استراتژی

تعیین اهداف واضح و کاربردی برای کسب و کار

شما برای برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف کسب و کارتان قبل از هرچیز باید تعریف واضح و روشنی از اهداف‌تان داشته باشید، زیرا تا زمانی که هدف شفافی در ذهن نداشته باشید قابلیت اندازه‌گیری، برنامه‌ریزی و دسترسی به آن هدف نیز دشوار خواهد بود. واضح و روشن بودن هدف قابلیت اندازه‌گیری را بالا برده و به تبع آن دسترسی به هدف را برای شما آسان‌تر می‌کند.

در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اهداف واضح و کاربردی برای کسب و کار را مشخص کنید و تغییراتی که لازم است انجام دهید تا از طریق آن‌ها به قدرت برسید را بدانید:

۱- اهدافی را که می‌خواهید اولویت‌بندی کنید روشن کنید

یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب و کار انجام هم زمان چند کار است. شما نیاز به پیدا کردن مشتریان چدید، حفظ مشتریان موجود، مدیریت امور مالی، ایجاد انگیزه در کارکنان و غیره دارید که باید همه این‌ها را هم زمان انجام دهید.
هنگامی که تنظیم اهداف بزرگ شرکت را به صورت سالیانه انجام می‌دهید باید اولویت‌های خود را بدانید.
برای برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف باید دقیقا بدانید اولویت‌بندی شما چگونه است و عوامل تداخل اولویت‌ها و موانع را از بین ببرید تا دسترسی به تمام اولویت‌ها امکان‌پذیر باشد.

۲- اهداف اولویت‌بندی شده را با تیم خود مرور کنید

هر مدیر موفق در هر کسب و کاری می‌داند که کسانی که برای او کار می‌کنند ارزشمندترین دارایی او هستند.

تیم شما هر روز در شرکت شما مشغول به کار هستند، بر روی محصولات کار می‌کنند و یا با مشتریان صحبت می‌کنند. آن‌ها کسانی هستند که می‌توانند به شما بگویند چه چیز در کسب و کارتان عملی است و چه چیزی عملی نیست.

پس شما پس از تجزیه و تحلیل آنچه در مورد آن تصمیم گرفته‌اید که به عنوان اهداف برتر کسب و کارتان باشد را با کارکنان خود در میان بگذارید و نظر آن‌ها را جویا شوید. آن‌ها ممکن است نظرات مفیدی را در این باره به شما ارائه دهند.

۳- به وجود آوردن عادات تجاری خوب برای رسیدن به اهداف خود

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید برنامه‌ای تنظیم کنید و عادت‌های خوبی را در آن ایجاد کنید.

مثلا در زندگی اگر شما بخواهید وزن کم کنید باید برنامه ورزشی در نظر بگیرید و برای طبخ غذاهای سالم وقت بگذارید و مواردی از این قبیل. در مورد اهداف واضح و کاربردی برای کسب و کار خود نیز باید به همین شیوه عمل کنید. یعنی برای رسیدن به هر هدفی انجام و ترک یک سری عادات و رفتارها الزامی است. پس اگر می‌خواهید سازمان و کسب و کار شما در مسیر اهدافتان گام بردارد، باید عادات مناسب برای رسیدن به اهداف را شناسایی و ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن