مدیریت فرایندهای کسب و کار

تفاوت‌های مدیریت فرایند های کسب و کار و مدیریت عملکرد کسب و کار

مخفف BPM در بخش های زیادی از صنعت کسب و کار استفاده می شود، معروف ترین معنای آن مدیریت فرآیند کسب و کار و مدیریت عملکرد کسب و کار است. شاید شما نیز متوجه شده باشید که بین حرف P در فرآیند و عملکرد (Process, Performance)، تفاوت وجود دارد. با وجود چنین تمایزی، شاید ایده ای داشته باشید که مدیریت فرآیند کسب و کار با مدیریت عملکرد کسب و کار چه تفاوتی دارد.

مدیریت فرآیند کسب و کار ترازی مناسب از مجموعه های متعددی از اقدامات و وظایفی‌ست که باید برای ارائه موثر نیازها و خواسته های مشتری ها و ارباب رجوعان، انجام شود. این رویکرد مدیریتی بازده و کارآمدی کسب و کار را بالا می‌برد تا تغییراتی معین را در سیستم به وجود آورد و اهداف و مقاصد شرکت براورده شود.

اقدامات  و وظایف داخلی به انعطاف پذیری، ابداع، و ادغام با تکنولوژی پایبندند تا به گونه ای موفق، فرآیندهای دینامیک را برای رشد و توسعه کسب و کار اجرا کنند.

از طرفی، مدیریت عملکرد کسب و کار روی تعیین فرآیندهای متعددی تمرکز می کند که در کمک به سازمانها برای بهینه سازی کسب و کارشان خودش را اثبات کرده است. با انجام چنین کاری، نسخه دیگری از BPM به کسب و کارها کمک می کند تا میزان منابع را از نظر مالی، مادی، و انسانی به حداکثر برسانند تا عملکرد را در خلال اتوماسیون و سازمان روش های کسب و کاری، سیستم ها و معیارها، تحریک کنند.

در چندی سال، افراد به استراتژی های کسب و کاری معینی فکر کرده اند و آنها را تبدیل به معیارهایی قابل سنجش کرده اند که در نهایت تحلیل روابط اثرات علیتی را نتیجه می دهد تا دانشی پیش بینی شده و سودمند را برای دارندگان کسب و کار به ارمغان بیاورد. به همین دلیل، اتوماسیون فرآیند مطرح شد و پکیج های نرم‌افزاری BPM نیز به وجود آمدند تا نیاز به پیوند و ادغام رویکردهای کسب و کاری مهم را نشان دهد و خروجی هایی راضی کننده به وجود بیاید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن