مدیریت ارتباط با مشتری

۲ عنصر مهم در کسب و کار که باعث بازگشت مشتری می‌شود

کسب و کار شما چه آنلاین و چه فیزیکی بر مبنای مشتری پابرجا است. بدون مشتری کسب و کار شما قطعاً سقوط خواهد کرد. بنابراین باید مشتریان را از ارائه خدمات و محصولات خود راضی نگه دارید و برای بازگشت مشتری و خرید دوباره تلاش کنید. دو عنصر مهم در کسب و کار وجود دارد که باعث حفظ و بازگشت مشتری می‌شود:

پشتیبانی بی نظیر و تجربه مشتری

تجربه مشتری درواقع ادارک مشتری از نحوه رفتار یک کسب و کار با آن‌ها است که بر اندیشه و رفتار مشتری تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار کند و باعث بازگشت مشتری به سمت کسب و کار شما شود. تجربه مشتری بدون شک نقش مهمی در رضایت مشتری دارد، گذشته از همه این‌ها، هیچ کس دوست ندارد با کسب و کارهایی که رفتار و برخورد ضعیفی با آن‌ها دارند دوباره ادامه دهد.

اگر می‌خواهید بازگشت مشتری را به کسب و کار خود داشته باشید و مشتریان خود را وفادار نگه دارید باید روی تجربه آن‌ها سرمایه گذاری کنید. بنابراین برای بهبود تجربه مشتری ابتدا باید بازخوردهای مشتری جمع آوری و تجزیه و تحلیل گردد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اگر به درستی انجام شود، نه تنها می‌تواند برای جذب مشتریان جدید مفید باشد بلکه به حفظ مشتری و بازگشت مشتری نیز کمک می‌کند. بدیهی است که محتویات عالی می‌تواند به طور گسترده ای بر تصمیمات افراد تاثیر بگذارد و قطعا می‌تواند دلیلی برای وفاداری مشتری باشد.

یک مطالعه قابل توجه نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از مصرف کنندگان دریافت محتوای سفارشی را مفید می‌دانند و ۷۸ درصد از مشتریان احساس می‌کنند که شرکت هایی با محتوای سفارشی علاقه مند به ایجاد رابطه خوب با آن‌ها هستند. این دو آمار برای ما مشخص می‌کند که چرا شرکت های مختلف ۲۶ درصد از بودجه بازاریابی خود را صرفا برای بازاریابی محتوا صرف می‌کنند.

به منظور حفظ مشتریان خود و بازگشت مشتری از طریق بازاریابی محتوا، شما باید محتوایی مفید و جذاب ارائه کنید که ارزش شرکت و محصول و یا خدمات آن را حفظ کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن