BPM Course
استراتژیبازاریابی

استراتژی رسانه‌های اجتماعی

هر رسانه اجتماعی چالش‌های مخصوص به خود را دارد، اما داشتن یک راهکار منسجم و استراتژیک برای تمام فعالیت‌ رسانه اجتماعی اهمیت دارد تا بیشینه کردن نتایج شما را تضمین کند.

یک استراتژی رسانه اجتماعی می‌تواند این گونه به شما کمک کند:

  • یک هویت برند شفاف در سراسر رسانه‌های اجتماعی خود توسعه دهید.
  • پیام‌رسانی را منظم و استوار ادامه دهید.
  • در زمان و تلاش خود صرفه‌جویی کنید.
  • کارایی خود در رسانه‌های اجتماعی را آنالیز کنید.
  • مخاطبان خود را پیدا کنید، فالوئرهای خود را بسازید و با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید.
  • خطر آسیب‌رسانی به اعتبار خود را به حداقل برسانید.

شما کار خود را با شناسایی مخاطبانی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید و نرم‌افزارهای رسانه‌های اجتماعی که می‌توانند برای شما کمک‌کننده باشد، آغاز کنید. سپس باید به آنچه که می‌خواهید پست کنید، محل آن و تعداد دفعات پست خود بیاندیشید.

میزان زمانی‌که برای هر سایت صرف می‌کنید، متفاوت است. مهمترین نکته این است که عادت‌های منظمی ایجاد کنید و امکان صرف زمان بیهوده در رسانه‌های اجتماعی را ندهید. فعالیت رسانه‌های اجتماعی باید مانند هر فعالیت بازاریابی دیگر طرح‌ریزی، هدف‌مند و آنالیز شود.

شما می‌توانید نتایج را با ایجاد هویت قوی در رسانه‌های اجتماعی بیشینه کنید، به‌طوریکه ارزش‌های برند و حمایت از چشم‌انداز تجاری شما را منعکس کند. این کار را با پروفایل خود در رسانه‌های اجتماعی که معرفی‌کننده شما و کسب وکار شماست، شروع کنید.

مطمئن باشید که تمام اعضای تیم شما صدای واحدی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند تا از پیام‌های ناخواسته و آسیب‌رسان به اعتبار شما جلوگیری شود. یک سیاست رسانه احتماعی برای کسب وکار خود ایجاد کنید تا هرکسی انتظارات شما از آنان را بدانند.

استفاده از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی مانند Hootsuite، بسیار ارزشمند است تا پیشاپیش پست‌ها را زمان‌بندی کند و آنها را در تمام رسانه‌های اجتماعی هماهنگ کند. این کار از تلاش‌های شما در ایجاد پیام‌های قدرتمند و استوار پشتیبانی می‌کند و کارا بودن شما با زمان را تضمین خواهد کرد.

مدیریت اعتبار خود

حفاظت از اعتبار خود و مدیریت ارائه خدمات آنلاین به مشتری، قسمت حیاتی استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما می‌باشد. این موضوع تنها مربوط به ارسال پیام‌های درست شما نمی‌باشد؛ باید پست‌ها و منشنهایی را که موجب تخریب کسب وکار شما هم می‌شود، رصد کنید. اطمینان داشته باشید که به هر شکایت آنلاینی به موقع و موثر رسیدگی می‌شود. بهتر است ابتدا به طور عمومی به آن پاسخ داده شود و سپس ارتباط آفلاینی برقرارکنید تا شفافیت رضایت‌بخشی در رسیدگی به شکایات را فراهم کند.

تعیین اهداف و سنجش نتایج

شما مستقیما از رسانه‌های اجتماعی نتایج محسوسی را نخواهید گرفت، اما در گذر زمان تلاش‌های شما به مخاطبان جدید، نمایش بالاتر برند، سرنخ و حتی فروش پاداش داده خواهد شد.

برای رسیدن به این جایگاه، تعیین اهداف کوچک و قابل دست‌یابی مانند جذب تعداد مشخصی از فالوئرها تمرین خوبی است تا به شما برای ماندن در مسیر رقابت کمک کند.

هر رسانه اجتماعی ابزارهای تحلیل خاص خود را دارد که به شما در رصد کردن پیشرفت خود کمک کننده است. بنابراین با پاسخگویی به عبارات جستجویی خاص، با سود بردن از فرصت‌ها و پیچیدگی‌های استراتژی خود می‌توانید نتایج خود را بهبود ببخشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن