رهبریمدیریت افراد

درخواست‌هایی که یک مدیر خوب هرگز نباید از کارمندانش داشته باشد

شما به عنوان یک مدیر خوب و موفق اگر می‌خواهید ارتباط موثری با کارمندان خود داشته باشید و سازمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید باید بدانید که برخی درخواست ها را هرگز از کارمندان خود نکنید تا بتوانید رابطه بهتری با آن‌ها داشته باشید و بهره وری سازمان خود و کارمندان خود را بالا ببرید. برخی از این درخواست ها را در لیست زیر آورده ایم:

کنسل کردن تعطیلات

گاهی اوقات اوضاع واقعا آشفته می‌شود و شما به عنوان یک مدیر خوب واقعا نیاز به کمک کارمندانتان دارید. با این حال بیشتر بحران ها ناشی از عدم برنامه ریزی است. در چنین شرایطی هرگز نباید از کارمندتان بخواهید که یک تعطیلات از پیش تعیین شده را لغو کند، به خصوص اگر دوستان و اعضای خانواده او روی این تعطیلات حساب کرده اند و یا برای آن بلیطی خریداری شده است.

کارکردن در ساعات غیر کاری

این چیزی است که باید کاملا واضح باشد و نیاز به تاکید ندارد اما در برخی موارد مدیران این اشتباه را انجام می‌دهند. اغلب مدیران برای رسیدن به اهداف معین، به عنوان مثال برای مجازات کارمند خود را به اضافه کار مجبور می‌کنند.

هرگز این کار را نکنید. این کار نه تنها غیر قانونی است بلکه این باعث می‌شود کارکنان شما ناراحت و عصبانی شوند و به عنوان یک مدیر خوب این اصلا ایده خوبی نیست.

ساعات کاری بیش از اندازه

برخی کسب و کارهای ساعات کاری وحشتناکی دارند به ویژه کسب و کارهایی که ساعات کاری آن‌ها چرخشی است. اگر ساعات کاری شما طوری است که روی کارمندانتان فشار می‌آید باید برنامه کاری خود را  تغییر دهید.

روبرو شدن با همکار زورگو

هیچ مدیری نباید اجازه قلدری و زورگویی در اداره یا سازمان خود را بدهد. باید کاری کنید تا افراد با احترام در سازمان شما رفتار کنند. اگر نیرویی در اداره شما زورگو، قلدر و بدرفتار است و تصمیم به درست شدن ندارد او را محدود کنید حتی اگر یک کارمند نمونه است.

کار کردن در زمانی که کارمند شما واقعا مریض است

برای بیماری هایی که نیاز به استراحت دارد مثل تب، استفراغ یا بیماری‌های دیگر که مسری هستند بهتر است بگذارید کارمند شما تا بهبودی کامل استراحت کند. اگر کارکنان خود را مجبور به کار در حالت بیماری کنید ویروس و میکروب های آن‌ها ممکن است گسترش یابد و دیگران را نیز مریض کنند. بگذارید آن‌ها در خانه استراحت کنند تا دیگر کارمندان را در امان نگه دارید.

کمک به خیریه

درست است که خیریه و کمک کردن به خیریه کاری خوب و خداپسندانه است. با این وجود اگر کارمند شما مایل نیست بخشی از حقوق و دستمزد خود را به خیریه های وابسته به سازمان شما یا متفرقه اهدا کند او را مجبور به این کار نکنید. شما به عنوان یک مدیر خوب هرگز نمی‌دانید که او در چه وضعیتی است و نمی‌توانید برای بخشی از حقوق او تصمیم بگیرید و مدعی باشید که یک کار سخاوتمندانه است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن