرداخت آنلاین داشته باشید یا از مشتری، حضوری پول خود را بگیرید، باید از آسان بودن روش پرداخت خود برای مشتری اطمینان داشته باشید. داشتن یک فرایند درست پرداخت، به شما کمک می‌کند تا حساب‌های بانکی خود را مدیریت کنید و در گردش مالی خود بهترین باشید.

صورت‌حساب

اگر مشتری بخواهد بعد از اتمام کار به شما هزینه را پرداخت کند، باید تا جای ممکن تاخیر در پرداخت را کم کند. تاخیر در پرداخت، مشکلی بزرگ برای کسب و کارهای کوچک است؛ اما روش‌های بسیاری برای افزایش شانس پرداخت سرموقع وجود دارد.

پیشاپیش با مشتریان خود توافقی را در بندهای پرداخت ایجاد کنید. در آغاز، با مشتریان خود در مورد روش پرداخت و بندهای توافق نامه صحبت کنید.

صورت‌حساب را در اسرع وقت ارسال کنید. این موضوع، ممکن است واضح به نظر بیاید؛ اما خیلی از صاحبان کسب و کارها در ارسال صورت‌حساب، کند عمل می‌کنند یا فراموش می‌کنند؛ زیرا فرایند تولید صورت‌حساب آن‌ها نامناسب است.

همه اطلاعات ضروری را در صورتحساب خود وارد کنید. اگر صورتحساب‌ها اطلاعات کافی و دقیقی نداشته باشند ممکن است نادیده گرفته شوند. این اطلاعات شامل شماره پستی، شماره ارجاع یا اطلاعات بانکی باشد.

یک مهلت پرداخت تعیین کنید. اگر تاخیری در پرداخت‌های شما به وجود آمد، می‌توانید از حق قانونی خود برای شکایت استفاده کنید و می‌توانید این موضوع را در صورت حساب خود هم بیان کنید.

برای ارسال یادآوری پرداخت، دیر هنگام عمل نکنید. اگر ارسال ایمیل به کار شما نیامد، می توانید از تماس تلفنی یا پیگیری پرداخت در اسرع وقت استفاده کنید. در صورت لزوم می‌توانید نامه رسمی بفرستید.

استفاده از پرداخت‌های کارتی

بسیاری از کسب و کارها شامل خرده‌فروشان، هنوز از پرداخت کارتی استفاده نمی‌کنند. اشتیاق فروشندگان برای استفاده از کارت نسبت به پول نقد با ظهور پرداخت‌های غیرحضوری در حال رشد است.

گرچه پرداخت‌های کارتی، هزینه‌ای را برای شما دارد اما شکی نیست که این روش می‌تواند سبب رشد کسب و کار شما شود. تحقیقات نشان می‌دهد که یک پنجم مغازه دارها، به دلیل نداشتن سیستم پرداخت کارتی فروشگاه خود را بستند.

اولین گام، این است که با مرکزی برای فراهم کردن پایانه پرداخت کارت و تنظیم توافق‌نامه خدمات پرداخت با شما، توافق کنید. این پایانه، اختیاراتی را برای نحوه پرداخت به شما می دهد؛ به‌طوری‌که کارت مورد استفاده دزدیده یا گم نمی‌شود و مشتری شما پول کافی در حساب خود برای خرید دارد.

این مرکز، هم‌چنین اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما مانند مکان آن یا اجناس شما، جزییات شماره و نوع تراکنش انجام شده را می‌خواهد. البته بسته‌های ویژه‌ای برای کسب و کارهای کوچک هم دارد.

بسیاری از پرداخت‌های کارتی، رو در رو یا تراکنش حضوری هستند. اما بیشتر مشتریان، کالای خود را آنلاین یا با تماس تلفنی می‌خرند. به این شیوه خرید، تراکنش کارتی غیر حضوری می‌گویند.

نحوه پرداخت
نحوه پرداخت

تجارت آنلاین

اگر یک کسب و کار آنلاین را اجرا می‌کنید، شماره پرداخت اینترنتی و صفحه پرداخت امن نیاز دارید تا مشتریان بتوانند در آن اطلاعات کارت خود را قرار دهند. یک شرکت خدمات پرداخت، این خدمات را فراهم می‌کند.

فرایند پرداخت ایمن را در سایت خود، به طور شفاف و واضح توضیح دهید و از داده‌های مشتری حفاظت کنید تا افراد بیشتری به خرید آنلاین از شما تشویق شوند.

منبع
استارتاپ دونات

نوشته های مشابه

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن