BPM Course
کارآفرینی

چالش های کسب و کارهای کوچک

صاحبان کسب و کارهای کوچک معمولا غلبه بر وظایف آنی و عملیات قابل انجام را در نظر می‌گیرند و مسائل استراتژیک و بلند مدت را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل، کاملا روشن است که افزایش درآمد و افزایش سود بسیار پیچیده خواهد شد و تبدیل به یکی از چالش های کسب و کارهای کوچک می‌شود. راه حل آن این است که شما باید درک کنید که برخی از وظایف غیر فوری و غیر آنی را نیز انجام دهید که انجام دادن آن‌ها بسیار مهم است.

با توجه به اطلاعاتی که طی یک مصاحبه با بیش از ۱۱۰۰ صاحب کسب و کار کوچک به دست آمد، مشکلات و چالش های کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

  • استخدام کارمندان جدید ۵۰%
  • افزایش سود ۴۵%
  • سلامت کارکنان ۴۳%
  • درآمد رو به رشد ۴۳%
  • جریان نقدینگی ۳۶%

یک راه برای سازماندهی و مواجه با این چالش های کسب و کارهای کوچک این است که از ماتریس آیزونهاور استفاده کنید که وظایف را به ۴ حوزه تقسیم می‌کند: مهم و فوری، مهم اما غیر ضروری، فوری اما کم اهمیت و در نهایت نه فوری و نه مهم. ما قبلا در کار و کسب درباره ماتریس آیزنهاور توضیح داده‌ایم.

اما اگر به دنبال راه حل موثرتری می‌گردید می‌توانید چند روز از ماه را به انجام دادن کارهایی که منحصراً برایتان مهم است اختصاص دهید. یک یا دو روز وسط ماه را انتخاب کنید و به دور از عجله و کارهای فوری، خودتان را درگیر مواردی نظیر موارد زیر کنید:

  • وب سایت خود را بررسی کنید: سری به وب سایتان بزنید و اگر نیاز است آن را بهینه سازی کنید و اگر تا کنون وب سایتی برای خود ایجاد نکرده اید آن را ایجاد کنید.
  • تشویق و جذب مخاطب: اگر چالش کسب و کار کوچک شما چگونگی افزایش سود و درآمد است، باید صفحات وب خوب برای جذب مخاطب ایجاد کنید و به دنبال ابزارهای اتوماسیون بازاریابی باشید. این کار بسیار اهمیت دارد.
  • ایجاد محتوای غنی: شما در صفحات وب سایت خود چه چیزی برای جذب مشتری دارید که بازدید کننده را ترغیب کنند نام، ایمیل و سایر اطلاعات خود را در سایت وارد کند؟ این موارد را بهینه سازی کنید.

نوشته های مشابه

1 سوال یا دیدگاه درباره “چالش های کسب و کارهای کوچک”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن