BPM Course
مدیریت افراد

۴ راه موثر در بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان

آیا شما فکر می‌کنید رهبر خوبی هستید؟ آیا فکر می‌کنید که می‌توانید شرکت خود را به سوی یک آینده روشن و خوش بینانه هدایت کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است باید واقعا به خودتان و کارتان مطمئن باشید. اما بهتر است به اطراف خود نگاهی بیاندازید. آیا کارکنان شما نیز با شما هم عقیده هستند؟

با خودتان صادق باشید. اگر فکر می‌کنید نظر کارمندانتان کمی مخالف نظر شما است پس باید مواردی را در نظر بگیرید و برای بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان قدمی بردارید. قبل از آن شما باید بدانید که یک رهبر خوب رهبری است که خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • خوش بین
  • متعهد
  • مطمئن
  • صادق
  • خلاق
  • ریسک پذیر
  • در دسترس
  • الهام بخش

رهبری تنها مربوط به شما نمی‌شود بلکه مربوط به اطرافیان شما نیز می‌شود. در اطراف شما کسانی وجود دارند که می‌خواهند هدایت شوند و به کسی نیاز دارند که بتواند آن‌ها را درک کند.

شما باید این موارد را به عنوان یک مدیر و رهبر در مورد کارمندان خود به منظور بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان به یاد داشته باشید:

۱- برای آن‌ها وقت بگذارید

هر زمان که شما با آن‌ها صحبت می‌کنید، باید صحبتتان با آن‌ها صادقانه باشد و فقط تظاهر نکنید که حواستان به آن‌ها است. این شرکت متعلق به کسانی است که آن را اداره می‌کنند. پس اگر نگرانی هایی دارند که می‌خواهند با شما صحبت کنند به آن‌ها توجه کنید. موضوع نگرانی آن‌ها ممکن است حرفه ای یا شخصی باشد، شما باید درک کنید و بدانید که در سر آن‌ها چه می‌گذرد و دغدغه آن‌ها چیست.

۲- به آن‌ها در مورد وظایفشان آزادی عمل بدهید

درست است که شما باید در مورد خروجی کارکنان خود نگرانی هایی داشته باشید، اما دخالت و تردید در توانایی های آن‌ها به شما کمک نمی‌کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید این کار باعث می‌شود بر روی کارمندان فشار باشد.

اگر شما نمی‌توانید به کارکنان خود اعتماد کنید، به منظور بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان ممکن است بهتر باشد آنان را با کارمندان قابل اعتماد جابجا کنید.

۳- هدف گرا باشید

هر کسب و کار دارای اهدافی است. اما سوال این است که آیا کارکنان شما تعریف دقیق هدف شما را می‌دانند؟

آن‌ها در حال حاضر به طور کامل نقش خود را در شرکت درک می‌کنند اما آیا بهتر نیست که هدف شما را از هدایت آنان نیز بدانند و آیا بهتر نیست که از سهمی که در این هدف دارند آگاه باشند؟

برای بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان مثل هر شرکت بزرگ و موفق دیگر، همواره باید قبل از اینکه کار را شروع کنید یک بحث کوچک با کارکنان خود داشته باشید. این بحث می‌تواند یک جمع بندی ساده باشد که به آن‌ها یادآوری می‌کند که چه کارهایی باید انجام شود.

۴- از نظرات و پیشنهادات آن‌ها استقبال کنید

به یاد داشته باشید که کارمندان شما در همان شرکت در کنار شما کار می‌کنند. این بدان معنی است که آن‌ها به عنوان عضوی از شرکت مطمئنا ایده هایی دارند که می‌تواند به شرکت کمک کند که بهره وری بیشتر شرکت کمک کند. برای بالا بردن انگیزه و کارایی کارمندان، هنگامی که یکی از کارکنان به شما پیشنهادی ارائه می‌دهد به آن فکر کنید و با روی باز از ایده او استقبال کنید.

 


مجموعه

انگیزش


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن