منبع این مقاله
استراتژیمدیریت افراد

مدیریت تغییر: کسب و کارها چگونه می‌توانند تغییرات بزرگ را مدیریت کنند؟

موضوع هیجان‌انگیز و ترسناک در یک کسب و کار، مدیریت تغییرات غیر منتظره و خارج از کنترل ما می‌باشد. تغییرات شرایط اقتصادی یکی از ملموس‌ترین این موارد است. تغییر یعنی ایجاد یک فرصت است اما می‌تواند به معنی خطر هم باشد. چگونه می‌توانید این شرایط را مدیریت کنید؟

مدیریت تغییر کسب و کارهای کوچک در مقابل کسب و کارهای بزرگ

کسب و کارهای کوچک در برابر تغییرات شدید، نسبت به شرکت‌های بزرگ آسیب پذیرترند؛ ولی این کسب و کارها، آسان‌تر می‌توانند مشکل خود را حل کنند. یعنی برای کسب و کارهای کوچک، این ویژگی یک مزیت محسوب می‌شود. صاحبان این کسب و کارها به مشتریان خود نزدیک ترند، وقایع اتفاق افتاده برای مشتریان خود را درک می‌کنند و نیازهای آنان را درک می‌کنند. این صاحبان، می‌توانند از آنها تقاضای باز خورد کنند و مستقیم به آنها پاسخ دهند. هم‌چنین می‌توانند آنچه را که مشتریان می‌خرند و آنچه را که نمی‌خرند، رصد کنند.

مدیریت تغییر کسب و کار
مدیریت تغییر کسب و کار

مدیریت تغییر: آزمون و خطا

وقتی کسب و کارهای بزرگ می‌خواهند تغییرات بزرگ ایجاد کنند، این تغییرات می‌توانند برای آنان هزینه‌بر و پر ریسک باشد. این تغییرات برای کسب و کارهای کوچک، بسیار راحت و زودگذر است. در کسب و کارهای کوچک، می‌توانند این تغییرات را پیاده کنند و نتایج را خیلی سریع ببینند. برای مثال، اگر رابطه مشتری به دلیل پرداخت‌ها، از شما قطع می‌شود، پس ایجاد بازار جدیدی را با ابزار کم‌هزینه مانند رسانه‌اجتماعی یا برگزاری نمایشگاه و رویداد آزمایش کنید تا پاسخ مشتریان به پیشنهاد خود را بسنجید.

مدیریت تغییر: مراقب پرسنل خود باشید

اگر در کسب و کار بزرگی هستید، شاید برای پرسنل کم‌کار و ناراضی اهمیتی قائل نباشید. اما هر شخصی در یک کسب و کار کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی در انعطاف‌پذیری آن مجموعه داشته باشد. یک تیم با انگیزه بالا، می‌تواند بیست برابر نسبت به یک تیم ناراضی، از عهده مشکلات بر‌آید.

این بدین معناست که ما باید نسبت به استخدام افراد در مجموعه خود مراقب باشیم. مطمئن باشیم که انرژی کافی، توانایی و وفاداری برای انجام تعهدات خود را دارند. بعد از ورود آنان به مجموعه، باید مانند طلا با آنان برخورد کنیم. اطمینان باشیم که تغییرات را متوجه می‌شوند و آنان را می پذیرند. اگر به این موضوع رسیدگی شود، می‌توانیم حمایت آنان را در تمام مسیر حرکت خود داشته باشیم.

به یاد داشته باشید که رویارویی با تغییرات، حیاتی است. وقتی با چنین تغییراتی روبه رو می‌شویم، باید روشی را امتحان کنیم تا به نتیجه برسیم و مردم را با خود همراه کنیم. موفقیت در دستان ما خواهد بود.

منبع
استارتاپ دونات
برچسب ها

نوشته های مشابه

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن