BPM Course
تصمیم‌گیریمدیریت خود

هدف‌گذاری SMART چیست؟ | جدول راهنمای هدف‌گذاری را دانلود کنید

این مقاله شامل فایل‌های تکمیلی برای دانلود است. برای دانلود لازم است که عضو کار و کسب باشید. در صورت داشتن اشتراک، لینک دانلود برای شما ظاهر خواهد شد. اگر عضو نیستید می‌توانید هم‌اکنون عضو شوید.

اهداف SMART اهداف مشخصی هستند که با یک سری ویژگی‌های مشخص، می‌توانید به راحتی آنها را هدف خودتان قرار دهید. آنها واقع گرایانه، قابل اندازه گیری و متمرکز هستند، بنابراین شما دقیقا می دانید که چگونه آنها را انجام دهید.

اگر شما معنای SMART را بدانید شگفت زده می شوید، این یک سرواژه است که به شما کمک می کند تا به وضوح این اهداف را تعریف کنید، و شما را به تولید نتایج واقعی می رساند. چارچوب زیر را بررسی کنید.

معرفی مدل هدف‌گذاری SMART

هدف‌گذاری SMART
هدف‌گذاری SMART

مشخص: از لحاظ بازاریابی، شما باید معیار خاصی را که میخواهید بهبود دهید، مانند ویزیتورها، مدیران یا مشتریان انتخاب کنید. شما همچنین باید کاراعضای تیم را به سمت هدف، منابع مورد نیاز آنها و برنامه کاری شان را مشخص کنید.

قابل اندازه گیری: اگر می خواهید پیشرفت تیم خود را محاسبه کنید، باید کمیت اهداف خود را تعیین کنید، مانند دستیابی به افزایش درصدی ویزیتورها، مدیران یا مشتریان.

دست یافتنی: مطمئن شوید که که  X درصد افزایش در واقعیت ریشه دارد. اگر ترافیک وبلاگ شما در ماه گذشته ۵٪ افزایش داشته باشد، سعی کنید آن را ۸-۱۰٪ در ماه جاری افزایش دهید، نه ۲۵٪. این بسیار مهم است که مبنا اهداف شما را تجزیه و تحلیل خودتان باشد نه معیارهای صنعت. یا به عبارت دیگر باید تعهدات خود را به جا آورید.

واقع گرایانه: هدف شما باید مرتبط با هدف کلی شرکت شما باشد و برای تمایلات فعلی صنعت خود حسابرسی کنید. به عنوان مثال، آیا اگرفیس بوک شما در حال رشد باشد منجر به درآمد بیشتر خواهد شد؟ و آیا واقعا برای شما ممکن است پس از تغییر بیشتر الگوریتم ها، به طور قابل توجهی دسترسی در فیس بوک افزایش دهید؟ اگر از این عوامل آگاه هستید، شما شانس بیشتری برای تعیین اهداف واقعی، قابل دستیابی و سودمند برای شرکتتان خواهید داشت.

زمان بندی: ضمیمه کردن مهلت به اهداف خود باعث واردن کردن فشار براعضای تیم شما می شود تا آنها را انجام دهد. و این به شما کمک می کند تا درازمدت پیشرفت قابل توجهی داشته باشید. اگرشما خودتان مهلت ندهید، دستیابی به هدف های خود برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت، مدت زملن زیادی طول خواهد کشید. به عنوان مثال، چه چیزی را ترجیح می دهید؟ افزایش ۵٪  در هر ماه که منجر به افزایش ۳۰-۳۵٪ در نیم سال می شود؟ یا سعی به افزایش ۱۵٪  بدون مهلت زمانی و دستیابی به این هدف در همان چارچوب زمانی؟

دانلود نمونه فایل‌های هدف‌گذاری

برای به کار گیری عملی و کاربردی هدف‌گذاری SMART یک نمونه فایل هدف‌گذاری آماده شده است. شما با پرکردن این فرم می‌توانید به یک هدف‌گذاری SMART برسید. هم‌اکنون می‌توانید نمونه جداول راهنمای هدف‌گذاری SMART را از کار و کسب دانلود کنید و هدف‌گذاری بهتری داشته باشید.

نوشته های مشابه

2 سوال یا دیدگاه درباره “هدف‌گذاری SMART چیست؟ | جدول راهنمای هدف‌گذاری را دانلود کنید”

  1. با سلام،
    لطفا درخصوص نحوه عضویت در سایت را بفرمایید.
    ظاهرا مشکلی برای ثبت نام هست، چندین بار تلاش کردم که عضو سایت شوم اما انجام نشد.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت ویژه: ۱۵٪ تخفیف دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی با کد تخفیف nowruz1403 فقط تا ۱۵ فروردین!برنامه دوره‌ها را ببینید
بستن