کارآفرینی

راهنمای شروع یک استارتاپ و نوشتن طرح کسب و کار برای کارآفرینان

هر کسی می‌خواهد که بیشتر دیده شود، شرایط خوبی داشته باشد و درآمد بیشتری داشته باشد. به منظور ساخت یک شرکت موفق و شروع یک استارت آپ شما نیاز به ایجاد و اصلاح یک طرح کسب و کار، ارزیابی امور مالی خود، طی کردن مراحل قانونی، انتخاب شرکای مناسب، تحقیق در مورد برنامه های نرم افزاری برای رشد کسب و کار، انتخاب بهترین ابزارها و سیستم ها برای کمک به شروع بازاریابی و فروش خود و بسیاری چیزهای دیگر دارید.

چگونه یک کسب و کار را شروع کنیم؟

شروع یک استارتاپ و یک کسب و کار شامل بسیاری از قطعات متحرک است که هر کدام هیجان انگیزتر از دیگری است.

شما باید برای خود برنامه کسب و کار طراحی کنید. در اصل، یک طرح کسب و کار به شما کمک می‌کند که به خودتان و دیگران ثابت کنید که آیا ایده کسب و کار شما ارزش پیگیری دارد یا خیر. این بهترین کار است تا قبل از شروع کار مشکلات را شناسایی و آن‌ها را حل کنید.

چگونه یک طرح کسب و کار بسازیم؟

۱- آنچه را که شما را متفاوت می‌کند مشخص کنید

با در نظر گرفتن مواردی که کسب و کار شما را متفاوت می‌کند خودتان را از کسب و کارهای دیگر در فضای کاری خود جدا کنید.

۲- طرح کسب و کار خود را کوتاه بسازید

برای شروع یک استارت آپ طرح های تجاری باید کوتاه و مختصر باشد. جزئیات بیش از حد در یک طرح کسب و کار مفید نیست و فقط باعث انحراف و اشتباه می‌شود. جزئیات خود را در جاهای دیگر ذخیره کنید.

۳- انعطاف پذیر باشید

طرح کسب و کار شما می‌تواند و باید همانطور که شما می‌خواهید پیش برود. این یک سند زندگی و حیات است و شما باید در مقابل آن انعطاف پذیر باشید.

مراحل نوشتن یک قالب طرح کسب و کار

مرحله اول : نوشتن خلاصه اجرایی. هدف از نوشتن خلاصه اجرایی این است که قبل از تحقق بخشیدن به جزئیات دیدگاهی از شرکت و بازار را برای خوانندگان در سطح بالا فراهم کنید.

مرحله دوم: شرح دادن مدل کسب و کار. پس از نوشتن خلاصه اجرایی در اینجا باید خلاصه ای از آنچه که شرکت شما انجام می‌دهد، ساختار کسب و کار، اطلاعات مربوط به مالک کسب و کار، جزئیات مکان، بازار مورد نیاز کسب و کار و نحوه برخورد  با خدمات و محصولات را شرح داد.

مرحله سوم: تجزیه و تحلیل شرایط بازار. یکی از اولین سوالاتی که باید در زمانی که ایده کسب و کار خود تست می‌کنید از خودتان بپرسید این است که آیا کسب و کار من جایی در بازار دارد؟ باید تجزیه و تحلیل کنید که بازار هدف شما چیست و چرا مشتریان باید علاقمند به خرید از شما باشند؟

مرحله چهارم: توضیح محصولات یا خدمات. در این مرحله می‌توانید جزئیات بیشتری از آنچه در حال فروش آن هستید و چگونگی نفعی که مشتریان از آن می‌برند را توضیح دهید. اگر قادر نباشید چگونگی کمک به مشتریان خود را در این مرحله توضیح دهید، ایده کسب و کار شما ممکن است خوب نباشد.

مرحله پنجم: شرح کلیه عملیات و نقش های مدیریت. از این بخش برای ساختن سازمان منحصر به فرد و ساختار مدیریت کسب و کار خود استفاده کنید (با در نظر داشتن اینکه بعدا ممکن است آن را تغییر دهید). اینکه چه کسی مسئول چه چیزی است و چگونه وظایف و مسئولیت های به هر فرد یا هر تیم اختصاص داده می‌شود را شرح دهید.

مرحله ششم: طراحی استراتژی بازاریابی و فروش. این مرحله جایی است که شما می‌توانید استراتژی های جامع بازاریابی و فروش خود و چگونگی فروش خود را برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه بر روی طرح بازاریابی و فروش خود کار کنید باید به طور کامل بازار خود را تجزیه و تحلیل کرده باشید و خریداران موردنظر یعنی همان مشتریان ایده آل خود را انتخاب کنید.

مرحله هفتم: برنامه ریزی مالی و پیش بینی درآمد. در نهایت مدل مالی خود را برای شروع یک استارت آپ از جمله هزینه راه اندازی کسب و کار، پیش بینی های مالی و درخواست تامین مالی اگر سرمایه گذار دارید، به طور دقیق شرح دهید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن