بازاریابی

سئو (SEO) | تاکتیک‌ها و ابزارهای اصلی

اگر یک وب‌سایت برای کسب و کار خود داشته باشید، نیاز به بهینه سازی این سایت برای موتورهای جستجو(سئو یا SEO) دارید. سئو، سبب می‌شود تا سایت شما در نتایج موتور جستجوهایی مانند گوگل به طور برجسته نشان داده شود.

زمانی که شما سایتی برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید و اگر آن را بهینه کرده باشید، افراد با تایپ کردن عبارات کلیدی و مرتبط با سایت، لینک‌های سایت را در صفحه اول نتایج گوگل خواهند دید. بدون سئو، این لینک‌ها اصلا نمایان نخواهند شد.

سئو روشی سریع است و رقیبان زیادی برای قرارگیری در نتایج اول گوگل وجود دارند. پس سئو، روشی است که باید به طور منظم در سایت انجام شود و باید بابت در نتیجه اول گوگل ماندن، از آخرین ابزار و تکنیک‌های سئو استفاده کنید.

کلمات کلیدی خود را پیدا کنید

این فرآیند، با بهینه‌کردن سایت به کمک عبارات و کلمات شروع می‌شود. ممکن است شما ایده‌های خوبی در ذهن خود برای کلمات کسب و کار خود داشته باشید؛ اما باید در مورد کلمات کلیدی خود، تحقیق کنید. Google keyword planner، می‌تواند شما را در پیدا کردن محبوب‌ترین کلمات و عبارات یاری کند.

زمانی‌که کلمات و عبارات خود را پیدا کردید، حال نیاز هست بررسی کنید که آیا این کلمات در محتوای وب، متا تگ‌ها، توصیفات صفحه، تگ‌های عکس و … به کار رفته‌اند یا نه؟ رعایت همه‌ی این موارد سبب می‌شود تا سایت شما به ازای آن کلمات و عبارات در نتایج گوگل به نمایش درآید.

گوگل بی‌نهایت پیچیده است و سعی می‌کند تا سایت‌های پر از کلمات کلیدی را شناسایی کند. استفاده از کلمات کلیدی در محتوای با کیفیت بالا و تالیف‌شده مانند بلاگ‌ها، مقالات و رسانه‌های اجتماعی، اهمیت دارد. پست کردن مطالب به طور منظم، جایگاه سایت را در نتایج جستجو ارتقا بیشتری می‌دهد.

حتما بخوانید:  گیمیفیکیشن چیست؟
سئو
سئو

لینک‌سازی

لینک‌سازی، جنبه مهم دیگر سئو می‌باشد. تعداد بالای لینک‌هایی که به سایت از طریق سایت‌های با کیفیت بالا و مرتبط می‌آید، رتبه شما را بالا می‌برد. اما محتاطانه جلو بروید. این لینک‌ها نباید خریداری شوند و نباید اجباری در ایجاد لینک‌ها وجود داشته باشد. زمانی را برای ایجاد لینک‌های طبیعی بگذارید. این لینک ها به کمک محتوای با کیفیت که توسط مردم خوانده می‌شوند، ایجاد می‌شوند.

سئوی محلی

اینترنت، شبکه جهانی است اما بسیاری از کسب و کارها برای دیده شدن باید روی سئوی محلی کار کنند و باید استراتژی سئوی آن‌ها از این موضوع پیروی کند. استفاده از ابزارهایی مانند Google My Business  می‌تواند رتبه شما را در نتایج محلی بالا ببرد.

آیا خودمان می‌توانیم سئوی سایتمان را انجام دهیم؟

اگر مبنای سئو را متوجه شوید، آن‌را به‌سادگی می‌توانید انجام دهید. در غیر این‌صورت، شرکت‌های بسیاری هستند که این کار را انجام می‌دهند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن