BPM Course
منبع این مقاله
مدیریت ارتباط با مشتری

چه کنیم تا یک گفت‌وگوی آنلاین کسل‌کننده نداشته باشیم؟

در بسیاری از روش‌ها، هدایت یک گفت‌وگوی گروهی کاملا مشابه یک گفت‌وگوی حضوری است. به هر حال در زمان استفاده از یک بستر مجازی، تعدادی گام اضافه می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. نکات ذیل را به حافظه خود بسپارید:

در ابتدا، زمانی را برای ایجاد ارتباط اختصاص دهید: گرم شدن ارتباطات گروهی، در ارتباطاتی که افراد حضور فیزیکی ندارند و آنلاین هستند، اهمیت بیشتری دارد. تعامل در یک موضوع یا فعالیت، همه شرکت‌کنندگان حاضر در گروه را به هم مرتبط خواهد کرد. این امر، می‌تواند یک یخ‌شکن ساده روی یک موضوع مرتبط با پروژه در دست باشد.

مردم را از طریق گفت‌وگو راهنمایی کنید: اجازه دهید شرکت‌کنندگان بدانند که در طی جلسه چه موضوعاتی تحت پوشش قرار می‌گیرد، قوانین تعامل خود را توضیح دهید و شرکت‌کنندگان را به طرح کلی با هدف‌های متفاوت در گفت‌وگو ارجاع دهید.

از صفحه‌نمایش خود به عنوان یک کمک دیداری استفاده کنید: از صفحه‌نمایش‌ ها، می‌توان به صورت روش‌های چندگانه برای فراهم کردن کمکهای دیداری برای شرکت‌کنندگان استفاده کرد. برای مثال، طرح کلی گفت‌وگو را در جریان گفتگو، روی صفحه نمایش دهید یا موضوع یا سوال گفت‌وگوی جاری را نشان دهید. صفحه‌نمایش، می‌تواند برای کارهای دیداری‌تری مانند یک نمودار یا تصویر یک صحنه یا محصول استفاده شود.

دست‌ها را بالا ببرید: از مردم تقاضا کنید تا اگر در زمان مشارکت خود نظری دارند؛ دست خود را بالا ببرند یا آن را تکان دهند. هیچ‌کسی با مداخله در گفت‌وگو احساس راحتی نمی‌کند، و بدون زبان بدن که نشان‌دهنده آمادگی فرد برای گفت‌وگو است، ممکن است گفت‌وگو محدود شود. در آغاز جلسه، این موضوع را به عنوان یکی از «قوانین تعامل» خود بیان کنید.

گفت‌وگوی کسل کننده
گفت‌وگوی کسل کننده

نوبت‌گیری: راهکار نوبتی به خصوص در جلسات مجازی به خوبی کار می‌کند. این راهکار، به همه فرصتی را می‌دهد تا گفته‌ای داشته باشد، کمک می‌کند تا افراد بیش از دیگران صحبت کنند، و افراد را از عدم مشارکت حفظ می‌کند؛ زیرا احساس فرصت داشتن نمی‌کردند. اطمینان داشته باشید که نظم و ترتیب گفت‌وگو تغییر می‌کند تا شرکت‌کنندگان افکار خود را در مورد یک موضوع ارائه دهند و اعمال ناگهانی را مجاز بدانند.

تحقیق و بررسی را فراموش نکنید: تحقیق و بررسی، برای کند وکاو عمیقتر در کشف هدف واقعی ضروری است. این مفهوم ممکن است شامل ضبط کردن شنیده‌های شما از یک شخص یا گروه و سپس دعوت از آنها به ارائه بازخورد باشد. این کار می‌تواند شما را در درخواست برای ارائه چیزهایی مانند جزئیات بیشتر هم کمک کند.

از سکوت عمدی استفاده کنید: هیچ نیازی به پر کردن تمام لحظات نیست. به شرکت‌کنندگان (و خودتان) زمانی برای واکنش دادن اختصاص بدهید، برای هر تفکر اضافه مکثی کنید، یا از یک موضوع به موضوعی دیگر گذر کنید.

یک نکته دیگر: همیشه یک فرصتی را به دیگران پیشنهاد دهید تا در زمانی‌که فردی دیگر صحبتی دارد، نظرات خود را به گفت‌وگو بیافزایند. این راهکار، به افراد اجازه می‌دهد تا بر اساس آنچه که بحث شده است، آن را پردازش کنند و نظر خود را بدهند.

از این نکات در پروژه مجازی بعدی خود استفاده کنید. اجرای این نکات، تضمین خواهد کرد که شما و شرکت‌کنندگان شما، بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

منبع
Inc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن