BPM Course
منبع این مقاله
تعادل کار و زندگیمدیریت خود

درباره تعادل بین کار و زندگی: مشکل رایج شاغلان

ژینا ایلند، مالک X+PR همیشه خود را به مشقت می‌اندازد. او روز خود را از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع می‌کند و تا ساعت ۹ شب کار می‌کند. اگر نتوانست بخوابد، به کارمندان یا مشتریان خود در ساعت ۲ صبح ایمیل میفرستد. او می‌گوید: «من در همه‌ی زمانها کار کردم.»

این روند تا زمانی که دیگر توانایی کارکردن را از دست داد، ادامه پیدا کرد. در سال ۲۰۱۶، زانوی ایلند در هنگام دویدن پیچ خورد و اولین مورد استرس‌زای او به وجود آمد. او خسته بود و همین موضوع به شدت آسیب او اضافه می‌کرد و هنوز هم نمی‌تواند بدود. اما او می‌گوید که زانو، او را مجبور کرد که با عدم تعادل در زندگی خود مقابله کند: «او به من فهماند که من مشکلی دارم.»

این یک مشکل رایج برای کارآفرینان می‌باشد. براساس نظرسنجی Alternative Board، تقریبا نیمی از تمام صاحبان کسب وکارها بیش از۵۰ ساعت در هفته و ۸۲% از آنها بیش از ۴۰ ساعت کار می‌کنند. بدتر از آن، این است که کمتر از نیمی از آنان خوشحال یا مشتاق هستند.

این یک استراتژی بلندمدت خوب نیست. مالکان کسب وکارهایی که ساعت‌های زیادی را کار می‌کنند، به Alternative Board گفتند آنها بیقراری، بیخوابی، فراموشی، نوسانات خلقی و عصبانیت ناگهانی را تجربه می‌کنند. نانسی کرمر، مشاور رهبری و مالکCorrect Course Consulting می‌گوید: «خسته و بیمار شدن، می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیافتد و عشق و علاقه آنان به کار اهمیتی ندارد.»

بنابراین، شما چگونه می‌توانید خود مراقبتی را هوشمندانه انجام دهید، در حالی‌که هنوز کسب وکار خود را به طور موثر هم مدیریت می‌کنید؟

دوره خودداری استفاده از دستگاه‌های هوشمند

تنها به دلیل وجود داشتن ایمیل، اسلک، پیام‌رسان فیسبوک، واتس آپ و دیگر ابزارهای ارتباطی آنلاین به این معنا نیست که شما نیاز به استفاده از تمام آنان دارید. انجام این کار سخت است و شما برای ادامه دادن به مسیر خود، تلاش و مبارزه خواهید کرد. به جای آن، می‌توانید یکی از این ابزارها را انتخاب کنید و از مشتریان خود بخواهید که برای در دسترس بودن، از آن ابزار استفاده کنند. ملیسا موریس، مشاور کارآفرینی برای کار آفرینان می‌گوید: «انتظارات خود را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید.»

تعیین پارامترهایی برای زمان آنلاین بودن هم ایده خوبی است. کری ویور، مربی حرفه‌ای و مدیرعامل Silver Branch Consulting، به یک مشتری خود که بچه‌های خود را به رختخواب می‌برد و سپس دو ساعت در شب به ایمیلها پاسخ می‌داد، فقط یک بار مشاوره داد. زمانی‌که ویور به او دستور توقف این کار را داد، معلوم شد که هیچ کس متوجه این تغییر نشده است و مشتری او در کار خود، آرامتر و موثرتر بود.

تعادل بین کار و زندگی

طرح استراحت‌های طولانی

ارل چوایت، بنیان‌گذار و مدیرعامل Concrete Camouflage که یک شرکت تجارت الکترونیک است، روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل کرده است. توجیه او برای این کار چیست؟ درگذشته زمانی‌که او پیمانکار بود، متوجه شد زمانی‌که او و کارمندانش بیش از ۵ روز پشت سر هم کار می‌کردند، کیفیت و کمیت کار تنزل پیدا می‌کرد. او می‌گوید: «هرکسی می‌تواند دچار خستگی و کسلی شود.»

استراحت‌های طولانی‌تر برای سلامت فردی و هم‌چنین کسب وکار شما اهمیت دارد. براساس مطالعه فرامینگهام، بر روی قلب افرادی که زمانی برای استراحت خود اختصاص نمی‌دهند، به احتمال زیاد از حمله‌های قلبی رنج می‌برند. مارک آسلستین، بنیان‌گذار و مدیرعامل باشگاه شراب Uncorked Ventures در کالیفرنیا بعد از اینکه متوجه شد با گرم شدن هوا، بهره‌وری او کاهش می‌یابد؛ در هر فصل تابستان دو هفته را تعطیل می‌کند. او می‌گوید: «با رخ دادن نیمی از فروش من در کریسمس، تابستان فصلی است که من نیاز به کمی استراحت دارم.»

بله، درست است. احتمالا شما برای اخذ یک تعطیلات واقعی، فشار زیادی را دریافت خواهید کرد.

اگر این مسئله برای شما روی داد، معذرت‌خواهی نکنید. سایمون می‌گوید: «من معمولا آن بله گفتن را تصدیق می‌کنم. من به شدت مشغله دارم، اما هنوز زمانی برای انجام کارهای مهم خودم دارم و گمان نمی‌کنم که هفت روز هفته کار کردن و تا پایان عمر به این گونه ادامه دادن، هوشمندانه یا لذت‌بخش باشد.»

منبع
Inc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره جامع و بلندمدت «تحلیلگر حرفه‌ای کسب‌وکار» با رویکرد کاربردی و اجراییاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام
بستن