BPM Course
مدیریت افراد

اهمیت تشکیل تیم و کار تیمی

تیم‌هایی شکل می‌گیرند که افراد با سلیقه، امیال، علایق و نگرش مشترک می‌آیند و برای یک هدف مشترک کار می‌کنند. تیم‌ها نقش مهمی در سازمان‌ها و زندگی شخصی ما ایفا می‌کنند.

“گرد هم آمدن آغاز کار است. کنار هم باقی ماندن پیشرفت است. کار با گروه موفق است – هنری فورد ”

ضرب المثل هنری فورد به خوبی می‌تواند اهمیت همکاری در تیم را برجسته کند.

پیش‌تر در کار و کسب درباره «مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که هر عضو تیم باید داشته باشد» خوانده‌ایم و در این مطلب به اهمیت آن می‌پردازیم.

هر کارمند به همکارانش وابسته است تا با هم کار کنند و به سازمان کمک کنند. هیچ کارمندی به تنهایی نمی‌تواند کار کند. افراد باید به همکاران خود برای انجام وظایف موثر کمک کنند. طبق نتایج مشاهده شده، به نظر می‌رسد افراد در کارهای تیمی بسیار بهتر از کارهای انفرادی نتیجه می‌گیرند، به این ترتیب که هر فرد می‌تواند به بهترین شکل ممکن به بقیه افراد کمک کند. در سازمان‌ها، افرادی که علاقه و تخصص مشابهی دارند، در یک پلتفرم مشترک قرار می‌گیرند و یک تیم را تشکیل می‌دهند.

  • یک تیم فروش دارای کارکنانی است که مایلند فعالیت‌های برندینگ و بازاریابی خود را ارتقا دهند. یک فرد با تخصص انسانی در چنین تیمی جایگاهی نخواهد داشت. تحقیقات حاکی از آن است که سازمان‌هایی با تیم‌های واضح و مشخص‌تر نسبت به کسانی که در نمایش انفرادی موفق‌تر هستند.
    کار تیمی برای شرکت‌های بزرگ برای تولید بهتر و پیوند بهتر در میان کارکنان ضروری است.
  • هیچ موسسه‌ای صرفا برای خیریه نیست اهداف باید برآورده شوند و درآمد حاصل شود. وظایف به مدت طولانی در انتظار نمانده و باید در مدت زمان مورد نظر تکمیل شود. یک مغز همیشه به تنهایی نمی‌تواند راه حل مناسب ارائه دهد و تصمیم بگیرد. او به کسی نیاز دارد که بتواند درباره ایده‌هایش بحث کند. در یک تیم، هر عضو تیمی، دارای سهم مساوی است و هر عضو یک راه‌حل مناسب برای مشکل را ارائه می‌دهد. همه گزینه‌ها را می‌توان مورد بررسی قرار داد تا بهترین راه‌حل ممکن را بیابید. اندیشه‌ها را می‌توان در میان اعضای تیم مورد بحث قرار داد و مزایا و معایب آن می‌توانند مورد ارزیابی قرار گیرند.
  • وظایف وقتی توسط یک تیم انجام می‌شود با سرعت بیشتری نسبت به حالت انفرادی انجام می‌شود. هر فرد قطعا زمان بیشتری را برای انجام هر کاری صرف خواهد کرد مخصوصا اگر به تنهایی مسئول همه چیز باشد. وقتی کارکنان با هم کار می‌کنند، شروع به کمک به یکدیگر می‌کنند و مسئولیت‌ها به اشتراک می‌گذارند و در نتیجه سختی و فشار کار را کاهش می‌دهند. هر عضو تیمی مسئولیت خاص خود را با توجه به تخصص و سطح مورد نظر خود تعیین می‌کند و در نتیجه خروجی بسیار کارآمدتر و سریعتری خواهد داشت.
  • کار هرگز در یک تیم ملال آور یا کسل کننده نمی‌شود. در یک تیم، اعضای دیگر تیم می‌توانند کار را در غیاب هر عضو انجام دهند و از این رو کار به شدت تحت تاثیر فقدان یک شخص قرار نخواهد گرفت.
  • کار تیمی نیز برای بهبود روابط میان کارکنان مهم است. افراد در هماهنگی نزدیک با یکدیگر کار می‌کنند و در نتیجه بهتر می‌دانند که درخواست بقیه افراد چیست. کار گروهی نیز احتمال وقوع اختلافات غیرضروری میان کارکنان را کاهش می‌دهد و هر فرد تلاش می‌کند تا بهترین سطح را برای پشتیبانی از اعضای تیم خود داشته باشد. سطح ارتباطات در نتیجه کار تیمی افزایش می‌یابد.
  • اعضای تیم نیز می‌توانند از یکدیگر تجربه به دست آورند و از هم یاد بگیرند. هر فرد متفاوت است و دارای ویژگی‌های خاصی است. همیشه می‌تواند در بلند مدت کارهایی انجام دهد که در نهایت به نفع تیمش باشد. همه افراد به دنبال تشخیص و ستایش استعدادهایشان هستند. یکی احساس می‌کند انگیزه دارد که به سختی در یک تیم کار کند و به انتظارات دیگر پاسخ مثبت دهد. هر عضو منتقد دیگری می‌تواند هر زمان که شخص دیگری اشتباه کند، او را تصحیح کند.
  • تیم و کار تیمی باید در محل کار مورد تشویق قرار گیرد، زیرا باعث تقویت پیوند میان کارکنان می‌شود و اهداف را می‌توان با سرعت بیشتری انجام داد. حجم کار به اشتراک گذاشته شده است و افراد احساس انگیزه بیشتری برای انجام بهتر کارها با مشارکت اعضای تیم خود دارند.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن