کارآفرینی

چگونه با انگیزه بمانید وقتی چشم انداز شما را نمی‌بینند

زندگی یک کارآفرین معمولا چالش‌های فراوانی دارد که این چالش‌ها همیشه هم جذاب نیست و شما باید بدانید با وجود این چالش‌ها چطور بازهم با انگیزه بمانید.

شما ممکن است چندین ماه یا حتی سال‌ها نتوانید از ایده‌هایتان پول در بیاورید. مردم ممکن است از شما سوال کنند چه زمانی کسب و کار شما به پیشرفت و سوددهی خواهد رسید. حتی ممکن است از اینکه شما سخت کار می‌کنید اما سوددهی کمی دارید متعجب شوند. متاسفانه آن‌ها چشم انداز شما را نمی‌بینند.

چگونه در این شرایط باز هم با انگیزه بمانیم:

یک عمل کننده باشید نه یک سخنران

ما باید بیاموزیم که ایده‌های خود را نزد خود نگه داریم به جای اینکه آن‌ها را با افرادی که اعتقاد کمی به ایده‌های ما دارند در میان بگذاریم. وقتی چیزی را با کسی به اشتراک می‌گذارید یا با آن‌ها در میان می‌گذارید، پاسخ و واکنش آن‌ها هیچ ارتباطی به کار شما ندارد بلکه چیزی است که خودشان فکر می‌کنند.

از ذهنیت خود محافظت کنید، یک اندیشه مثبت به شما کمک می‌کند تا انگیزه‌ی خود را حفظ کنید. اطلاعات خود را با دوستان و خویشاوندانی که همیشه منفی هستند در میان نگذارید. هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید، ابتدا انجام دهید سپس درباره‌ی آن حرف بزنید.

اهداف خود را طبقه‌بندی کنید

اهداف شما نباید کلی باشند، جزئیات و مراحل مختلفی را تدوین و برنامه‌ریزی کنید و برای هر بخش زمان مشخصی درنظر بگیرید. با تکه تکه کردن هدف به بخش‌های کوچک، دستیابی آسان‌تر و مسیر لذت بخش‌تر خواهد شد، آن وقت شما مجبور نیستید با انگیزه ناکافی قدم‌های بزرگ بردارید. درواقع نیاز به انگیزه خیلی بزرگ ندارید!

منزوی نشوید

اگر نزدیک‌ترین دوستان و خانواده شما اشتیاق شما را درک نکنند، ممکن است از آن‌ها دوری کنید. این کار شما را منزوی می‌کند. بهتر است بیرون بروید و فعالیت‌های اجتماعی خود را داشته باشید. حتی اگر شما یک فرد درونگرا هستید، عدم تعامل با انسان‌ها یا فعالیت در فضای باز می‌تواند ذهن شما را ضعیف کند.

به خودتان پاداش بدهید

پاداش یکی از عوامل مهم انگیزه‌بخش است. بعد از انجام هر کاری به خود پاداش بدهید، هرچند کوچک، زیرا شما برای انجام کارهای باقیمانده به انگیزه نیاز دارید! بطور مثال بعد از پایان یک کار کوچک یا حتی بخشی از یک کار بزرگ خود را به یک قهوه گرم و خوش طعم دعوت کنید، قطعا کارهای بزرگتر پاداش بزرگتری را می‌طلبد. پس بعد از انجام کارهای چالش برانگیز به سفر بروید، برای خودتان خرید کنید و …

شاید اطرافیان، کار شما را کم ارزش به حساب آورند، اما مهم خودتان هستید که باید با داشتن انگیزه به اهداف‌تان دست پیدا کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید

مثبت اندیشی و خوش بینی به شما کمک می‌کند، انگیزه خودتان را حفظ کنید. زیرا خوش بینی باعث می‌شود به سادگی ناامید نشده و در شرایط سخت هم به مسیر خود ادامه دهید. همیشه در مسیر رسیدن به اهداف موانع زیادی وجود دارد، زمانی که دیگران بدون دیدن چشم انداز شما ناامیدتان می‌کنند، فراموش نکنید، فقط  زمانی به هدف دست پیدا می‌کنید که در شرایط سخت که همه چیز ناامیدکننده به نظر می‌رسد، امید به آینده و شرایط بهتر را از یاد نبرید حتی اگر خیلی سخت باشد! درواقع خوش بینی می‌تواند مانند سوخت عمل کرده و کمک کند از شرایط دشوار خارج شوید.

سخن پایانی

یک کارآفرین خلاق بودن، ممکن است باعث منزوی شدن شود. این امر ممکن است شما را از مسیرتان منحرف کند. این موضوع برای بعضی افراد ناراحت کننده است. افکار و ایده‌های خود را دنبال کنید، با انگیزه بمانید و در مسیر خود به درستی گام بردارید.


مجموعه

انگیزش


برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن